Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Polgi az autóbuzi!

2017. június 07. - A Polgi

Mindenki más-más szempontok alapján választ autót. Vannak, akiket a praktikum vezérel. Legyen kis fogyasztású az autó! Mások a gyerekek miatt inkább egyterűt vásárolnak. Vannak olyanok is, akik presztizsautóra hajtanak, legyen Skoda SuperB, lehetőleg fekete, mintha kormányzati gép lenne. És vannak olyanok is, akik azt hiszik, hogy önmegvalósítanak. Ilyen vagyok én is.

Hat éve történt, hogy volt egy pápaszemes Mercedesem. Így csúfolják a W210 modellt. Minden kompromisszumnak megfelelt. Nagy volt, elfértek benne a gyerekek. Sima kettőkettes szívó dízel, elment 7 literrel. Fekete volt, automata és bőrüléses. Elegant kivitel. Annyira, de annyira józan volt, hogy azt untam meg benne.

Van az úgy, hogy szeretnél kilógni a tömegből. Valami egyedi, valami különleges az, ami kell. Ha nincs elég pénzed arra, hogy egy vadiúj Bentley-t vegyél és szivarozva gurulj végig a körúton, akkor maradnak az öreg vasak. Így jött a Mercedes W126 coupé.

Természetesen a legnagyobb motorral. Ezekben az autókban nincs csalás. Ami fának néz ki, az fa is. Ami krómozott fémnek tűnik, az hideg, amikor megfogod. Nem valami krómfestékkel lefújt plasztik. Az ajtónak súlya van, legalább 60 kiló oldalanként. Úgy zárul, akár egy banki páncélszoba ajtaja. Előtted közel két méter stuttgarti acél. Minden az örökkévalóságról szól. Öt évig voltunk együtt, amikor belém bújt a kisördög. Más kell! És nem tudok védekezni. Egy ideig húztam - halasztottam, de legyőzött. Meghirdettem. Elvitték, mint a cukrot. Jó helyre került. Évente nem fog többet menni, mint 500 km. Azt is próba rendszámmal. A többi időt fűtött garázsban tölti. Ha autó lennék, én is ilyen lakról álmodnék.

Ezt követően volt egy rövid kitérőm az amerikai gyártmányok felé, de nem jött be. Nem éreztem azt az igényességet benne, amit a Merciknél megszoktam. Nem tudtam megszokni azt sem, hogy az index, kattogás helyett, csilingelő hanggal figyelmeztet. Túladtam rajta. Szerintem jól járt vele a cadillac-imádó új tulaj.

 

Egy másik régi kedvencem a Mercedes SL 1990-1998 között gyártott típusa. Ez egy olyan kabrió, ahol télen lemeztetőt tehetsz fel, nyáron pedig ponyvatetővel nyomod. A legtöbb kabriót Angliában és Észak-Európában adják el. Magyarország éghajlata nem igazán kedvező a nyitott kocsiknak. Pillanatok alatt leég minden testrészed, ami kilóg a ruha alól. 15 éve volt egy Toyota Celica kabrióm. Sok mindent megéltünk együtt és sokszor leégett benne a fejem búbja. 2+2 üléses kivitel volt, most is olyat szeretnék.

 

Igen ám, de az SL alapfelszerelésben csak kétüléses. Rendelhető extra a két hátsó gyermekülés. Nekem akkor is a 2+2 üléses kell! De azonnal! Égette a pénz a zsebemet. Naponta ránéztem a Hahu-ra, de mindenhol csak a kétszemélyes kivitel. Volt ugyan egy 2+2-es valahol a Balaton partján, de az ezüstmetálban. Erről a színről azt kell tudni, hogy nem látszik rajta a kosz. Praktikus. Ez nekem már túl sok lenne a praktikumból. Akkor külföld. Azt a tanácsot kaptam, hogy nézzem meg az autscout.com honlapon. Ott nagyobb a választék, mint a mobile.de lapon. Néztem, szűrtem, írtam. Jaj, ezt annyira szeretem! És akkor megtaláltam. Mannheim, sötétkék, vajszínű belső, automata, 4 üléses, 320 SL. Érvényes műszakija van. Ez azért fontos, mert akkor Mo.-n nem kell újra vizsgáztatni. Az ára 12.250 euró alku előtt. Kérésre a kereskedő átküldött vagy 20 képet. Nem eltitkolva a rozsdapöttyöket, a feslett ponyvát és a kopást a vezetőülésen. Nagyon bizalomgerjesztő. Tréler és irány Németország. Élőbe talán még szebb. Igaz, sok apró, bosszantó hibával. De ez képezheti az alku tárgyát. 10.000 euró lett a vége.

 

És ma már tudom, hogy ez volt a könnyebbik része.

Ott kezdődött, hogy az autó német származási papírokkal jött, de olasz forgalmival. Ez így nem elfogadható, újra kell vizsgáztatni. Sírjál közös Európa..

A vizsgáztató 2 ülésesre vizsgáztatta le a gépet. Hiába a gyári ülés biztonsági övvel, nem hisz a szemének. Hozzak az importőrtől igazolást, hogy gyárilag négyüléses az autó. Hogy az a ……

Pappas Mercedes, Hunyadi utca. Szó nélkül adják ki az igazolást. A díja 15.000+ ÁFA. Valószínűleg nem az első. Belekerültem a nagy magyar lehúzási rendszerbe.

Három héttel később, hogy magyar földre gurult az SL, meg lett a rendszám, forgalmi, biztosítás, pályamatrica. És kezdődik a hibák helyreállítása. Reszket a középső tükör. Szétszedni, meghúzni, visszatenni. Nem jön ki az elektromos antenna. Szétszedni, beolajozni, helyére tenni. Az indexkapcsoló balkanyarnál a térdemet veri, jobb fordulónál meg az eget kémleli. Szétszedni, pótolni a kiesett csavart, összeszerelni. Pótkerék is kellene, mert üresen tátong a helye. Ha ez mind meg lesz, akkor vagy a boldogság jön, vagy a vágy egy másik gép után?!

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr4612575187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.06.09. 15:17:03

Kitartás, jó lesz az!!! Nekem a nagy vágyam az egyel utáni modell. Majd talán 2-3 év mulva. A legkisebb motorral és Németországból.
süti beállítások módosítása