Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Te befizeted - Állambácsi leosztja a haveroknak

2017. augusztus 09. - A Polgi

korruption-steuerhinterziehung_artikelbox.jpg

A tavalyi adatok alapján hazánkban a bruttó fizetések közel fele az állam zsebében landolt. Ezzel az aránnyal kontinensünkön dobogós helyen állunk, csupán a belgiumi és a németországi elvonások haladják meg pár százalékkal a miénket.

Szakemberek körében megoszlanak a vélemények a paternalista (atyáskodó) szemlélet gazdasági irányításban való szerepéről. Én viszont kerek-perec kijelentem: ma Magyarországon egy rakat gond okozója ez a felfogás. Ugyanis nálunk az arányokat nézve hatalmas állami bevétel újraosztása jórészt a politika hovatartozás, lojalitás, uram-bátyám viszony alapján történik. (Nem beszélve a közpénzek magánzsebekbe és pártkasszákba való becsurgatásáról – illetve, javítom: beöntéséről!)

A „mi kutyánk kölykei” sokszor nem a teljesítmény, a társadalmi haszon alapján részesülnek a „keményen dolgozó kisemberektől” elvont/levont, majd szétosztott pénzekből, hanem hogy a hatalomnak tetsző módon „csaholják-e” vissza, amit a döntéshozók hallani akarnak. A felsorolhatatlanul sok társadalmi igazságtalanság egyik legdurvábbja, hogy a sok „Kovács Pistától” ilyetén elvett pénz végül az amúgy is gazdag elit zsebét tömi még jobban.

És – miközben a havi 6-8 milliót kereső kutyaütő focisták segge alá százmilliárdokért építenek üresen kongó stadionokat – a nemzeti össztermék mindössze tizede jut az egészségügyre. Ami 8 százalékkal az OECD-átlag alatt van. Hasonló arányban részesül a most már egyre inkább lebutított, kiszolgáló nemzetség felnevelését célzó oktatásunk, szemben az ezt sokkal inkább komolyan vevő Svájccal, de még Izlanddal is! Ahhoz pedig talán kommentár sem kell, hogy elborzadjunk azon adaton, hogy a durván kizsigerelt munkavállalóktól einstandolt összegekből kifizetett közkiadásokból Magyarországon a teljes szociális ellátórendszer kevesebb, mint harmada részesül!

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr7112729996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2017.08.10. 15:05:45

Volna egy módszer. Nem kell befizetni. Állampolgári engedetlenség formájában az összes pénzügyekkel foglalkozó embert egy puccsra invitálni (könyvelők, gazdasági igazgatók, kontrollerek, banki szakemberek), hogy szárítsák ki az államkasszát. Ezt dominó szerűen követnék a nyugdíjasok, közalkalmazottak, köztisztség viselők és végül a fegyveres erők. Ezek ugyanis közvetlenül az állam csecsén lógnak. Hamar rendet lehetne tenni ebben a szarhalomban, ha megvolna az elhatározás. Mert ez egy egyirányú utca. Ha belépsz, akkor már végig is kell menni rajta. Nem lehet menet közben elbizonytalanodni. A társadalmi igazságtalanságok iránt még nincsen ekkora ellenérzés, de ha egyszer lesz, akkor valami ehhez hasonló fog bekövetkezni. Az eu. egyébként már tanakodik a pénzcsapok elzárásán. Az ottani adófizetők pénzét nem akarják ész nélkül orbán strómanjainak mocskos zsebeibe lapátolni. Ha valahogyan, hát így lehet orbánt megbuktatni és egy normális országot kialakítani itt.

Medgar 2017.08.10. 15:26:37

Ugye tudatosan államot írtál és nem fideszt?

erkölcsi hulla 2017.08.10. 15:39:21

@Medgar: Szerintem igen, mivel az összes lopott hányásig.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.08.10. 15:44:55

Így van..

Rohadt sokat fizetünk az államnak.

Ám nem árt megjegyezni, hogy ettől többet csak az MSZP-SZDSZ-es elkúrók alatt fizettünk, mikoris 140 ezer bruttó felett 40%-os második SZJA kulcsot kellett fizetnünk.

Megjegyzem Botka programja ismét a második SZJA kulcs bevezetése, fizessenek a gazdagok jelszóval.
Legutóbb a gazdagok az MSZP szerint (ismétlem) 140.000 azaz száznegyven ezer BRUTTÓ-t kerestek !!

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.08.10. 15:46:20

@s:

Jó ötlet.

Valahogy megvalósítjuk, ha Soros csicskái kerülnek hatalomra valami csoda folyományaképpen mindenképpen !

Kösz az ötletet !

SpeciGames 2017.08.10. 15:55:25

@Ballib cenzúrázók réme 25: Te csak SZJA-t fizetsz? 27% ÁFA? Bankadó? Olvass ballib sajtót, ott a lista.

s 2017.08.10. 15:55:52

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ehhez nem kellene soros csicskáira várnod. A fidesz csicskái is pont elegek hozzá. Meg néhány tökös gyerek, aki nem fizeti ki a gazembereket. Tudod, maffiakormányt maffiamódszerekkel váltunk le. És akkor még a baseball ütőkkel történő agyonverésről és elevenen bebetonozásról nem is beszéltem. Tehát viszonylag szelíd voltam, mint budai zsúrpubi az első randin.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.08.10. 16:13:09

@s: Már most is kevesen fizetik be, de ettől nem a haverok kapnak kevesebbet, hanem az iskola, utak, kórház, nyugdíj stb. issza meg a levét.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.08.10. 16:17:05

@Ballib cenzúrázók réme 25: El kéne már engedned azt az elmúltnyócévet. Nem kaptad meg a napi parancsot, már rég nem a Gyurcsányozás a menő.

chrisred 2017.08.10. 16:20:30

@s: Hogy tudná bármilyen állami alkalmazott, sőt, továbbmegyek, bármilyen munkavállaló elbliccelni az adó befizetését? Automatikusan levonják tőlük.

sZulamith 2017.08.10. 16:42:42

"csupán a belgiumi és a németországi elvonások haladják meg pár százalékkal a miénket."

Igaz, de ott sokat adnak is vissza . Egészségügy, oktatás, a szociális juttatás, nem pár százalékkal, többszörösen jobb mint a magyar. Ráadásull nincs annyi semmit érő intézmény főigazgatóval, és igazgatóval, nagy fizetésért.

s 2017.08.10. 16:46:09

@Orbán Hazaáruló Viktor: Kevesen voltunk, de nem voltunk elég kevesen. :-)
Ez a cél, amit írsz. Az iskola, utak, kórház, nyugdíj stb. igya meg a levét és legyen egy általános társadalmi lavina elindítva ezáltal, ami mindent elsöpör. A konszolidált lopkodás ugyanis csak egy lassú, de biztos haldoklást fog eredményezni, miközben az ezért felelős gazemberek meggazdagodnak és számonkérés nélkül távoznak.

s 2017.08.10. 16:49:02

@chrisred: "Automatikusan levonják tőlük."
A szabotázs része, hogy feltörnek bérszámfejtő programokat és könyvelő rendszereket. Ne mondjad nekem, hogy ez is probléma! Régen hidakat robbantottak fel vonatokkal a tetején. És én még nem is ezt kérem.

biggianni 2017.08.10. 16:49:18

AmÍg létezik 1.5 millió hazai idomÍtott nemzeti konzumáló sötét bÍrka, akik szerint Soros tehet arról is
ha szárazság van ha árvÍz és hamarosan a naprendszert is átszervezi hogy a nemzeti tolvajt megbuktassa
és az egész világ az ellenségünk, kivéve a diktatúrákat akiknek benyal ez az öntelt nemzeti barom hogy
Brüsszelnek sallert és kokit adjon mert nem tolerálják az EU-s MILLIÁRDOK ellopását és az illiberális
álmait ennek az elmeháborodott torz bűnözőnek, addig ez a szarkupac elhiszi hogy ő az isten hisz
látja hogy mennyi szolgája van akiknek ha szorul a hurok, közpénzen milliárdokért csak kiküldia
konzultációt amin a hű talpnyalók"cégei" hÍznak és a hülyére vett alázatos inasok oda ixelnek ahova
uruk megparancsolja! Ezért tartunk itt, de aki támogatja ezt a bűnöző disznót az maga is megfizet majd
de akkor már késő lesz ! Minden fidesses nyalóka álmát vigyázza a Soros GYurci !!!

Gyorgy Nagy 2017.08.10. 16:52:26

Az állam a LEGNAGYOBB TOLVAJ !

s 2017.08.10. 16:55:19

@biggianni: Ha elfogy a pénz, akkor bukik a mutatvány. Ezért kell anyagi oldalról támadni, mert máshonnan nem is lehet. A felmentést megadja az, hogy a pénzt úgy is gazemberek lopják el. tarsoly, rogán polt, matolcsy. Máshol golyót kapnának ezért, de elég a pénzt nem odaadni nekik és megvárni, hogy elhúzzák a mocskos valagukat a gecibe.

Nylul 2017.08.10. 16:55:23

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ez ki a faszt érdekel? Itt lopnak és most.

Nylul 2017.08.10. 17:03:56

@s: 'A szabotázs része, hogy feltörnek bérszámfejtő programokat és könyvelő rendszereket. Ne mondjad nekem, hogy ez is probléma!' - Hát ezt meg hogy? Részleteznéd?
Tekintve, hogy itt több ezres nagyságrendű, többségében igen komoly auditon áteső rendszerekről van szó, aminek jó része ráadásul offline, ahol max Gizikét törheted fel, mielőtt elküldi az excel tábláját..

Netuddki. 2017.08.10. 17:08:16

@Ballib cenzúrázók réme 25: Ostoba balfasz idomított tolvajfidesz birka! Még véletlenül se a témával kapcsolatban szóljál hozzá! Lehet a maszop kormány is rohadt sok adót szedet, de el is lettek hajtva a véresbe. Ehhez képest a mocskos tolvaj kormányod se szed be kevesebb adót, csak más az összetétele. De neked hiába is magyarázom, mert egy balfasz fizetett közpénztolvaj századvéges troll vagy.

káposzta 2017.08.10. 17:09:11

@Ballib cenzúrázók réme 25:
Lehetnél már kicsit tájékozottabb. 2010-ben 17%-os szja volt évi 5.000.000 szuperbruttó jövedelem alatt. A munkavállalók nagy részének (230 bruttó alatt kereső, gyermektelen) semmi előnye nem származik a 15%-os egykulcsos szja-ból, és minél kevesebbet keresnek, annál rosszabbul járnak a 2010-es állapothoz képest. Ezt tette a szerelmed, a fogyatékos fidesz. Ha te annak tapsolsz, hogy a keveset keresők sokkal szarabbul járnak, akkor szavazz a fideszre. De akkor retardált maradsz :)

Netuddki. 2017.08.10. 17:10:27

@s: "A szabotázs része, hogy feltörnek bérszámfejtő programokat és könyvelő rendszereket."

Mármint kik?

Netuddki. 2017.08.10. 17:11:53

@s: Akkor le kéne egyszerűsíteni a dolgot, a golyóra.

Netuddki. 2017.08.10. 17:17:38

@s: "Állampolgári engedetlenség formájában az összes pénzügyekkel foglalkozó embert egy puccsra invitálni (könyvelők, gazdasági igazgatók, kontrollerek, banki szakemberek), hogy szárítsák ki az államkasszát."

Ez nem fog működni. A béredet amikor a cég átutalja, akkor átutalják a béredre rakódó terheket is az államkasszába a cég számlájáról. Ha nem utalják ez utóbbit el, akkor először is NAV inkasszózni fogja a cégtől, aztán még jól seggbe is lesz qrva a cég érte. Azt meg ne várd, hogy a bankosok is engedetlenkedni fognak. Puszipajtások a tolvaj politikusokkal.

s 2017.08.10. 17:20:03

@Netuddki.: A pénzügyi szakemberek és informatikusok, nyilván. Ahogy a puccsokat is a hadsereg legfelsőbb köreiben lévők indítják. Mert ők értenek az alkalmatlan vezető eltávolításához és az ezután kialakult helyzet kezeléséhez.
Tehát a befizetéseket eltérítik egy előre eltervezett akció keretében és megfosztják az államhatalmat az anyagi forrásaitól. Kezdő gyomrosnak talán elég, de le lehet tiltani néhány magánszámla hozzáférését is. Ehhez szervezés, pontosság és együttműködés kell. Nálunk mindhárom hiánycikk, de talán az érintettek körében rendelkezésre áll.

s 2017.08.10. 17:21:33

@Netuddki.: Nem fogok tiltakozni. Ne is várjad.

Singerkém 2017.08.10. 17:21:36

@SpeciGames:

Most 27% az Áfa, 8 éve meg 25 volt. Az 2 % emelés.
A másik oldalon eltűnt a 40%-os adókulcs és 15% van. Igaz a minimálbéreseknek is kell hálaistennek fizetnie. Ezt hívják közös teherviselésnek. Nem pedig azt, hogy én fizetek 40%-kal, a minimálbéres meg nagy lófaszt, de a zsebébe meg kapja a mellékest.

Ezenkívül a családosok adókedvezménye rendesen emelkedett. Tudod, nem a pótlék, mert az lassan hálistennek elinflálódik, így aki a farkából akar megélni, az egyre kevésbé tud. Ellenben aki dolgozik és adót is fizet (nem csal) , az többet kap vissza adókedvezmény formájában.

Nem szavazok a Fideszre, de az adópolitikájukkal egyetértek.

Netuddki. 2017.08.10. 17:22:00

Azt még meg lehet csinálni, hogy az egész ország kivesz 1-2 hónap fizetetlen szabadságot. De ezzel megint csak a cégek szívnának. Sokkal egyszerűbb, jövőre mindenki emelje fel a valagát és húzzon el szavazni! Mindegy melyik pártra, csak ne erre a tolvaj maffiára!
Meg azt verje bele minden notórius nemszavazó a hülye fejébe, hogy nem lesz 2. forduló a választásokon! Egy esély van váltani, utána nincs bocsánat.

Netuddki. 2017.08.10. 17:26:04

@Singerkém: Progresszív, többkulcsos adó, mond valamit?

"Ezenkívül a családosok adókedvezménye rendesen emelkedett."

Erre csak azt tudom mondani, hogy persze, 3 gyerektől fölfele, és a jó anutád nemi szervét azt!

Singerkém 2017.08.10. 17:29:58

@Netuddki.: Progresszív, többkulcsos adót kösz kipróbáltam annak idején, elég volt. Felső kulccsal fizettem a bérem nagy része után, csak azért mert becsületesen adóztam. Eközben mások minimálbérre bejelentve lófaszt fizettek, feketén meg többet kerestek mint én.

2 gyerekkel is van közel 30.000 Ft nettó a kedvezmény, és ez még 2019-ig tovább emelkedik.

Szóval kösz, de nem tetszik a "Fizessenek a gazdagok" szlogen, mivel tudom, hogy az MSZP terminológiájában én kő gazdagnak számítok.

Singerkém 2017.08.10. 17:31:07

@Netuddki.: Ha meg elküldesz anyám picsájába, azzal csak a saját szintedet jelölöd ki. Én nem küldtelek sehová sem, csak leírtam a véleményem.

chrisred 2017.08.10. 17:36:05

@Netuddki.: Gondolom, az Államkincstárnál dolgozók. Mit nekik néhány év börtön?

s 2017.08.10. 17:39:03

@chrisred: Nincs börtön. Ha ezt a rendszert eltakarítják, meglesz a felmentés is a következő által. Nem vagy igazán gyakorlott maffia ügyekben. Ott a főnököt a saját testőrei lövik szitává és még aznap délután hűségesküt tesznek az új vezérnek. Ennyi.

hümhüm 2017.08.10. 17:44:10

@káposzta: "Lehetnél már kicsit tájékozottabb. 2010-ben 17%-os szja volt évi 5.000.000 szuperbruttó jövedelem alatt."
Ezt most mire írtad? Akkor a legalacsonyabb SZJA kulcs a szuperbruttósítás miatt 20.59% volt (17*1.27). 328 e bruttó fölött pedig 38.1%.
@Netuddki.: ""Ezenkívül a családosok adókedvezménye rendesen emelkedett."
Erre csak azt tudom mondani, hogy persze, 3 gyerektől fölfele, és a jó anutád nemi szervét azt! "
Hülyegyerek, a szocik alatt megszűnt az 1 és 2 gyerekesek családi adókedvezménye, a 3- és többgyerekeseké pedig maradt a korábbi.
A gyermekek után járó általános adókedvezményt 2011 után hozták be megint.

Netuddki. 2017.08.10. 17:46:58

@Singerkém: "Szóval kösz, de nem tetszik a "Fizessenek a gazdagok" szlogen"

Ezt a balfasz botka állítja, nem én.
A lényeg, hogy még mindig a magyar a világbajnok a munkát terhelő adókat nézve. És itt most azt kell nézni vazzeg, hogy €500-ra mennyi adót kell fizetni.
Ez a gyerekek utáni adókedvezmény is qrva nagy átverés. 5 gyerekkel a (többnyire) fideszeseknek nem is kell gyakorlatilag adót fizetni. Osztrákoknál meg 60ezer gyerekenként a családi pótlék. Akkor is megkapod ha átjársz dolgozni.
Szar fizetésből meg sok adót kell fizetni, hogy legyen az államnak is bevétele. Miközben az orbán szarul fizetett összeszerelő üzemet akar Magyarországból csinálni.

Singerkém 2017.08.10. 17:52:38

@Netuddki.: "Osztrákoknál meg 60ezer gyerekenként a családi pótlék. Akkor is megkapod ha átjársz dolgozni."

Ja ok.... akkor egy 5 gyerekes család abból meg is élhetne Magyarországon, vezessük be, aztán csodálkozzunk, hogy nem akar dolgozni egy bizonyos réteg, inkább a kocsmában issza el a gyerekei jövőjét.

"Ez a gyerekek utáni adókedvezmény is qrva nagy átverés. 5 gyerekkel a (többnyire) fideszeseknek nem is kell gyakorlatilag adót fizetni."

Feljebb írtam, hogy 2 gyerek után is közel 30.000 a kedvezmény. Az még nettó 300 e esetén is 10%, átlagbér esetén pedig 15% körüli plusz.

"Akkor is megkapod ha átjársz dolgozni."
Már nem sokáig, és ebben igazuk van az osztrákoknak. Felmerült, hogy csak az kapja, akivel együtt van a család Ausztriában. Be is fogják vezetni.

" Szar fizetésből meg sok adót kell fizetni, hogy legyen az államnak is bevétele. Miközben az orbán szarul fizetett összeszerelő üzemet akar Magyarországból csinálni. "

Azt nem tudom, hogy az Orbán mit akar csinálni az országból, viszont azt tudom, hogy nekem is tele van a tököm azzal, hogy 200 fős lett a parlament, viszont a semmit sem csináló kiszolgáló személyzet megduplázódott. Azt kellene leépíteni, nem pedig progresszív adót csinálni. Apropó: ha progresszív adózást vezetsz be, akkor nem fog emelkedni véletlenül a munkát terhelő adók mértéke?

Netuddki. 2017.08.10. 17:53:00

@hümhüm: Milyen gyerekek utáni adókedvezmény szűnt meg a maszop alatt hülyegyerek?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.10. 17:55:39

@Ballib cenzúrázók réme 25: Jól van seggfejke! Nézz utána a GDP arányos adószint a szocik alatt 38 százalék volt, most 37. Hű!! Mekkora könnyítés!

Netuddki. 2017.08.10. 17:57:36

@Singerkém: Akkor ízlelgessed még! 2 gyerek után 30eFt családi kedvezmény+20eFt családi pótlék vagy gyerekenként 60eFt családi pótlék.

Semmi olyat nem írtam, hogy itt is be kellene vezetni. A magyar gazdaság a béka segge alatt van, itt ezek a lehetőségek. A szar fizetések és a magas adók. Mellesleg a teljes munkára rakódó adót kellene nézni, nemcsak az SZJA-t. Ettől sok a magyar adó, nem az SZJA-tól.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.10. 17:57:50

@biggianni: Tájékozatlan vagy. Soros a Napot is manipulálja hogy neki jobban süssön.

chrisred 2017.08.10. 17:59:57

@Singerkém: Progresszív vagy nem, kizárólag az adó mértékén múlik, hogy nő vagy csökken a munkát terhelő adók mértéke. Ha attól lesz progresszív, hogy bevezetik a nullás adókulcsot, akkor például biztos nem.

hümhüm 2017.08.10. 18:00:10

"Ahhoz pedig talán kommentár sem kell, hogy elborzadjunk azon adaton, hogy a durván kizsigerelt munkavállalóktól einstandolt összegekből kifizetett közkiadásokból Magyarországon a teljes szociális ellátórendszer kevesebb, mint harmada részesül!"
@Polgi: A fenti állítást kellene valamilyen konkrét adatsorral alátámasztani, és mindenképpen egyértelműsíteni, hogy mi az a "teljes szociális ellátórendszer".
Csak tájékoztatásul:
szociális hozzájárulási adó: 22% a bruttó bér után, munkáltató fizeti. Teljes egészében a nyugdíj+eü +szociális ellátó rendszer céljaira fordítódik, időközönként a foglalkoztatási alapba is tesznek belőle
munkáltatói befizetés a foglalkoztatási alapba: 1.5% a bruttó bér után, teljes egészében a foglalkoztatási alapba kerül (más néven munkanélküliek segélyezése és képzése)
SZJA: a bruttó 15%, levonandó belőle a gyermekek után járó kedvezmény és esetleges más adó/adóalap kedvezmény miatti kedvezmény: ez közcélokra fordítódik
egészségbiztosítási járulék: a bruttó 7%-a, teljes egészében az egészségügyi kiadások fedezésére fordítják
nyugdíjjárulék: a bruttó 10%-a, teljes egészében a nyugdíjak kifizetésére szolgáló alapba kerül
munkaerő piaci járulék: 1.5%, a munkanélküliek segélyezésére és képzésére fordítódik

Netuddki. 2017.08.10. 18:00:39

@Singerkém: Ja, és igen. A tolvaj fideszmaffia a "fizessenek a szegények" szlogent hangoztathatná, persze ilyet nem fognak. De nekem ez a szlogen se tetszik.

hümhüm 2017.08.10. 18:02:11

@Netuddki.:"Milyen gyerekek utáni adókedvezmény szűnt meg a maszop alatt hülyegyerek?"
az 1 és 2 gyermekes szülők gyermekek után járó adókedvezménye.

Singerkém 2017.08.10. 18:03:51

@Netuddki.: "Akkor ízlelgessed még! 2 gyerek után 30eFt családi kedvezmény+20eFt családi pótlék vagy gyerekenként 60eFt családi pótlék."

Az egyik Ausztria, a másik Magyarország, mit ízlelgessek ezen, vazze? Apám már '91 óta ott dolgozott, míg meg nem halt. Ismerem a viszonyokat. Én is tudom, hogy nyugaton jobbak a bérek, magam is dolgoztam ott, de ez aztán végképp NEM KIZÁRÓLAG a jelenlegi kormány hibája, hanem 50 év kommunizmusé, meg azé ami az utána való 27 évben történt.

Szavazz a Jobbikra, ők most éppen kampányolnak az egyenlő európai juttatásokért - mondjuk annyi az esélyük rá, mint a trójai falónak az epsomi derbin, de szlogennek kurva jó. Megint elhiteti a parasztokkal, hogy nyithatnak Bécsben kévéházat. :-)

Netuddki. 2017.08.10. 18:04:44

@hümhüm: Tehát akkor 42% + 15% SZJA. Szép, a fidesz nem adóztatja szénné a munkát, ja.

Singerkém 2017.08.10. 18:05:57

@Netuddki.: Mindenki 15% SZJA-t fizet. Én például kb 3-szor annyit, mint az, aki átlagbért keres. Akkor mi is ezzel a probléma? Ja tudom: jobban tetszett a 0% SZJA-t fizetek és a minimál mellett zsebbe kapom. Persze, csak ezzel én baszok rá. Szerinted miért nem tetszik?

chrisred 2017.08.10. 18:06:01

@Singerkém: Egészen pontosan nyolc éve még 20% volt az áfa, mert csak 2009 szeptemberétől emelkedett, Bajnai alatt.

chrisred 2017.08.10. 18:09:29

@Singerkém: Neked érthetően nincs ezzel problémád. Akinek saját maga és a családja létfenntartása került veszélybe, annak van vele problémája. És ők vannak többen, nem a havi millió körüli pénzeket keresők.

Singerkém 2017.08.10. 18:09:50

@chrisred: OK.... akkor 7% emelés (már ebből 5% már Bajnai idején).
Ezzel szemben a jövedelmadóból eltűnt a 38%-os kulcs és maradt 15.

Singerkém 2017.08.10. 18:10:35

@chrisred: Ha ötször annyit keresek, miért kellene 10X annyit fizetnem?

hümhüm 2017.08.10. 18:12:04

@chrisred: "Progresszív vagy nem, kizárólag az adó mértékén múlik, hogy nő vagy csökken a munkát terhelő adók mértéke."
Ez nem igaz. Attól is függ, hogy az állam a szociális ellátó rendszerre és a nyugdíjakra mennyit költ. Jelenleg ez a nagyobb rész az összelvonásból, a bérköltséget terhelő elvonások 73.68%-a. Az SZJA (amely most a bruttó 15%-a) csak 26.32%-át jelenti az összelvonásnak.
Ha levinnéd 0-ra az SZJA-t, akkor is maradna (változatlan szociális, eü és nyugdíjterhek mellett) 34% összelvonás a bérköltségre nézve.

Singerkém 2017.08.10. 18:12:52

@chrisred: Arról nem beszélve, hogy pont azon sír mindenki, hogy mennek nyugatra a képzettebb emberek.... ha bevezeted a második kulcsot, pont erősíteni fogod ezt a folyamatot.

biggianni 2017.08.10. 18:12:59

@s: Igazad van magam is Így látom,csak az a baj hogy akkor megint a normálisan dolgozó "kisemberek"
ahogy arogán tolvaj tódi nevezte azokat akik nem másokon élősködnek, ettől a rétegről tovább fogják
nyúzni a már nem létező bőrt is mert valamelyik fidess féreg megkÍvánt egy hajót, vagy valamelyik ov-t
nem imádó tehetséges vállalkozó cégét! Mondom neked ezek nem akarnak tudomást venni TÖBB MILLIÓ
elszegényedett, v.eleve szegénységben tengődő honfitársainkról akik közül a "szerencsésebbeknek"
hazaküldenek a rezsim elől cca.700 000-en elmenekültek (migránsok) hogy kitudják fizetni a tologatott
rizsa csökkentett számláikat! orbán egy sátánfajzat aki azokat hülyéket röhögi ki legjobban akik Így is éltetik!

Netuddki. 2017.08.10. 18:13:31

@Singerkém: Fölöslegesen pörögsz ezen. A maszop alatt én is beleestem a 40%-os sávba. A lényeg, hogy MÉG MINDIG magasak a munkára rakódó terhek baszod!
Aztán, hogy aki milliókat keres, azzal mi legyen? Faszomtudja.

chrisred 2017.08.10. 18:14:20

@Singerkém: Nem tudom, hogy jön ez ki, mert csak a jövedelmed magasabb sávba eső részére fizetted a magasabb adókulcsot.

Netuddki. 2017.08.10. 18:16:52

@Singerkém: Ki akar bevezetni második kulcsot? Szerintem az itt hozzászólók közül senki.

Singerkém 2017.08.10. 18:17:05

@Netuddki.: Aki milliókat keres alkalmazottként, az 20-szor annyit fizet egyénileg, mint az átlagbér után fizető. A probléma ott van, hogy százmilliókat és milliárdokat is keresnek sokan vállalakozóként, de ők simán kikerülgetik az adókat és optimalizálnak. Ha viszont megpróbálod megfingatni őket, akkor az lesz, hogy elkergeted a munkahelyeket teremtő vállalkozásokat. Szóval fogalmam sincs. :-)

Mindenesetre az államapparátust lehetne csökkenteni. Meg a korrupciót is, az tény.
De ettől függetlenül Magyarország még nagyon sokáig másodrangú hely lesz az EU-hoz képest.
Lehet ezen sírni, meg lehet annak is örülni, hogy azért a világ 80%-a sokkal komolyabb problémákkal néz szembe, mint mi.

Singerkém 2017.08.10. 18:18:19

@chrisred: Igen, tisztában vagyok vele, hogyan működik a progresszív adózás. A jövedelmem nagyobb része esett a a magas sávba..... mivel én kőgazdag vagyok....

hümhüm 2017.08.10. 18:19:22

@Netuddki.: " Tehát akkor 42% + 15% SZJA"
Pontosítsunk: ez összesen a bruttó bér 57%-a, amelyet a bruttó bér 1.235-szöröséből kell levonni. Azaz az összes bérkeret-teher: 57/1.235= 46.15% .
Ez is sok. De mint az előbb írtam, ennek a nagy része nyugdíj, eü és szociális célra megy.
Sajna, sok a nyugdíjas és kevés a (becsületesen) befizető aktív kereső...

Netuddki. 2017.08.10. 18:19:43

Azért valahogy az se oké, hogy a balfasz orbán a 2 milkás fizetésére igénybe veheti az 5 gyerek utáni adókedvezményt. Tudom már a lánya nagykorú, talán a fia is, de ha kiskorúak lennének akkor igen, igénybe vehetné. Mégis milyen jogon?

chrisred 2017.08.10. 18:19:49

@Singerkém: Ahová menekülnek, ahol szintén progresszív az adózás. Pont ezért van esélyük alulról kezdve is egzisztenciát felépíteni. Az egykulcsos rendszer fagyasztja be a társadalmi és vagyoni különbségeket. És amit írtál, csupán illúzió, nem a tehetségesek kezdik a karrierjüket rögtön kiemelt fizetéssel, hanem a csókosok, akik éppen hogy elállják a tehetségesebbek érvényesülésének útját.

Singerkém 2017.08.10. 18:19:56

@Netuddki.: általánosságban értettem a "ha bevezeted"-et.

Netuddki. 2017.08.10. 18:22:19

@Singerkém: Az adót kellene normális szintre levinni, utána lehetne fingatni. Aki még így se akar adót fizetni az akár el is húzhat "külföldre", de ott is csak adót kell fizetnie, és ott se lesznek elnézőek vele.

Singerkém 2017.08.10. 18:23:10

@chrisred: "Ahová menekülnek, ahol szintén progresszív az adózás."
Bizony, csak a kulcsokat és a szinteket nem a magyar állam állapítja meg, így nem fordulhat elő, hogy 200.000 bruttóval belecsípsz a magas kucsba. Ausztriában 11.000 euróig adómentes vagy tudtommal.

"És amit írtál, csupán illúzió, nem a tehetségesek kezdik a karrierjüket rögtön kiemelt fizetéssel, hanem a csókosok, akik éppen hogy elállják a tehetségesebbek érvényesülésének útját. "

Hát nekem nem volt semmilyen csókom, mégis kétszer annyit kaptam már a második munkahelyemen (2 évvel a diplomázás után), mint az ott dolgozók átlaga.

Netuddki. 2017.08.10. 18:23:53

@chrisred: Ja, hát az sehol se működne, mint a balfasz maszop alatt, hogy az átlagbér 3-szorosa már a 40% alá esett.

Singerkém 2017.08.10. 18:23:56

@Netuddki.: Azt is kikerülnék. Megszokták, hogy így kell. Kibaszott kemény NAV kéne, aki nem kivételez senkivel.

chrisred 2017.08.10. 18:25:31

@Singerkém: Ismétlem, nem az adórendszer jellege, hanem a túlzott adómérték volt a probléma. Na meg az, amit mások is írtak, hogy azokon csattant az ostor, akik nem tudták a jövedelmüket eltitkolni, ezért mások helyett is fizettek

Singerkém 2017.08.10. 18:30:06

@chrisred: Jó, akkor korrigálok, igazad van.

Olyan sávos és progresszív adózást én látni sem akarok, amilyen itthon volt 2010-ig vagy meddig (már nem is emlékszem). Pont azért mert rajtam csattant az ostor.
Egész életemben teljesen bejelentett fizetésem volt. Emellett vagyok olyan hülye, hogy a másodállásban EVA-s adómat is befizetem az utólsó kibaszott fillérig, és mindenről adok számlát. Bár így legalább nyugodtan alszom.

Nylul 2017.08.10. 19:57:10

@s: Együttműködés?? Mi van???

'A szabotázs része, hogy feltörnek bérszámfejtő programokat és könyvelő rendszereket. Ne mondjad nekem, hogy ez is probléma!' - Hát ezt meg hogy? Részleteznéd?
Tekintve, hogy itt több ezres nagyságrendű, többségében igen komoly auditon áteső rendszerekről van szó, aminek jó része ráadásul offline, ahol max Gizikét törheted fel, mielőtt elküldi az excel tábláját..

Magyarázd már meg légyszi, úgy operatív szinten, hogy te hogy képzelted el, hogy 10-20 ország (akik ezeket a programokat készítik) hogy fog 'kollaborálni', csak így mutatóujjra!

morph on deer 2017.08.10. 20:15:44

@Netuddki.:
"igénybe veheti az 5 gyerek utáni adókedvezményt"

Az hagyján, azért "megdolgozott"!
Jó, tudom, sikerült ahogy sikerült, de mégis.. :)
Amit viszont nem tartok elfogadhatónak az az, hogy mire fel kapják a "rezsicsökkentést" azok is, akiknek milliós a havi jövedelme!
Milyen alapon csökkenti orbán modjuk Gyurcsány villanyszámláját?
És Mészárosét, meg Csányiét?
Sőt! Milyen jogon ad rezsikedvezményt orbán orbánnak? Vagy a gyászol gyülekezet egyéb haszonlesőinek, mint Szijjártó?
Mennyivel fizet kevesebbet Matolcsy?

Gondolom ezt is a "nép akarta így" - ő meg nem mehet szembe a népakarattal, - ugye?

DAnna 2017.08.10. 20:26:26

@s: Nem befizetni? Már meg se kapod. Levonják a fizetésedből, és csak a maradékot utalják.

nemecsekerno_007 2017.08.10. 20:39:32

Hagyjuk már ezt a demagógiát.

Azért van 50% felett az elvonási szint, mert sokan vannak azok akik:

- aktívak de az újraelosztási rendszerből élnek
- inaktívak

Vagyis már a cím is demagóg és még nem is igaz. Van kb. 1.5 millió ember (ennek 70-80% multinál meg a kevés magyar kkv-nál dolgozik akik exportképesek) aki nettó befizető, a többi abból kapja a fizetését, járandóságát meg még az adót is amit befizet. Ennek - a 1.5 millió ember által előállított - pénznek a bővített újratermelésében egy részük részt vesz, de nagyon kevesen ill. nem a teljesítményük szerint díjzzák őket.

Le Orme 2 2017.08.10. 20:59:37

Elképesztő zagyvaságok.
Az adóelvonás mértéke nagy, mert nagy az államadósság és magasak az állam által végzett feladatok (egészségügy, oktatás, utak stb.), plusz a nyugdíjakon keresztül is a GDP 8%-a újraelosztásra kerül.

káposzta 2017.08.10. 21:15:01

@hümhüm:
Sóhaj. Írj be néhány összeget egy 2010-es, és egy 2017-es bérkalkulátorba. Segítek. Nézzük meg az idei átlagbért (300.000), az idei medián bért (250.000), és mondjuk egy szar fizetést (150.000).

Bruttó 300.000: 2010: nettó 185 ezer, 2017: 199 ezer
Bruttó 250.000: 2010: nettó 162 ezer, 2017: 166 ezer
Bruttó 150.000: 2010: nettó 107 ezer, 2017: 100 ezer

Akkor mennyit is sikerült javítani 7 év alatt? A gyermektelen emberek nagyjából fele (a jobban kereső fele) jobban járt, a többiek meg rosszabbul. Ha egy gyerek van (ami sajnos gyakoribb, mint a kettő vagy több), akkor valamivel jobbak az arányok, de az tény, hogy sok százezer (akár pár millió) emberrel nagyon kibasztak, miközben mindenkinek egyszerre javíthatták volna a helyzetét valami ésszerűbb adórendszerrel. Az a durva egyébként, hogy a fidesz szavazók többsége a vidéken és kisvárosban élő és/vagy alacsony iskolázottságú emberekből áll, akikkel a legjobban kibasztak (most a fidesz vállalkozóit, csatlósait, ezeknek a kurváit, viktor fasztúrójának kiszopkodóit nem veszem ide, mert ők kétségkívül nem alacsony keresetűek).

kuki123 2017.08.10. 21:20:47

@s:
"(könyvelők, gazdasági igazgatók, kontrollerek, banki szakemberek), hogy szárítsák ki az államkasszát. "

Még jó hogy ezek keresik a legtöbbet, és az ő érdekük fenn tartani ezt a szürke fekete gazdaságot és jogrendszert....ellavírozni ebben a mocsokban.

szóval elmesélnéd, hogy vennéd rá őket erre?

Majd miután tök üres a kassza...miből gondolod hogy nyuggerek a seggnyaló köztisztivelők fogják elzavarni a kormányt?..meg majd a katonák rendfentartók..pfff geci...mikor ők felesküdtek, hogy nincs parancsmegtagadás...ha még is a pucs kimenetelétől függetlenül hadbíróság elé állnak.

Álmodik a nyomor

Arról álmodsz, hogy a kenyérosztogató egyszer majd kifogy a pénzből a kenyérből.
De ha még össze is jönne, kb olyan állapotok lennének előbb mint most a dél amerikai országok. pl Venezuela.
Előbb térdelne le az ország lakossága mint ők.

Ha valaki puccsot akar az legyen kemény és az első és másodszámú vezetőket(köröket) iktassa ki fizikailag.
Nah igen az egyirányú utca.
Még erdogán-t se sikerült

A többi gyermeteg álom

kuki123 2017.08.10. 21:23:43

@s: pff te tényleg ennyire hülye vagy?
A maffiózó mindig rendet tart...ha csak a gyanú felmerül a "besztottait" kinyirja...a többivel, hogy példát statuáljon.

Nem sok maffia főnök halt meg a sajátjai által...

kuki123 2017.08.10. 21:35:43

@s:
sci-fit írsz?
Best seller lesz :D
Lehet hogy egy pár könyvelő progit fel is törnek és elirányítják a számlát, de hogy nem mindet az is biztos.. külföldi cégeknél meg...azért nem 1-2 ember figyeli a dolgokat, Belső auditon azonnal megbuknak, külsőről nem is beszélve.
látszik közöd nincs se az informatikához, se a könyveléshez, se pénzügyhöz.
Amiről beszélsz ahhoz mindenkit be kellene szervezni, ebből adódóan igen gyorsan ki is tudódna az infó.

Őszintén mondom egyszerűbb megvalósítani azt hogy kimegy a parlament köré 100-500e ember és meglincselik az összes politikust. egy délután.

Le Orme 2 2017.08.10. 22:14:44

@káposzta:
300 ezer forint 295500 forint a nettója 3 gyerek mellett. Vagyis +110 ezer forint. Évente 1,3 millió forint.
egy és két gyerek mellett is sokkal nagyobb az eltérés.

csab70 2017.08.10. 22:35:15

@s: akkor senki sem fizetne adot, dikk, lattal mar elegedett magyar embert?

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2017.08.10. 23:22:34

@Netuddki.: Működik a módszer. Sokan (százezrével) meglépték már, hogy nem fizetnek adót a magyar államnak, csakhogy ők nem csupán meglépték, de le is léptek.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.11. 00:44:45

"a nemzeti össztermék mindössze tizede jut az egészségügyre."
A stadionprogram 120 milliárd volt 6 év alatt. Az Eü évente 2000 milliárd.
A lehető legnagyobb demagógia idehozni focisták fizetését is.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.08.11. 00:47:45

@káposzta: Ha annyira nagyon kibasztak pont a szavazóikkal, akkor miért is oda szavaznak?
Ááá, nem lehet, hogy valamit elszámolsz, hogy valami marhára nem stimmel. A zemberek hülyék, és saját pénzük ellen szavaznak

chrisred 2017.08.11. 07:34:51

@Le Orme 2: Próbálj eltartani és felnevelni három gyereket havi 295500 forintból.

chrisred 2017.08.11. 08:03:27

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: És ebből mennyit fedeznek a társadalombiztosítási befizetések?

káposzta 2017.08.11. 09:36:35

@Le Orme 2:
Én gyermektelenekről írtam. Nem mindenkinek van gyermeke, mert pl. még fiatal, vagy szar a fizetése és nem mer vállalni, etc.
@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Nem számoltam el, de ha ellenőrizni akarsz, nézd meg a bérkalkulátorokat te is. És igen, az emberek hülyék, ezt szerintem axiómának vehetjük :D

Le Orme 2 2017.08.11. 15:27:25

@chrisred: Ez hogy jön ide? Arról volt szó, hogy a jövedelemnövekmény havi 110 ezer forint volt, változatlan nominális bér mellett.

chrisred 2017.08.14. 05:38:15

@Le Orme 2: Úgy jön ide, hogy nem a társadalom törpe kisebbségéről van szó (a háromgyerekes családok aránya még a családosok között is mindössze 9%-ot tesz ki, nem beszélve az összes háztartásról), hanem a társadalom egészérőé.
süti beállítások módosítása