Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

A Polgi nem fél!

2018. március 21. - A Polgi

29242606_1741136815932091_1171361405_o.jpg

Interjú az Igazmondó Juhásszal.

  • Miért indultál a választáson?
  • Tenni akarok azért, hogy soha többé ne legyen Magyarországon egyetlen pártnak teljhatalma. A szocializmusban voltam fiatal. Nagy reményem volt a rendszerváltásban. Elhittem, hogy 15 év múlva, majd Bécsben nyithatok cukrászdát. Ma azt mondják, 50 év múlva utolérjük Ausztriát. Álmomban sem gondoltam, hogy harminc év sem telik el és megint lesz állampárt. Fontos számomra a gyerekeim jövője, de én azt szeretném, hogy már most jobb legyen. Nekem is, nekik is, és mindenkinek. És ezért tenni is akarok.
  • Miért kellett ehhez párt?
  • Egyéni jelöltek is indulhatnak a választáson. Néha nyernek is. Mint pl. annak idején Kész Zoltán. De az egy időközi választás volt és az összes ellenzéki párt beállt mögé. Most más a helyzet. A pártok küzdenek a listás helyekért is. A 199 fős parlamentbe 106 jelölt jut be úgy, hogy megnyeri a körzetét. A nem nyerőre leadott szavazatok egy matematikai képlet alapján hasznosulnak. Így kerül kiosztásra 93 listás hely. Most csak párttal lehet indulni.
  • És miért a Momentum?
  • Két volt miniszterelnökkel vagyok tegező viszonyban. Boros Péterrel, azóta, hogy az MDF-ben együtt dolgoztunk, valamint Bajnai Gordonnal az Együttből. Az MDF megszűnt, Boros Péter átállt a jelenlegi kormányfőhöz tanácsadónak. Az Együttből pedig egy éve én léptem ki. Nemrégen megkeresett a Momentum, hogy kellene neki a körzetben egy jó jelölt, aki többet hoz az átlagnál és így húzza a listát. Hízelgő volt az ajánlat és elvállaltam, de a pártba nem léptem be.
  • Ez azt jelenti, hogy tudtad azt, hogy nem fogsz nyerni?
  • Hát persze. Egy párt aktuális támogatásához egy jó jelölt 3-5 százalékot tud hozzátenni. Ez annyit jelent, hogy amennyiben 5%-os pártnak, tehát parlamenti küszöböt átlépő pártnak számolom a Momentumot, akkor az én feladatom az, hogy 8-10%-ot hozzak a körzetemben. Azzal nyerni még nem lehet.
  • Miért éri ez meg neked? Pénzt kapsz érte?
  • Összeszedtem 536 érvényes ajánlót, így jelölté váltam. Ez olyan, mint amikor valaki megveszi a lottószelvényt. Akkor még nem nyer, de már van esélye! Azzal, hogy jelölté váltam jogosult lettem állami támogatásra. Ez valamivel több, mint 1.000.000 forint. Ilyenkor választhat a jelölt. Vagy kikéri az Államkincstártól kártyán a pénzt, vagy lemond a pénzről a párt javára. Én lemondtam a Momentum javára. Hogy miért? Előfordulhat az, hogy a rosszul politizál a párt. Az utolsó pillanatban mond valaki egy bődületes baromságot és a szavazók elfordulnak párttól és persze a jelöltjeitől, a szavazatszámláláskor kiderül, hogy a párt nem érte el 1%-ot sem. Ilyenkor a jelöltnek vissza kell fizetni a támogatást. Ha a jelölt lemondott a pénzről a párt javára, akkor a pártot terheli a visszafizetési kötelezettség.
  • De akkor hogyan keresik magukat zsírosra a kamupártok?
  • A kamupártok ott jelentek meg, ahol az ellenzék erősebb. A kamupártokat azért segíti hagyja a kormány, hogy szétaprózza a ellenzékre leadott szavazatokat. A kamupártok nagy lóvét úgy tudják lenyúlni, hogy vagy hajléktalan a pártelnök, vagy mondjuk ukrán címre van bejelentkezve. Magyarul behajthatatlan rajta a visszafizetés.
  • Ha nem kapsz pénzt, hogyan tudod fizetni a kampányszámlákat?
  • A Momentum központilag rendeli meg a szórólapokat, plakátokat, táblákat. Gondolom, hogy nagyban olcsóbb. Nekem meg utalásos számlát kell kérnem a Momentum nevére a hirdetőoszlopok használatáért. Én pénzt egyáltalán nem látok. Egy olyan komoly országgyűlési kampány, mint pl. a kormánypárti jelölté, több, mint 15 millió. Persze ez jogszabályellenes is lehetne, de szerencsére a miniszterelnök egyik jóbarátja 95%-os kedvezményt adott a villanyoszlopokon látható hirdetések és az óriásplakátok árából a Fidesznek. Így már nincs gond. Fontos elmondani azt is, hogy a 15 milliót nem szokták teljes egészében a nagy és gazdag pártok állni. A jelöltnek önrésszel kell beszállni. Az önrészt olyan támogatók dobják össze, akinek valamilyen ígéretet tesz a jelölt. Hogy értsd! Ha én leszek a képviselőd, akkor elintézem neked azt, hogy… És ez már a korrupció. Én erre nem vagyok kapható. Inkább csinálok kisebb, de ütős kampányt.
  • Még mindig nem válaszoltál arra, hogy akkor miért csinálod? Szereted, hogy szapulnak a neten?
  • Én politikát tanultam az egyetemen. Szeretem a munkám, szeretek polgármester lenni. A politika a hobbim is. A választás nekem olyan, mint a tavasz a lepkegyűjtőnek. Hogy szapulnak azzal nincs mit tenni. Ezt meg kell tanulni kezelni. De azt is meg kell érteni, hogy mindenkinek szüksége van valamilyen visszajelzésre. Egy burkoló, ha szépen pakolja a falra a csempét, azt megdicsérik. Egy kedves eladóra visszamosolyog a vevő. Nekem a választás a visszacsatolás a munkámról. Ha elégedettek a szavazók akkor odahúzzák az ikszet.
  • És nem félsz a retorziótól?
  • Tudomásom szerint én vagyok talán az egyetlen polgármester, aki blogot ír. Egy-egy jobb írásom elér 25.000 olvasóhoz. Már jegyeznek. Ezt onnan tudom, hogy trollokat állítottak rám. Erre büszke vagyok. A választási körzetemben én vagyok az egyetlen jelölt, aki helyi és valós problémákról beszél, nem pedig pártüzenetek szajkóz. Korábban ejtőernyős voltam. 150-szer ugrottam ki repülőből. Ha ott nem rinyáltam, akkor most miért kellene félnem?
  • És milyen eredményt jósolsz április 8-ra?
  • A jósláshoz nem értek. Az Együttből azért léptem ki, mert én a teljes összefogás híve voltam már akkor is. Ez az álláspontom azóta sem változott. A teljesbe beleértem a Jobbikot is. Ha lesz közös akarat, akkor lesz eredmény. Ha marad ez a bénáskodás, akkor sírás lesz a vége és egymásra mutogatás!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr8513757000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása