Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Szkopjéig elér a kisvasút!

2018. november 14. - A Polgi

skopje.jpeg

 

Budapesten bujkál a jogerősen elitélt korábbi macedón miniszterelnök, Nikola Gruevszki. Vajon miért éppen itt? Mi az alapja a magyar miniszterelnök és jogerősen elítélt Nikola Gruevszki barátságának?

Az tény, hogy hazájában két év börtönre ítélték a volt kormányfőt, mert 2012-ben miniszterelnökként befolyást gyakorolt egy páncélozott Mercedes beszerzésére kiírt pályázat kimenetelére, és a győztesnek kihirdetett autókereskedő utólag jutalékot fizetett neki.

Persze nem ez volt Gruevszki egyetlen bűne, de ezzel kapták el. Úgy járt, mint Al Capone. A chicagói gengszterre sem sikerült egyetlen gyilkosságot sem rábizonyítani, de adócsalásért börtönbe zárták.

 Macedónia identitásproblémákkal küzd. Gruevszki ezt kihasználva csúcsra járatta a nacionalizmust, amibe történelemhamisítás is bőven belefért. Felsorakoztatta az összes, macedóniai terület históriájával és nevével bármilyen kicsavart módon kapcsolatba hozható történelmi személy nevét is, és büszkén hirdeti macedón kivoltukat és szobrot állított nekik. A Szkopje 2014, részben az EU által finanszírozott projekt keretein belül óriási léptékű építkezés történt, mely során az egész belvárost átalakították. Az eredetileg 80 millió eurós beruházást csaknem 600 millió euróból sikerült abszolválni, ami ki is verte a népességnél a biztosítékot. (A Puskás stadion emelkedő költségeivel való párhuzam természetesen csak a véletlen műve.) Főleg, hogy a végeredmény egy giccsparádé lett. Egészen a gigantikus szökőkutaktól a megszámlálhatatlanul sok szobron át a Karib-tenger kalózaiból jól ismert hajókig, melyek a bokáig érő Vardar folyóban "horgonyoznak". Mindez olyan gyatra anyagokból kivitelezve, ami mostanra felfagyott, széttört vagy csak egyszerűen elmálott. Amikor kezdte a hülyeség kiverni a biztosítékot az embereknél, akkor gyorsan kellett találni valakit -egy fekete bárányt - akire a kormány rápakolja az össze bűnét, majd kizavarja a sivatagba, hogy ott elintézzék a vadállatok. Ez a fekete bárány Soros György lett. Olyan jól működött a politika, hogy még exportálták is az ötletet. Többek között magyarországra is. Megvan nektek  „drágán add az életed” film? Bruce Willis akcióhősi pályája itt kezdődött. Na hát Macedóniában is valami olyan ébredés volt, mint  amikor John McClane agyában jön a megvilágosodás, miközben mezítláb rohan a Takagi toronyban századik emeletén. A macedón emberek is rájöttek arra, hogy  „Ez nem terrorista akció, hanem egyszerű lopás”! Ezután megtörtént az elképzelhetetlen. Előbb a választáson elzavarták a korrupt miniszterelnököt és sleppjét, majd eljárást is indítottak ellenük, sőt letöltendő börtönbüntetést kaptak.

Persze tudom jól, hogy huncut az, aki megpróbál párhuzamot vonni a szkopjei giccsparádé és a stadionépítési láz, vagy a Bicskéig meghosszabbított kisvasút esetével.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr4614371721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vénkujon 2018.11.14. 19:39:06

@balcán maxval bircaman: az esély mindég megadatik, hogy végre erköcsösen reagálj, valamíre de nem.:)

vénkujon 2018.11.14. 20:03:56

egyébként viktorunk rendes, hisz nyiltan kiáll az aranybudi-bajtárs mellett:D

antiinternáci 2018.11.14. 20:08:20

"Bujkál..."
Ha jól tudom, politikai menedékjogot volt kénytelen kérni, amiért otthon a bolsevisták üldözik.

kvadrillio 2018.11.14. 20:08:30

ahhhhhhhh...... A MAFFIAKORMÁNY ZAVARTALANUL TOVÁBB MŰKÖDIK !!!

Az már piti volt, ha havi 40 helyett 4 milliót kerestem
hh
Dezső András
Dezső András
követés
Sajó Dávid
Sajó Dávid
követés
2018.10.29. 07:25

„Az volt a baj, hogy nagyon nagy ricsajjal csináltuk, két hónap múlva már új kocsit vettünk. A tapasztaltak meg úgy álltak hozzá, hogy úgyis kikopunk majd, mert hülyék vagyunk, és nem tudunk kussban maradni. És sok dologban igazuk is lett." (L.)

A magyar hatóságok nem, de a szervezett bűnözéssel foglalkozó lengyel zsaruk már nyomoznak egy olyan olyan nemzetközi áfacsalásos ügyben, amelynek főszereplői magyarok. A lengyel nyomozásban kihallgatták az egyik érintettet, L.-t.
Ez az a sztori, amiben egy érintett feljelentést tett Staudt Gábor ellen is, mondván, a jobbikos politikus is részese az ügynek. Staudt visszautasította az állítást.
Megpróbáltuk kideríteni, mi ez a történet. Staudt állítólagos szerepéről egyelőre nem lehet biztosat állítani, de sokat megtudtunk egy társaság tíz éven át tartó ügyeskedéseiről.
Van itt minden: aranyélet, alvilág, gyanús exrendőrök, Pokol Angyalai.

EJJJ.....EJJJJJJ.....ROSSZ VÉGE LESZ ENNEK !

ninimimi 2018.11.14. 20:08:54

@vénkujon: Szerinted mikor fog bircának az a napiparancs érkezni a moszkvai KGB/FSZB központból, hogy "erkölcsösen reagálni"? Nem ezért tartják. Ő is tudja, mert annyira nem hülye, hogy aljas, néha röhejes hazugságokat terjeszt. Most például a macedón putyincsicska főtolvajról, holnap meg a "magyar" bűntársáról. Csak ugye a parancs, az parancs.

frikazojd · http://kocs.ma 2018.11.14. 20:18:28

az elvtársak illegalitásban és száműzetésben is elvtársak maradnak!

Brix 2018.11.14. 20:35:06

Elèg esèlyes, hogy koncepciós per alapján ítèltèk el. Maguk a szociáldemokraták hallgatták le a telefonját, hogy bizonyítèkokat gyűjtsenek elllene. Az, hogy korrupt volt vagy sem , lènyegtelen...Minden balkáni politikus korrupt....Viszont, nem engedhetjük meg , hogy egy ilyen kis ország - CIA segítsègèvel hatalomra juttatott , migráns-ès muszlimparti kormánya dirigáljon nekünk...Szerintem nem adják ki Gruevszkit...

Máttyáskirály 2018.11.14. 20:35:42

teccik az a kalóz yacht .... netán a Makedón Lõrinc csapat vele ?

nemecsekerno_007 2018.11.14. 20:37:17

Hát, nálunk az ellenzéket zavarták el, de csak nem akar sehol menedékjogot kérni :)

Klemmy 2018.11.14. 20:53:02

@Brix: ő meg koncepciós népkirablást követett el, b+.

morph on deer 2018.11.14. 21:13:57

@balcán maxval bircaman:
Jelentkezz önkéntesnek, Birca.
Légy hős, és majd csupa szépet fogok írni rólad a nektológodban!
Az erő legyen veled!

morph on deer 2018.11.14. 21:18:06

@antiinternáci:
“otthon a bolsevisták üldözik.”

Hát hogyne baxki, személyesen Beria, lovon...

morph on deer 2018.11.14. 21:25:53

@Brix:
“...migráns-ès muszlimparti kormánya dirigáljon nekünk...”

Te is makedón vagy?
Hogy mik vannak..!

anyadmajma 2018.11.14. 21:33:03

@Máttyáskirály: nem csapat azzal senki, le van betonozva, csak kívülről vakolták hajónak, mind a 3-at. Pedig az a Vardar akkora, hogy a vize nem tudja kitölteni parttól-partig a saját medrét:)

anyadmajma 2018.11.14. 21:33:53

@Brix: elég esélyes, hogy te egy hazaáruló bolsevik geci vagy, birka, akármelyik nickeden is írsz.
Ja nem, nem esélyes, tény, te köcsög:)

kvadrillio 2018.11.14. 21:42:50

KIJAFASZNAK, FASZOKNAK TESZI ILYEN BIGOTT VALLÁSOSSÁ, VALLÁSI ÉPÜLETEKKEL TELETŰZDELTTÉ EZT A NYOMORULTTÁ TETT ORSZÁGOT, EZ A FASZFEJ ORBÁN ???!!! EZ A HÜJJJJJE TELJESEN BEZSONGOTT A VALLÁSI ÉPÍTMÉNYEINEK EZREIVEL !!! MÍG A MAGYAR EMBERKÉK NYOMORUKBAN ÉHEZVE HALÁLOZNAK EL EGYMÁS UTÁN !!!!!

TÉLLEG ? KIKNEK AKARJA ÍGY "ÁTÉPÍTVE" ÁTJÁTSSZANI MAGYARORSZÁGOT ?????????!!!!!!!!!
2018. november. 14. 10:41 2018. november. 14. 11:05 Gazdaság
Megháromszorozta a kormány az egyházi építkezések támogatását
szerző:
hvg.hu

2019 vélhetően az egyházak éve lesz.

A kormány nemrég felhívást tett közzé az egyházi közösségi célú programok és beruházások, valamint az egyházi épített örökség védelmének és egyéb beruházások támogatására – szúrta ki a Napi.hu.

A 32 bevett egyház november 30-ig küldheti el igényeit, köztük 30 milliárd forintot osztanak szét, mely háromszor több, mint a 2018-as 10 milliárdos keret.

Ez az összeg a költségvetési támogatáson és természetesen az 1 százalékos felajánlásokon felül értendő. Az előbbi a 2010-es 24 milliárdról 55 milliárdra bővült, 2017 év végén pedig a kormány 119 milliárd forintot osztott szét az egyházak között, a legtöbbet (85 milliárd forintot) a reformátusok kapták. Az 1 százalékokból tavaly a katolikusok jutottak a legtöbb bevételhez, összesen 2,5 milliárd forinthoz.

A 2017-es pályázatokat átnézve egyébként a lap megállapította, hogy nem lehetett túl szigorú az elbírálás, számos község kapott 1-20 millió forintot felújításra. Soltész Miklós, a a Miniszterelnökség államtitkára szerint az elmúlt években mintegy ötezer-kétszáz templom, közösségi ház, egyházi intézmény újult meg.

Balog Zoltán szerint 2015 óta 608 közbeszerzési eljárást írtak ki a magyarországi egyházak 75 milliárd forint összértékben, és az egy eljárásra jutó keretösszeg növekedése folyamatos: 2015-ben 45 millió, 2016-ban 93 millió, 2017-ben 230 millió forint volt, 2018-ban pedig 250 millió forint volt.

2018. november. 14. 10:41 2018. november. 14. 11:05 Gazdaság
Megháromszorozta a kormány az egyházi építkezések támogatását
szerző:
hvg.hu

2019 vélhetően az egyházak éve lesz.

A kormány nemrég felhívást tett közzé az egyházi közösségi célú programok és beruházások, valamint az egyházi épített örökség védelmének és egyéb beruházások támogatására – szúrta ki a Napi.hu.

A 32 bevett egyház november 30-ig küldheti el igényeit, köztük 30 milliárd forintot osztanak szét, mely háromszor több, mint a 2018-as 10 milliárdos keret.

Ez az összeg a költségvetési támogatáson és természetesen az 1 százalékos felajánlásokon felül értendő. Az előbbi a 2010-es 24 milliárdról 55 milliárdra bővült, 2017 év végén pedig a kormány 119 milliárd forintot osztott szét az egyházak között, a legtöbbet (85 milliárd forintot) a reformátusok kapták. Az 1 százalékokból tavaly a katolikusok jutottak a legtöbb bevételhez, összesen 2,5 milliárd forinthoz.

A 2017-es pályázatokat átnézve egyébként a lap megállapította, hogy nem lehetett túl szigorú az elbírálás, számos község kapott 1-20 millió forintot felújításra. Soltész Miklós, a a Miniszterelnökség államtitkára szerint az elmúlt években mintegy ötezer-kétszáz templom, közösségi ház, egyházi intézmény újult meg.

Balog Zoltán szerint 2015 óta 608 közbeszerzési eljárást írtak ki a magyarországi egyházak 75 milliárd forint összértékben, és az egy eljárásra jutó keretösszeg növekedése folyamatos: 2015-ben 45 millió, 2016-ban 93 millió, 2017-ben 230 millió forint volt, 2018-ban pedig 250 millió forint volt.

kvadrillio 2018.11.14. 21:47:09

MERBAZMEG !!! EZEKEN A MILLIÁRDOKON INKÁBB OLCSÓÓÓ....BÉRLAKÁSOKAT KELLENE ÉPÍTENI A HÁZASODNI AKARÓ, ÖNÁLLÓ LAKÁSHOZ JUTNI AKARÓ MAGYAR FIATALOKNAK !!!

VALAMI KURVÁRA NEM STIMMEL ORBÁN INTÉZKEDÉSEIBEN !!!!! KURVÁRA LE KELL MONDATNI, MEERT TÖBB KÁRT OKOZ A MAGYAR TÁRSADALOMNAK, MINT BÁRKI MÁS A TÖRTÉNELEM FOLYAMÁN !!!

kvadrillio 2018.11.15. 08:04:52

HÁNY EZERMILLIÁRD UNIÓS PÉLNZ IS JÖTT BE MAGYARORSZÁGRA ? HÁNY EZERMILLIÁRFDOT IS OSZTOGATOTT KI KEGYELTJEIN EK VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁSOKKÉNT A VIKTOR BÁCSI ?
NU, A ROKKANTNYUGDÍJASOKAT...KÁRTALANÍTANI KELL !!!!!!!!!!!! VAGY ORBÁNBÁCSINAK ÉS KEGYELTJEINEK IS BÖRTÖNBE KELL VONULNIA !!+!

- Protestáltunk a kormánynál, a parlamentnél, az Alkotmánybíróságnál, s a strasbourgi bíróság előtt, eljárásokat kezdeményeztünk, demonstrációt szerveztünk, szakmai javaslatokat készítettünk, s egészen mostanáig úgy tűnt, hiába – mondta Hegedüs Lajos. – Ugyanis nyilvánosan, tévéműsorokban, parlamenti bizottsági üléseken és mindenütt máshol is, az illetékes kormányképviselők hazugsággal, politikai hangulatkeltéssel vádoltak, amikor rámutattunk, hogy a propagandagépezetükben szajkózott érveik hazugságok.

A MEOSZ korábbi elnöke szerint a nagyjából 250 ezer megváltozott munkaképességű nyolcvan százalékát érintette az átminősítés, melynek hatására a 2011-es, átlagosan 72 ezer forintos ellátás 2014-re 52 ezerre csökkent.

- Amúgy is meglehetősen alacsony összegekről beszéltünk, így ezek megkurtítása rengeteg családnak napi szintű megélhetési nehézséget okozott, az anyagi helyzet megromlása nemegyszer tragédiába torkollott – jegyezte meg Hegedüs Lajos. – Voltak, aki nem tudták tovább fizetni a törlesztő-részletüket, s így az utcára kerültek, mások, hogy ezt elkerüljék, öngyilkosok lettek. Csak mert a jogszabály szerinti rokkantság felülvizsgálatok azt mutatták, hogy a világtrenddel ellentétben Magyarországon a kora előrehaladtával mindenkinek javul az egészségi és fizikai állapota. Mint például az általam képviselt betegnek, akit 30 év folyamatos munkaviszony és járulékfizetés után, gégerák miatti teljes gégefő-kiirtást követően beszédképtelenül a korábbi jogszabály véglegesen II. csoportos rokkantnak minősített. Ezután súlyos halláskárosodás és látásromlás lépett fel nála, a tavalyi felülvizsgálatokon mégis visszaminősítették 68 százalékos rokkantnak, s a korábbinál 13 ezer forinttal kevesebb ellátást állapítottak meg számára.

A somogyi mozgáskorlátozott egyesület elnöke szerint, ahogy védence, úgy a többi érintett sem fogja visszakapni az évek során elvett milliókat, bár megjegyezte, mostantól azért küzd majd, hogy valamilyen kárpótlást kapjanak a rokkantsági ellátásban részesülők.

- Ne feledjük, azzal, hogy az AB megsemmisítette a törvényt, még ugyanazt az összeget kapják az érintettek, mint eddig, hiszen új jogszabályt kell hoznia a parlamentnek – tette hozzá. – Csak remélni tudom, hogy a képviselők érdemben leszűrik és felhasználják az AB-határozatot, bár jelzésértékű, hogy az AB kormánypárti tagjai csatolt különvéleményükben mind azt vallották, hogy megfelelő az eddigi szabályozás. Jövő március végéig kell meghozni az új törvényt, s kérdés, a kormánytöbbség szavazógépként működik majd, vagy átérzi korábbi felelősségét, s érdemi, pozitív változást hoz a fogyatékkal élők életébe.
Elmeszelt jogszabály

Az Alkotmánybíróság (Ab) – mint arról korábban beszámoltunk – a múlt pénteken közzétett határozatában kimondta: A rokkantsági ellátások felülvizsgálatakor érdemben kell vizsgálni a rokkant állapotának megváltozását. Az Ab alkotmányos követelményként rögzítette: állapotjavulás alatt nem egyszerűen a jogalkotó által meghatározott és bármikor megváltoztatható százalékos mértéket, hanem az egyén élethelyzetét érdemben meghatározó tényleges fizikai állapot kedvező változását kell érteni. Ennek vizsgálata pedig minden esetben az eljáró hatóságok, illető...............

kvadrillio 2018.11.15. 08:07:05

"""Amúgy is meglehetősen alacsony összegekről beszéltünk, így ezek megkurtítása rengeteg családnak napi szintű megélhetési nehézséget okozott, az anyagi helyzet megromlása nemegyszer tragédiába torkollott – jegyezte meg Hegedüs Lajos. – Voltak, aki nem tudták tovább fizetni a törlesztő-részletüket, s így az utcára kerültek, mások, hogy ezt elkerüljék, öngyilkosok lettek. """..................érdekes , hogy ezeket az öngyilkossági híreket mennyire ELHALGATTÁK , A HÍREKBEN NEM IS TUDÓSÍTOTTAK RÓLUK !%!!!!!!

kvadrillio 2018.11.15. 08:08:36

@kvadrillio: GYILKOS MAFFIAKORMÁNYUNK VAN !!!

HaD 2018.11.15. 08:20:13

Ha valaki kap két évet az hogy a fszba tud kilépni a határon?...mondjuk ,hogy szabad lábon elsétál és a határőreik nem kaptak róla infót hogy na ezt az arcot azért kellene figyelni ha el akarna sétálni....húúú de komoly:) Nem valamiféle sorosos provokáció ez is:)?
Az meg hogy az ejuban milyen a bűnözők fogadtatása az külön vicc...lásd még katalán elnök kezelése....bár ő nem lopott csak helyi választásokat nyert amit a központi bizottság nem talált törvényesnek...meg kellemesnek se...ahogy az eju KB sem:).
Mintha most fogadtak vóna el ebben a nagybecsű kis hazánkban a "nagybecsű elit" egy olyan törvényt ami a büntetett előéletű "menekültek" kezeléséről szól....azt pontosan hogy is alkalmazzák ez esetben:):)???

HaD 2018.11.15. 08:26:25

...gondolom a McEdon bankrabló fiatalember is pont így tudna kisétálni a határukon:):):)...jesszusom! Még se véd meg bennünket senki az "eurázsiaiaktól"????:):) Hol van hunyadiviktor basszus??? Ne mááá hogy nem gyűjti a sereget a makedón bűnöző hordák ellen:(

ratatami 2018.11.15. 09:18:37

@antiinternáci: Pont a magyar bolsevistáktól?

ratatami 2018.11.15. 09:21:49

Működik a Nemzetközi Együtt-lopás Rendszere.

wolves84lb 2018.11.15. 09:29:10

@maxval balcán bircaman: tőled egy hatalmas mea culpa, a tegnapi produkciódért. Amit előadtatok ebben a témában, iszonyat szánalmas volt. Nem méltó a fidesz-komcsi őseitekhez. Útlevél, meg társai...aztán kiderült, orbán személyesen tette lehetővé.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 09:31:53

@wolves84lb:

Útlevéllel utazott, a friss hírek szerint repülővel jött Mo.ra. Azaz igazam lett.

wolves84lb 2018.11.15. 09:32:46

@balcán maxval bircaman: abban lett igazad, h orbán döntött. Lófaszt volt útlevele.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 09:34:11

@wolves84lb:

Nem engedték volna fel a gépre útlevél nélkül. Orbán nem parancsol se Görögországban,, se Albániában - e 2 hely van emlegetve mnt repülőre szállás helye.

wolves84lb 2018.11.15. 09:37:02

@balcán maxval bircaman: továbbra is figyelmen kívül hagyod, hogy nem volt útlevele, mert bevonták. Amióta elítélték, megfosztották minden politikus megillető kedvezménytől, így a diplomáciai útlevéltől is. Nem véletlenül kéri a macedón kormány, h állítsák elő, és adják ki.

Ha volt nála útlevél, az hamis volt. Így még gázabb a magyar hatóságok asszisztálása. orbán parancsára.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 09:39:16

@wolves84lb:

Volt nála. vagy másik macedón útlevele volt vagy más országbeli. Ez van.

S amacedón katóségok késve adták ki anemzetközi körözést.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 09:40:10

@wolves84lb:

"az hamis volt"

Ez nagyon valószínűtlen. Egy volt kormányfő simán szerez magának igazi útlevelet, nem kell hamisat csináltatnia.

wolves84lb 2018.11.15. 09:42:44

@balcán maxval bircaman: más országbeli nem lehet, mert arról már írtak volna. Ha macedón volt, az meg hamis volt, mivel egy embernek egy országból csak egy útlevele lehet, azt meg bevonták. Hiába értetlenkedsz.

wolves84lb 2018.11.15. 09:44:11

@balcán maxval bircaman: akármit szerez akármilyen könnyen, az HAMIS/ÉRVÉNYTELEN/ILLEGÁLIS.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.15. 09:50:27

@wolves84lb:

Ha nála volt, akkor nyilvánvalóan nem vonták be.

Egyszerűen lehetett több útlevele, s nem jöttek erre rá.

S lehet 1 embernek több útlevele is. Bárki igényelheti ezt ma is. Pl. azt mondod, gyakran utazol Kuvaitba és Izraelbe, s mivel nem mehetsz Kuvaitba izraeli ecsétel, így kapjsz 2 útlevelet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.15. 09:51:25

@wolves84lb:

Ezt rosszul tudod.

A hamis az olyan, amit nme a hatóság adott ki.

Amit a hatóság adott ki, az eleve nem lehet hamis. Az, hogy elfeljették bevonni tőle nem teszi az okmányt hamissá.

wolves84lb 2018.11.15. 10:00:14

@maxval balcán bircaman: mármint melyik hatóság, az, ami a másikat bevonta? Az véletlenül/tévedésből adott neki másikat? Ami ezek szerint nem hamis :))))

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 10:05:09

@wolves84lb:

Gondolod, egy volt kormányfőnak nincsenek emberei a hatóségoknál, szimpatizánsai, akik megsegíteik őt a bajban? Ne légy naív.

Ha el is vették minden útlevelét, simán elintézhetett magának egy újat 30 percen belül.

Gruevszki párjának a híve az ország fele.

wolves84lb 2018.11.15. 10:08:31

@balcán maxval bircaman: aham...szóval, eleve volt neki kettő, hiszen sűrűn utazik izraelbe és kuvaitba. És a buta hatóság csak az egyiket vonta be. Aztán mégsem volt neki kettő, hanem, miután bevonták az útlevelét ÉS letöltendő börtönbüntetésre ítélték, a beépített embereivel a törvényes ítéletet megkerülve csináltatott magának 30 percen belül egy másik útlevelet, ami szerinted nem számít hamisnak, mert a hatóság állította ki.

Te tényleg megérdemled az utolsó rubelt is :)

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.15. 10:11:05

@wolves84lb:

Nem hamis az az útlevél, amit az illetékes hatóség állított ki.

Szerinted az albán vagy a görög hatóságok elfogadtak volna egy hamis útlevelet?

Az meg más kérdés, hogy nem volt jogosult útlevélre, ettől még nem lesz hamis az útlevél.

S. Baldrick 2018.11.15. 10:23:41

@balcán maxval bircaman: " Mindenképpen támogatnunk kell a macedónok küzdelmét Soros ellen."
Szerintem itt Magyarországon a kutyát nem érdekli a macedónok állítólagos Soros elleni harca. Ezt a palit korrupcióért ítélték el (az itthoni ügyekhez képest elhanyagolható ügyben) .
Ha lenne benned némi igazságérzet, szolidaritás, gerinc..., akkor inkább a hazai élősködő, korrupt, magát nemzetinek nevező rablóbanda elleni küzdelmet szorgalmaznád. Szerintem téged is a magyar adófizetők pénzén hizlalnak...

citrix 2018.11.15. 10:46:01

Azért itt mert otthon és biztonságban érzi magát. Ha valahol, hát itt otthon van, hasonszőrű korrupt gazemberek vezette országban. A "törvényes" tolvajok országában.

hamorijenci 2018.11.15. 11:03:14

"Jó" hogy vagy nekünk, birkacsávó! Nem kell nekünk se köztévét nézni, se Kossuth Rádiót hallgatni, de még csak prostisrácokat, vagy Ripostot se olvasni. Hiszen jössz te , és jó birkához hűen visszaböfögöd mindazt azt a néphülyítő agymosást, amit ezekbe elhelyeznek a barmok-ökrök-birkák számára magyarázó takarmányként.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.11.15. 13:16:44

@balcán maxval bircaman: Tévedés, ha valótlan tartalmú közokirat kiállításában működsz közre, azt kezdeményezed az okirat kiállítására jogosult hatóságnál az is közokirathamisítás egy esete.

Ellenben van egy nagyobb gond: Ha igaz az, hogy kapott életveszélyes fenyegetést, menekülnie kell, akkor végszükség ugye büntethetőséget kizáró ok, és ezen az alapon hamis útlevéllel is utazhat, és ilyennel kérhet menedéket is. Az ilyen menedékkérelem lehet jogszerű és lehet a kiadatást kizáró szempont, akár nemzetközi elfogatóparancs mellett is.

Nylul 2018.11.16. 05:49:10

@maxval balcán bircaman: Pl mert rajta van, hogy érvényes eddig és eddig. Ez valótlan tartalom.

Nylul 2018.11.16. 13:44:48

@maxval balcán bircaman: De valótlan. Vagy szerinted akinek bevonják az útlevelét, akkor lehet másik érvényes útlevele ugyanabban az országban?

Nylul 2018.11.16. 16:19:20

@maxval balcán bircaman: Birca birca.. Ezt kérdeztem: 'szerinted akinek bevonják az útlevelét, akkor lehet másik érvényes útlevele ugyanabban az országban?'
Szóval ennek fuss neki még egyszer!

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.16. 16:20:37

@Nylul:

Lehet, ha elfelejtették bevonni a másikat.

Nylul 2018.11.16. 16:48:34

@balcán maxval bircaman: Oké, most nagyon rafkós vagy, nyilván az időbeliségen trollkodsz, de akkor legyen így: Akinek bevonták az útlevelét, az kaphat érvényes másikat?

Nylul 2018.11.16. 17:20:55

@balcán maxval bircaman: Tehát ha bevonják az útlevelét, és ezek után kiállítanak neki egy másikat, akkor az érvényes?

Nylul 2018.11.17. 08:57:43

@maxval balcán bircaman: És miért adna ki a hatóság a hősünknek útlevelet, miután korábban bevonták?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.17. 08:59:41

@Nylul:

Még ez is lehet: egy volt kormányfőnek megvannak az emberei a hatóságnál.

De a valószínűbb: korábbról van a másik útlevele. Pll egy magánútlevél, miközbeben csak a diplomata útlevelét vonták be.

Nylul 2018.11.17. 10:23:37

@maxval balcán bircaman: És az így kiadott útlevél szerinted legális és érvényes?

'De a valószínűbb: korábbról van a másik útlevele.' - Spekuláció.

hamorijenci 2018.11.17. 11:18:45

Kedves "Nylul"! Szerintem teljesen felesleges egy fizetett trollal vitázni. (Lásd még: nem etetjük a trollt!) Neki azt mondták, hogy ezt kell írnia, ehhez kell ragaszkodnia. Megfelel az elvárásoknak és pont.

Nylul 2018.11.17. 14:19:06

@maxval balcán bircaman: És az legális?

@hamorijenci: Tudom, de én imádom szívatni a bircát! :D

Nylul 2018.11.17. 16:21:41

@balcán maxval bircaman: Rosszul tudod, nem legális. Akinek bevonják az útlevelét, az legálisan nem szerezhet másikat az adott országban.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.17. 16:30:42

@Nylul:

Ha vannak kapcsolatai, megteheti.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.18. 03:02:45

@Nylul:

Maga a procedúra nem, de az okmány igen.

Nylul 2018.11.18. 05:50:56

@balcán maxval bircaman: Az okmány sem lesz legális. Vagy hamis adatokkal készítik el, vagy pedig a backend nem fog stimmelni, ami az első komolyabb útlevél-ellenőrzésnél kiderül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.18. 09:53:30

@Nylul:

Ha a hatóség adja ki, legálkis lesz, s minden ellenőrzésen át fog menni simán.

Nylul 2018.11.18. 13:44:54

@maxval balcán bircaman: Nem lesz legális, mert a hatóság szabályos munkafolyamat keretében nem tud ilyet kiadni. Ennek ugyanis a része az az ellenőrzés, hogy jogosult-e útlevélre, vagyis nem lett-e korábban bevonva. Ha igen, akkor elakad a process.

Ha ezt megkerülik, onnantól már illegális a kiadott útlevél.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.18. 14:30:31

@Nylul:

Minden hatóság éltal kiadott okmány legális.

Nylul 2018.11.18. 14:37:51

@balcán maxval bircaman: Nem legális hogyha nem a szabályos ügyrendben lesz kiadva.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.18. 18:01:10

@Nylul:

Akor is érvényes visszavonásáig.

Nylul 2018.11.18. 21:07:10

@balcán maxval bircaman: Nem bircám, érvényesnek _tűnik_ minden szempontból, de ettől még hamis okirat, ez pedig már eleve kizárja az érvényességet.

Nylul 2018.11.19. 07:45:39

@maxval balcán bircaman: De hamis, hiszen nem a normál ügymeneten belül állították ki, tehát okirathamisítás történt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.19. 08:26:20

@Nylul:

Nem tud egy szerv kományt hamisítani, ha egyszer éppen az adott okmány kiállítása hozzá tartozik.

Az, hogy esetleg valamilyen belső szabály megsérült nem hat ki az okmány érvényességére.

Kb. mintha az anyakönyvvezető megsért egy belső szabályt házasság kötésekor: attól az illető házasság még nem lesz érvénytelen.

Nylul 2018.11.19. 08:45:28

@maxval balcán bircaman: Ez nem belső szabályozás, hanem törvényi. Amint valaki 'jogtalan' jogot szerez közokirat által, megvalósul a közokirathamisítás. Hősünket megfosztották a jogtól, hogy külföldre távozzon. Ha a befolyását, pénzét felhasználva szerezte vissza a ezt a jogát egy közokirat által, akkor megvalósul a közokirat-hamisítás - legalábbis a magyar trv-ek szerint, de kétlem, hogy ez másképp lenne a szomszédban.
Lásd nyelvvizsga bizonyítvány: Hiába kiállítja az arra jogosult intézmény jó pénzért, hányan lebuktak már miatta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.19. 08:56:02

@Nylul:

Értsd meg: nem az történt, hogy valaki éjszaka bemászott a hivatalba, s az ottani eszközökkel legyártott egy útlevelet.

Utólag persze bevonható, ebben igazad van, erre jó a nyelvvizsga példád, de a bevonásig bizony érvényes.

Nylul 2018.11.19. 15:40:42

@maxval balcán bircaman: Egy közokirat hamisítás során kibocsátott okmány hamis. Tehát nem lehet érvényes. Ez a kettő kizárja egymás. Érvényes csak legálisan kiadott közkirat lehet.

Nylul 2018.11.19. 16:00:51

@maxval balcán bircaman: Ezen már túlvagyunk. Hamisítás történt.
'Amint valaki 'jogtalan' jogot szerez közokirat által, megvalósul a közokirathamisítás. Hősünket megfosztották a jogtól, hogy külföldre távozzon. Ha a befolyását, pénzét felhasználva szerezte vissza a ezt a jogát egy közokirat által, akkor megvalósul a közokirat-hamisítás.'

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.19. 16:08:17

@Nylul:

Megbeszéltük már, hogy nem nevezhető hamisításnak, ha egy arra feljogosított szerv ad ki egy okmányt.

Mondok egy érthető példát. A pénznyomdában ma 2 milliárd Ft-ot kell kinyomtatni. Az egyik főnök kinyomtat plusz 2 milliót, azt kicsempészi és elkölti. Érvénytelen ez a pénz? Nem. Pedig ha kiderül, a felelőst meg fogják büntteni, s el fognak tőle kobozni 2 milliót.

Nylul 2018.11.19. 16:36:58

@balcán maxval bircaman: Teljesen rossz a példád és a konklúziód is. Közokirat hamisításról beszélünk, nem pedig pénzhamisításról, bár van közös metszete a kettőnek. + A példád életszerűtlen.

Itt a lényeg: 'Amint valaki 'jogtalan' jogot szerez közokirat által, megvalósul a közokirathamisítás. '
Ezt csűrheted, csavarhatod, ahogy akarod, ez kérem a törvény.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.19. 16:55:25

@Nylul:

A hatóság adta ki az okmány, nem illetéktelen személy. Ha a szabály sérült - akár tévedésből, akár széndékkal - az NEM teszi az okmány érvénytelenné.

Ez eleve egy közhiteles okmány, azaz az ellenkező bizonyításáig köteles mindenki érvényesnek elfogandi.

Nylul 2018.11.19. 17:12:16

@balcán maxval bircaman: Leírom sokadjára:
Itt a lényeg: 'Amint valaki 'jogtalan' jogot szerez közokirat által, megvalósul a közokirathamisítás. '.

A hatóság ebben az esetben illetéktelen személy, mivel nincs jogában útlevelet kiadni olyan embernek, akinek ezt bevonták.

És nem lesz közhiteles az okmány, éppen ellenkezőleg: Ha arra jogosulatlannak adják ki, akkor pont a közhitelesség sérül. Ugyanis egy hivatalos okmány célja az, hogy egy bizonyos jogot bizonyító erővel igazoljon. Mivel olyan jogot igazol, ami nincsen, amitől megfosztották, az okmány nem közhiteles.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.19. 17:15:07

@Nylul:

Ez már más kérdés: ezért büntetik azt aki megszegte a szabályt, de maga az okmány nem lesz érvénytelen. Hamis meg végképp nem.

Nylul 2018.11.19. 17:25:45

@balcán maxval bircaman: Ezzel semmit nem írtál. Illetve annyiban igazad van, megbüntetik. És a vád okirathamisítás lesz.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.19. 17:28:01

@Nylul:

Nem valószínű ez avád. De bármi is a vád, az okmány bevonva lesz, nem hamisnak minősítve.

Nylul 2018.11.19. 21:54:20

@balcán maxval bircaman: Teljesen értelmetlen, amit írsz. Egyáltalán nincs olyan, hogy 'hamisnak minősítés'. A hamisságot nem 'minősítés' határozza meg, egyértelmű definíciója van:

Érvényes okmányt kizárólag közigazgatási hatósági eljárás során lehet kibocsájtani. Minden más esetben az okmány érvénytelen, és az okirathamisítás tényállása megvalósul.

Idézzem újra a törvényt, vagy visszakeresel?

Nylul 2018.11.20. 10:45:48

@maxval balcán bircaman: Megértem, hiszen elsőre is hülyeség volt.

Viszont érdekes pár nap volt, a maga nemében páratlan, és tökéletes definíciója az általad képviselt 'bircaságnak'. Ebben az egy threadben felvonultattad a teljes repertoárodat, bizonyítva, hogy a saját magad által kreált alternatív világod mennyire nem képes befogadni a valóságot.

Képes voltál napokon keresztül bizonygatni a torz világképedet egy teljesen egyértelmű törvénnyel szemben bevetve a teljes arzenálodat, amid csak van:
- óvoda (így van, mert csak)
- szándékos félreértelmezés (ok, lehet, hogy nem szándékos, de az még nagyobb gáz)
- következetlenség
- mellébeszélés, torzítás
- cherry-picking
- okoskodás, blöff, 'fogalommal való visszaélés'

Rég vártam már rá, hogy végre osztozás nélkül fogyasszak bircahúst, pár napig svédasztalom volt. :D Úgyhogy el is mentem ezt a topicot, hogy később bármikor be tudjam linkelni, amikor turbóban tolod az idiótát. :D (Hmm.. vagyis kb mindig?? Na ezt még átgondolom.. :D)

És ha van kedved, olvasgass jogszabályokat, mert nem velem vitáztál, hanem ezekkel:
Btk. 342. § (1), 2004. évi CXL. törvény 85. § (1), 100. § (1), 1998. évi XII. törvény, 101/1998. (V. 22.) Korm. rendelet - fenntartva természetesen, hogy nyilván ezeket nem lehet egy az egyben ráhúzni az aktuális macedón szabályozásra, viszont mivel NATO és EU tagjelölt, feltételezem, hogy nincs jelentős különbség.

max bir ca · http://bircahang.org 2018.11.20. 10:51:48

@Nylul:

S lám, a vitát elbuktad. Nem tudtad bizonyítani eredeti állításodat:
- az útlevél hamis,
- az útlevél nem érvényes.

Nylul 2018.11.20. 11:58:19

@balcán maxval bircaman: Már hogyne bizonyítottam volna. Törvényből idéztem, és beraktam a forrást. De csak hogy érezd, hogy mennyire nem vagy képben, még azt sem vagy képes felfogni, hogy csak annyit kellett bizonyítanom, hogy az útlevél hamis. Abból ugyanis egyesen következik, hogy nem érvényes.

Nylul 2018.11.20. 18:34:51

@balcán maxval bircaman: Dehogynem. Teljesen egyértelműen igazol.
Arról, hogy te az eltorzult világképed tiltakozik a valóság ellen, arról nem tehetek. Kérdezz meg egy jogászt!
süti beállítások módosítása