Február 1-től kell megvásárolni az autósoknak a 2019. évre szóló autópálya matricákat!
Mondom AUTÓPÁLYA matrica! Mint tudjuk, ez a hivatalos elnevezése, ám tartalmilag jócskán megkérdőjelezhető például az M2-es esetében. Amely út persze egy sor kritérium alapján közel sem szolgál rá a minősítésre. Ráadásul egészen biztosan őszig még zajlik az útbővítés, annak megannyi nehezítő, balesetveszélyt indukáló jellemzőjével.
Tán illendőbb lenne ezen út esetében az „autópálya matrica” helyett „halálút matricának” nevezni az 5000 forintért megvehető cetlit. Tavaly több, mint 10 ember vesztette életét az alig 30 kilométer hosszú horror szakaszon. Most még az év elején vagyunk, de már történt halálos tragédia az M2-esen. Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy agglomerációs településről való bejutás menetideje Pest irányába (és persze a hazaúté is) egy órával nőtt. A „Családok Évében” egy Pesten dolgozó szülő több, mint három órát tölt a halálúton való vánszorgással, ahelyett, hogy a gyerekkel játszana otthon. Persze néhányan próbál kitörni ebből kínkeserves közlekedési helyzetből, de sajnos vannak olyanok, akik az életükkel fizetnek a türelmetlenségért.
Korábban - mint polgármester - már kértem az építkezés alatt fizetésmentességet, hiszen az út elvesztette autópálya jellegét! Nem kaptam választ. Más – szintén érintett - településvezető is kezdeményezett matricamentességet az M2-re, és tudomásom szerint valami olyasmi volt a válasz, hogy a díjmentesség nem lenne fair a többi fizetős utat használókkal szemben. Értik ezt? Ismételten szeretném felhívni a döntéshozók figyelmét arra, hogy ez nem sportszerűségi verseny! Elhiszem, hogy jövőre már jobb lesz, de ha már egy jobb tempóban kocogó vemhes tehén leelőzi az „autópályán” haladó gépjárműveket, ott valami baj van! Vagy az tehén nyalt be valamilyen teljesítményfokozót, vagy nincs is ott sztráda! Ha pedig nincs autópálya, akkor miért van pályamatrica? Méltánytalanság a köbön már második éve pénzt szedni a halálút használatáért! Ismételten javaslom az M2-es útdíjának eltörlését a bővítési munkák végéig!
Persze, lehet mondani, hogy ott a vasút, tessenek azt használni, ha annyira nem akarnak araszolgatni az M2-esen. Szépen ígérgetnek is fejlesztéseket a vonatközlekedésre, de aki manapság utazott az M2-essel párhuzamos vasútvonalon, látja milyen felborult menetrend, késéscunami, járatkimaradás, műszaki hiba jellemzi ezt a vonalat. És, akkor jön a szokásos néphülyítés emeletes vonatokról. Az már csak érdekesség, hogy a tavalyi választási kampányban 2019 végére megígért emeletes vonatok a sikerpropaganda szintjén már vagy két-három másik vonalra is be lettek lebegtetve.
Egyelőre tehát marad az autózás, bízva abban, hogy az immár alaposan pluszban számolt utazási idő végére a célba ér az ember.
Igaz, közben bőven lesz ideje az araszoló kocsisor mellett a jelzőtáblákra kiragasztott „autópálya” matricát is bámulni…