Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Fizess, de most azonnal!

2018. november 21. - A Polgi

felszolitas2.jpg

Fél éve kaptam egy e-mailt a Kukaholdingtól, hogy a helyben szokásos módon, tegyem közhírré az alábbi tájékoztatást: Az állami hulladékgazdálkodási feladatokkal törvényileg megbízott Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV) értesíti a sződligeti polgárokat, hogy a szemétdíj befizetési elmaradások beszedésére pályázat útján kijelölte a nyertes céget.

Eszerint 2018. január 1-től a díjhátralékok beszedésével, kezelésével a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorcium foglalkozik, amely az NHKV Zrt-vel és az illetékes önkormányzatokkal együttműködve tevékenykedik.

Az említett konzorcium Sződliget vonatkozásában a feladattal a vecsési Agenda Kontroll Kft-t bízta meg. A cég tájékoztatása szerint az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében. A személyes beszedést végző munkatársaik minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére.

Az ügyfelek számára biztosított elérhetőség: ugyfelszolgalat@nhkv.hu

Eltelt 6 hónap és a mai napig nem történt semmi. De ma égtek a telefonok, folyamatosan jöttek a Polgármesteri Hivatalba az ügyfélbejelentések. Tudunk-e erről valamit? Mégis, mi történik? És végig hallgattam több helyi lakos elbeszélését arról, hogy nem kapott számlát, nem kapott felszólítást, akkor most milyen jogon a behajtás? Kínosan érzem magam, amikor valamire nem tudok valamire válaszolni. A korábbi értesítésen csak egy e-mail cím. Arra lehet írni, majd talán valamikor kapok is választ. De az emberekhez most csengetett be a behajtó cég alkalmazottja. Igazolványt és papírt lobogtatva ott helyben, azonnal tízezreket követelve. Most, a hó végén.

Persze, lehet, hogy a behajtótól megszeppent falusi néni hallott valamit már arról, miként mutyizta ki a kukaholding félezer forintos fejpénzért cserébe a befizetetlen szemétdíj beszedését. Ám eddig azzal nyugtatták őt a szomszédok, ismerősök, rokonok, hogy nem kell idegeskednie, hiszen nem kapott csekket, tehát nincs semmiféle hátraléka, melyet „behajthatnának”. De lám: mégis itt vannak a kapuban olyanok, akiket soha sem látott a faluban és pénzt akarnak tőle.

És még a polgármester sem tudja megvédeni az állampolgárt - az államtól!

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr3614385694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medgar 2018.11.22. 09:17:12

El kell hajtani a behajtót. A lakóknak meg kell csinálni egy részletes leírást, hogyan tehetik meg...

törppicur 2018.11.22. 09:35:16

Behajtani tartozást lehet.
Akinek olyanja nincs, behajtani sem fogják.
Akinek meg van, az fizessen. Én nem szeretném állni a közszolgáltatások díját.
Azzal meg csak jól jártak, hogy 1 évig nem zaklatták őket.
A hóvége meg 5-6 ezer forintnál nem igazán számít (ami is negyedéves díj).
Ha többel tartozik, már korábban is kérhetett volna részletfizetés, ha szerette volna kifizetni. De könnyebb abban reménykedni, hogy:
-elfelejtették és nem is fog eszükbe jutni
-elengedik a tartozás egy részét
-állambácsi megsegít.
Kedves polgi, te magánemberként kifizetnéd a más tartozását, mert hogy szavazatszerzési céllal, az más dolog.
Én és sokan mások nem gyűjtünk szavazatokat és van saját kukásszámlánk, ami kifizetünk. Ha meg elfelejtem, akkor sem a behajtó jön egyből.

room_101 2018.11.22. 09:36:43

Sajnos hátránya a modern világnak, hogy kevés portán tartanak még kapát-kaszát-vasvillát.

Mayday 2018.11.22. 09:41:16

Tessek mar megtanulni vegre, hogy a csekk/felszolitas nem kuldese nem jelenti azt, hogy nem kell befizetni havonta az esedekes dijat.
Lehet sirni,hogy dehat nem kuldtek csekket es most meg jajjjjjj cunya bacik behajtjak, csak epp nevetseges.

Bmw 2018.11.22. 09:48:21

Én biztos nem fizetnék , csak akkor lehet behajtani ha küldtek felszólítólevelet és a behajtást végrehajtó csinálja. Először egy rohadt csekket kéne küldeni, de még erre is képtelenek pedig csak ez lenne a dolguk a szemetet nem ők viszik el.

Fülig José 2018.11.22. 09:59:11

vicces ez... olyan rohadt nehéz megnézni, hogy ahol működik a rendszer, ott hogyan csinálják? Pl az elmaradott nyugaton veszel zsákot, AZT elviszi a kukterosvágen. máshol ragasztasz martinckát a kukterra, AZT elviszik oszt jónapot..f.szom.. csekk(2018ban?!) kiállít, posta, nemfizet, cég megbíz, alvállalkozó kimegy... mennyibe kerül ez?!

törppicur 2018.11.22. 10:10:47

@Fülig José:
ezek nem rossz módszerek, csak itthon mindent okosba akarnánk megoldani.
A kukászsáktól és matricától óccsóbb a szomszéd már matricás kukájába becsempészni a szemetemet, vagy elásni, kivinni az erdőbe esetleg elégetni. Aztán meg mutogatni, hogy nekem nincs is szemetem miért fizessek.
Ezeket lehet elkerülni kisebb háztartásban kb havi 1500 nagyobban kb. 2000 forintból.

rigolya2 2018.11.22. 10:11:46

@törppicur: khm...

Az orbániai gerinctelen fideznyikek központosított kukaholdingja baxik rendes nyilvántartást vezetni!

Ezért a szerinte tartozást a szerinte se pontos nyilvántartás szerint kiadta behajtó cégnek.

Erről olvasott most.

orbániában nem számít a hatékonyság, átláthatóság, csak a központosított mamutcégek állami működtetése és kifizetőhelyei... amit "munkahelyeknek" hívnak...

2018.11.22. 10:12:59

Mi ez a libsi picsogás már megint? Sorosék vagy a migránsok voltak a behajtók? Ha nem, akkor nincs itt semmi látnivaló, tessék befizetni bármit, amit a jóságos OV kér, mert abból védi meg gyönyörű hazánkat. Egyeseknek már a haza érdeke sem szent?

Terézágyú 2018.11.22. 10:13:08

@Mayday:
"Tessek mar megtanulni vegre, hogy a csekk/felszolitas nem kuldese nem jelenti azt, hogy nem kell befizetni havonta az esedekes dijat.
Lehet sirni,hogy dehat nem kuldtek csekket es most meg jajjjjjj cunya bacik behajtjak, csak epp nevetseges."

Teljesen igazad VOLNA, ha nem egy ilyen szemét, aligműködő, gagyi cég végezné a szemétszállítást, mint ezek...

rigolya2 2018.11.22. 10:14:26

@Mayday: Egy állami közszolgáltató mamutmonopóliumnak elvileg kötelessége csekket küldeni.

Ha már államosították a szolgáltatást.

Ha nem tette, az miért az ügyfél hibája???

Megjegyzem: Ha meg is tette, s elment a levél és csekk, akkor se tud az ügyfél az állami monopolmamutnál reklamálni, mert :
- nem hozzá futnak be először a telefonok, hanem a régi cégekhez, akiknek semmi köze a nyilvántartáshoz
- az állami cég nyilvántartása egy kalap xar, pontatlan
- mert a mamutcég se tudja megmondani, hogy hogy áll az ügyfél számlája

Mayday 2018.11.22. 10:18:24

@Terézágyú: nem, igazan VAN. Lehet a szolgaltatas minosegevel szemben hivatalosan panaszkodni, eljarast inditani, stbstb, de ettol meg a dij fizetese csekk nelkul is kotelezo.

törppicur 2018.11.22. 10:20:04

@Bmw: mi a gondod? Lesz náluk tételes tartozáskimutatás. Az, hogy szerinted ki szedhet be tartozást (díjhátralékot) eléggé mellékes. A végrehajtás egy másik kategória.
A több tízezer forintos tartozást meg nem könnyű összehozni
Természetes személy ingatlanhasználók esetén alkalmazható legmagasabb díj Sződligeten:
Edényméret 60 liter 171 Ft + ÁfaFt/ürítés

Mayday 2018.11.22. 10:20:16

@rigolya2: ez mind nem szamit. akkor is fizetni kell, ha semmilyen csekket nem kapsz. A csekk csak emlekezteto, h fizessel mar haver, de nem feltetele a havi dijak befizetesenek.

Ha az ugyfel tudja hogy fizetni kell, de nem fizet, pl a csekk hianyara hivatkozva, az bezony a kedves uffel hibaja.

rigolya2 2018.11.22. 10:20:39

@Mayday: Ha változik a csekket küldő cég, akkor változhat a bankszámlaszám...

MÉGIS HOGY FIZESSEN EGY ÜGYFÉL, HA AZ ÚJ CÉG BAXOT CSEKKET KÜLDENI ???
S NEM IS TUDJA MEGMONDANI, MENNYIT KÉNE FIZETNI ???

Mayday 2018.11.22. 10:21:37

@Bmw: nem, nem kene csekket kuldeni. csekk nelkul is be kell fizetni a dijat. a csekk nem kotelezo. plusz meg ha az is, a szerzodes masik fel altali megszegese nem jogositja fel a lakot, hogy o is megszegje a szerzodest.

Fülig José 2018.11.22. 10:23:11

@törppicur: amit nem fizetnek ki... sánta az érvelésed. az erdőben elásással meg a szomszédba szemeteléssel nincs dolga a kukásnak, az az állambácsi dolga lenne, de nyilván szarik rá.

Mayday 2018.11.22. 10:23:20

@rigolya2: bankszamlaszam megtudhato, az atutalas kozlemenyebe meg be lehet irni a cimet, nevet, regi uffelszamot, stbstb.
persze kifogast keresni sokkal konnyebb, mint pl havonta eltenni a dijat es akkor nem lesz riadt pislogas, ha 8 honap utan egyben be kell fizetni, stbstb.

mindig mas a hibas ...

rigolya2 2018.11.22. 10:26:47

@Mayday:
"A tartozáshegy többek között azért alakult ki, mert a kukaholding két év alatt nem volt képes olyan nyilvántartási rendszert kialakítani, amely országos szinten kezelni tudja a díjfizetéseket. Vannak települések országszerte, ahova már fél-egy éve nem érkeztek meg a csekkek, így az emberek le is szoktak a szemétdíj fizetéséről. A zrt. a fizetési hajlandóság csökkenésével sem tudott megbirkózni. 2018 közepére a kiküldött, de be nem fizetett díjak összege is meghaladta a 10 milliárd forintot."

24.hu/fn/gazdasag/2018/11/01/szemetdij-rezsi-kukaholding/

rigolya2 2018.11.22. 10:27:55

@Mayday:
"A még mindig döcögő, sokszor téves számlákat vagy épp nagy csúszásokkal küldő állami rendszer miatt hatalmasra duzzadt a kukaholding kintlevősége. A kukaholding ezért behajtócéget is felfogadott, utóbbinak a munkatársa járja az utcákat, próbálja beszedni a – sokszor a kukaholding hibája miatt felhalmozódott – hátralékokat."

24.hu/fn/gazdasag/2018/10/06/nem-is-olyan-lassan-betemeti-a-szemet-a-fel-orszagot/

rigolya2 2018.11.22. 10:29:25

@Mayday: A "régi uffelszámmal" mihez kezdhet egy kukaholding, amelynek PONTATLAN A NYILVÁNTARTÁSA és NINCS MEGFELELŐ NYILVÁNTARTÁSI RENDSZERE ???

Máshol 1-2 hónap alatt (MAXIMUM !!!) összerántanak egy ilyen rendszert... ha tényleg ki akarják alakítani!

törppicur 2018.11.22. 10:29:41

@rigolya2: vonatkoztasson el kicsit politikai beállítottságától.
Nem tudom korábban ki szolgáltatott Önöknél, nyilván olcsóbban és hibátlanul tette. Az is valószínű, hogy nem fizetés esetén meg sem kísérelte behajtani a díjelmaradást.
Nálunk az RWE csoport tette, igaz nem hibátlanul. Nem tudom igazolni, de az eltelt 5-6 évben feltételezhetően emelték volna a szolgáltatás díját.Azt sem állítom, hogy ne lenne egy nagy mamut, meg sem az üzemeltetésük, sem az ügyfélszolgálatuk nem volt tökéletes.
Amúgy, ha Sződligeten laknék és több évig nem fizettem volna, akkor vagy megkérdeztem volna, hogy miért nem kell fizetni, vagy felkészültem volna arra, hogy majd egyszer csak kell. Az említett díjhátralékok felhalmozása nem megy olyan gyorsan. Ha meg nem tartozom, téves a kimutatás, kiderül.
A rendszer egyébként rosszul működött. De nem a lakosok jártak rosszul, hanem a szolgáltató és rajtuk keresztül én. Hitelbe szolgáltattunk, még ha rossz színvonalon tettük is.

rigolya2 2018.11.22. 10:31:24

@Mayday: Érdekes, az önkormányzati szemétcégek esetében ilyen gondok nem voltak...

Szóval az ügyfél a hibás... ahha...

nu pagagyí 2018.11.22. 10:31:50

Szerintem a kukaholdingnak először is bizonyítania kellene, hogy egyáltalán kiküldte a számlát a megfelelő címre. Számla nélkül nem várhat befizetést. Nem valószínű, hogy sikerül nekik, ismerve a lemutyizott számlázó rendszer anomáliáit és a totális hozzá nem értést. Szerintem necces a készpénzben történő behajtás is, nem véletlen, hogy a rendőrök sem szedik kp-ban a bírságot, mióta évekkel ezelőtt kiderült, hogy tömegesen csaltak. Mit várhatunk egy maffiakör által gründolt, lepukkant kocsmában székelő behajtó cég embereitől?

rigolya2 2018.11.22. 10:35:28

@törppicur: "Nem tudom igazolni, de az eltelt 5-6 évben feltételezhetően emelték volna a szolgáltatás díját."

Ha az állam dob 26.000.000.000 Ft-ot a mélymaghyarrr-nemzethy kukaholdingnak működésre,
Ha a katasztrófavédelem jobban finanszírozza, de drágábban a Zöld Híd Kft szemétgyűjtő tevékenségét

AKKOR KB. MIT ÉRT, HOGY AZ "elmúlt 5-6 évben" NEM NŐTT A DÍJ ???

AZ ADÓFORINTOKBÓL JÓVAL TÖBB MEGY A SZOLGÁLTATÁSRA, MINT HA VERSENYPIACI KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT TÖRTÉNNE "EXTRAPROFITOT" TERMELVE.

Valahogy ezek nem politikai, hanem racionálisan átgondolható-következtethető kőkemény gazdasági érvek.

Persze ha valaki agymosott fidesznyik troll... annak ez nem jelent semmit, ugye?!

törppicur 2018.11.22. 10:35:51

@Fülig José:
az erdőben elásás és /vagy elégetés dolga valóban az állam problémája, meg rajta keresztül a tied meg az enyém is.
Csak kevésbé környezetszennyező, ha inkább összegyűjtik, meg még társadalmi szinten olcsóbb is.
Adnak hozzá kukát is (többnyire EU-s pályázatból). begyűjtik, leszállítják, ugyanúgy mint a fejlett nyugaton. Csak olyan elszámolási technikát kell alkalmazni, ami nem tolja a lakosságot a megkerülés és sumákolás irányába.

Melee 2018.11.22. 10:36:13

Mindenki nyugodjon meg, ezért nem a Kukaholding a felelős. Nekik szóltak, hogy az Agenda Kontroll Kft-t kell megbízni a behajtással, amelynek akkora a költsége, hogy a Kukaholding a hátralék kb. 5%-át kapja meg.
Egy szó mint száz, az emberek fogjanak össze az utcákban, és egyszerre engedjék szabadon a kutyáikat.

rigolya2 2018.11.22. 10:36:41

@Mayday: khm...

A csekkel küldik a számlát.
Ha nem ment csekk, akkor számla sem!

Ha nincs számla, nem kell fizetni.

Még valami???

rigolya2 2018.11.22. 10:38:24

@Melee: ???

A szerződést az írta alá, aki szólt?
A felelősséget az fogja viselni, aki szólt???

törppicur 2018.11.22. 10:43:48

@rigolya2: az önözésből elég hamar eljutottál a fidesznyik trollhoz.
Azt nem írtam, hogy nem emelkedtek a díjak, azt írtam, hogy piaci alapon feltételezhetően emelték volna.
Tudom, hogy csak a ti felfogásotok racionális, a többieknek gondolkodni is fölösleges, ezért le is szoktak róla.
Az meg végképp nem gazdasági megfontolás, hogy ha igénybe veszel egy szolgáltatást fizess érte. Az egy hiba, hogy utólag, de attól még fizess.

törppicur 2018.11.22. 10:48:35

@Melee: gondolom téged megnyugtatna, ha fizetésnapkor a munkáltadód pénz helyett kutyákat küldene rád. Csak mert úgy gondolja.
Elfelejtettem írni, hogy több hónapi elmaradást követően.

Karipapa01 2018.11.22. 10:54:16

@Mayday: Tisztelt Mayday! Itt nem a csekkel van probléma, hanem a számlával! A csekk csak a számla tartozéka. Ha megrendelsz egy szolgáltatást, bármit, akkor vagy köteles kifizetni, ha megkaptad a számlát. Erre még a NAV is külön felhívja a figyelmet: SZÁMLA HIÁNYÁBAN NEM FIZETÜNK! Törvénytelen. Különben is hova fizetnél és milyen összeget?

MACISAJT1 2018.11.22. 11:00:42

Most mondja már el valaki, mi köze van egy közszolgálatató cég esetleges működési zavarainak ahhoz hogy a szemétszállítási díjat az állampolgároknak kötelesek befizetni?
Mit kell itt hörögni polgármesterről aki nem védi meg őket(? mitől vazze, a havi max 2 ezres díjtól??), a hó végétől meg isten tudja mitől?

Viszik a szemetet, ha jön számla ha nem, félre kell tenni, sőt egyéb korszerű netes módszerekkel be kell fizetni a díjat. És nem arra számítani hogy hátha "elfelejtik".... oszt óbégatnak hogy behajtó meg hó vége...

rigolya2 2018.11.22. 11:02:44

@törppicur: Aki az adóforintokból megtámogatott közszolgáltatásnál úgy gondolja, hogy nem emelték a díját piaci alapon... az gondolkodásra képtelen???

rigolya2 2018.11.22. 11:05:17

@törppicur: Az a GAZDASÁGI MEGFONTOLÁS, hogy ha igénybe veszem a szolgáltatást, akkor nem fejetlenül, hanem SZÁMLA ELLENÉBEN FIZETEK!

törppicur 2018.11.22. 11:05:31

@Karipapa01: viszonylag egyszerű, annyit, amennyit azelőtt fizettél.
Ha rossz helyre küldted, visszaküldik és megmondják hova. Addig sem kell azon gondolkodnod, hova is tegyél havi 1500 forintot.
De ha ezek mind nem jó módszerek, tedd félre, azután ha jönnek beszedni az elvégzett szolgáltatás díját add oda.
Attól, hogy ebből nem kötnek ki, mint a víz/villany/gázból még fizetni kell érte.

MACISAJT1 2018.11.22. 11:09:56

Csekk egy az csak egy megoldás a sok egyéb közül. A Díjnet online--tól egészen a fogyatékkal élők számára biztosított a díjbeszedő munkatársainál nyugta ellenében készpénzes fizetés lehetőségéig sok más lehetőség van a fizetésre.

Pl. ha nekem egy hónapban nem jön villany- vagy gáz számlám, akkor bizony egy-két hét türelmi idő után beballagok egy ügyfélszolgálati irodába, mert sanszos hogy a posta keverte el az amúgy nem ajánlott vagy tértivevényes számlát.
Kikeresik, befizetem, viszlát.

De persze kényelmesebb kuksolni és várni hátha "elfelejtették".

törppicur 2018.11.22. 11:10:22

@rigolya2: a díjak változatlanul maradása, legalábbis az én lakhelyemen ténykérdés. Igaz változott a cégjelzés, de a tarifa nem.
Akkor fizess számla alapján. kérjél hivatalos számlamásolatot, azután fűzd be gondosan az utóbbi 10 év műkörmös számlái mellé.

törppicur 2018.11.22. 11:13:23

Fizethetsz nyugta ellenében is. Akkor kell számla, ha költségként le szeretnéd írni. Mari néniről hó végén ezt nem várnám.

Secnir 2018.11.22. 11:18:01

@Mayday:
segítek megérteni a problémát.
a szemétszállítás egy kétoldalú szerződéskötés eredménye. a lakos(ság) pénzt ad azért, hogy elszállítsák a hulladékát. pont. ezért cserébe a szemétszállító nyilvántartja a lakos(ság) adatait, havonta köteles számlát nyújtani az azt igénybevevőnek, és köteles elszállíta(t)ni a szemetet.
amennyiben a nyilvántartás alapján egy ügyfél nem fizet, köteles felszólító levelet küldeni neki, majd harmadik után átadhatja behajtó cégnek (ha neki nincs erre jogosultsága). a behajtó cégnek köteles átadni azokat a dokumentumokat, ami a jogalapja a követelésnek, tehát mely havi számlákat nem fizette be, és mely auditált rendszerből kérte ezt le.
amennyiben a hulladékszállító valamely adata megváltozik (pl más lesz a hulladékszállító cég), azt köteles a lakos(ság) tudomására hozni levél formájában, mint új szerződési formában (hiszen ez már egy új szerződés).
amennyiben a hulladékszállító, mint szerződő fél mással szállíttatja el (alvállalkozó), azt köteles kifizetni, számára nyilvántartást vezetni, hogy mely ügyfélnél jogosult elszállítani a szemetet (mármint ki fizette ki és ki nem).
namármost.
a hulladékszállító a következő feltételeket teljesítette:
-elszállíttatta mással a hulladékot
a hulladékszállító a következő feltételeket NEM teljesítette:
-nem vezet nyilvántartást az ügyfelekről
-nem küld számlalevelet
-nem fizeti ki az alvállalkozót
-nem tájékoztatja az alvállalkozót, hogy mely ügyfélnél kell elszállítani a szemetet
-a változásról nem küldött tájékoztatót
-nem nyújtott be az ÁSZ-nek éves mérleget (itt most a nemzeti kukaholdingról beszélünk)
-nem küldött felszólító levele(ke)t
-nem adta át a behajtó cégnek a követelés jogalapját, csak random nevek plusz bírság.

a lakos(ság), az ügyfél szeretne fizetni, természetesen, hiszen nem akar szemétben élni, viszont -mint köztudott és bizonyított- a kukaholding nem teljesíti a törvényben előírt feltételeket. tehát behajtónak sem adhatja át, hiszen nem adott ki számlát. (megjegyzem: ha nem bocsájt ki számlát, nem keletkezik adótartalom, azért a NAV legtöbb helyen hintőporos fasszal bassza meg a vállalkozót, amit közben fűrészporral locsolnak, ha ezt meg átadja egy külsős behajtónak, úgy duplán nem keletkezik adótartalom, ráadásul nyoma sem lesz, hogy mekkora a bevétel...)

rigolya2 2018.11.22. 11:19:49

@MACISAJT1: Az öreg nyugdíjas VÁLASZTÓPOLGÁR akkor szokott fizetni, ha jön a számla! HA JÖN...

A vidékieknél nagy általánosságban főleg fidesznyik média elérhető, ami szerint minden rendben van, sokkal hatékonyabban és olcsóban működik a fidesznyik kukásmamut cég... amelyik nem küldött számlát, tehát megvalósult a rezsicsökkentés, amiről megint csak hetente hallanak-olvasnak.

Erre most behajtó cég jön, hogy tartozása van???
És a behajtó sem a számlát hozza???

halaloszto 2018.11.22. 11:21:24

@törppicur: te valamit nem értesz. Egy éve nem küldtek számlát sem. És most egyösszegben kérik az elmaradt majd egyévi díjat. Ami nem 5-6ezer forint.

Te mit szólnál, ha egy évig nem kapnál gázszámlát. Ha akarnád sem tudnád kifizetni, mert nincs számla, nincs 9sszeg. Majd egyszer becsenget egy jóskapista, és kbben kér 150ezer forintot.

Vajk

Lővenbrau 2018.11.22. 11:25:15

Pénzbeszedők, nem bahajtók.. Nagy különbség. Még, ha megkeresnek, akkor is lehetőség van a csekkes fizetésre, ahogy a kedves delikvens óhajtja...

TanBá · http://istenteszt.blog.hu/ 2018.11.22. 11:26:43

Ez egy szolgáltatás!

Akármit kamuznak fel lehet mondani.
Ok az van rá dögivel.

ostvan2 2018.11.22. 11:29:01

Javaslat: pertársaságot kell alapítani. A per tárgya: a kukaholdingot kötelezze a bíróság arra, hogy pontos nyilvántartást készítsen a tartozásokról. És, ha azt elkészítették, akkor biztosítson részletfizetési lehetőséget. Indulásként pedig mondja ki a bíróság, hogy a behajtásokat fel kell függeszteni, amíg a fenti feltételeket a kukaholding nem teljesíti.
Egy ilyen pertársaság létrehozásában segíthet a Polgármesteri Hivatal.

teéjesenmindegy 2018.11.22. 11:29:38

Volt arrafele olyan probéma, amit a pógermesterúr képes volt megoldani?
Mert a ténykedéséből kb. annyit lát a világ, hogy ha gond van, akkor ő ír egy posztot, és kész.

Fél évig nem fizettek. Hogy miért nem kaptak csekket, annak lehet 4-5 oka. Kezdve azzal, hogy nem küldtek, folytatva, hogy a posta elhányta, de az is lehet, hogy kaptak, csak nem fizették be.
Mi a gond pógi? Kimegy az alkalmazott. Azt mondja a Marinénidnek, hogy csókolom, szerintünk van 5000 Ft elmaradása. Marinéni két dolgot csinálhat. Vagy előrántja a befizetési (átutalási) bizonylatot, hogy a hiba maguknál van. Akkor a behajtó elmegy. Vagy azt mondja, hogy így igaz, nem kaptam csekket, itt az 5000 Ft, kérem a nyugtát, és viszlát.
Mi a bús fasz bajod van?

dr. trafik nomac 2018.11.22. 11:32:27

Miert nem tud valaszolni a kerdesekre a kedves posztolo ? Nyilvanvaloan rosszul mukodik az allam szerv, es ennyi. Ha lesz meg valos szavazas, akkor ott majd lehet panaszkodni, ha a kedves polgar nem elegedett.

törppicur 2018.11.22. 11:34:49

@halaloszto:
abban egyetértünk, hogy hibázott a szolgáltató, de attól a díjat ki KELL fizetni.
Írtunk többen technikákat, a leg fatengelyesebb ebből, hogy majd kifizetem, ha kérik, addig félre teszem.
Az 5-6 ezer forintról negyedéves díjként írtam, ami egyébként nem az 1-2 fős háztartás szemétdíja.
A sok csúsztatás közül a magányos néni több tízezer forintos adóssága nagyon durva, ugyanis ahogy írtam
Természetes személy ingatlanhasználók esetén alkalmazható legmagasabb díj Sződligeten:
Edényméret 60 liter 171 Ft + ÁfaFt/ürítés = éves 11.293 forint
A gáznál, vagy más nagyobb összegű szolgáltatásnál meg még gyanúsabb, hogy félretennék rá, ha már nem vagyok képes befizetni. Biztos valamikor el akarják majd venni tőlem. Ha meg mégsem tettem volna félre, kérnék rá részletfizetést.

Secnir 2018.11.22. 11:34:52

@teéjesenmindegy:
szerintem az a baja, hogy a szolgáltató hibájából egy összegben akarják büntetés címszóval behajtani, nem pedig a szerződés alapján havi szinten elkérni.

törppicur 2018.11.22. 11:40:14

@Secnir: senki nem írt, még a pógi sem büntetésről.
A szolgáltatás díja olyan csekély, hogy nem érdemes havonta számlázni,mert azzal a postát tömik ki bevétellel, ezért negyedévre vannak beállva.
Ha elektronikusan akarnád intézni, szerintem akkor sem lehet havonta, mert nem arra van beállva sok egyéb hibával a rendszer.

cradbox 2018.11.22. 11:41:52

@törppicur: Kedves Uram/Hölgyem, én Önt is nagyon kérem, hogy a követelésérvényesítési folyamat alapvető lépéseinek ismerete nélkül ne alkosson véleményt. Nagyon kellemes az interneten névtelenül osztani az észt, hogy tessék félretenni, de azért ez nem egészen így van.

Ennek a folyamatnak több, egymásra épülő, törvényi szinten meghatározott lépése van. Az egyik első eleme ennek az úgynevezett SZÁMLA kibocsátása. Ez ugyebár a fenti esetben valahogy elmaradt.

Saját magam is (másik területen) proaktívan érdeklődtem: mennyivel tartozunk, mikor és HOVA kellene fizetni. Sajnos nem tudtak felvilágosítást adni, nem működik a rendszer. Azt sem tudják megmondani olyan 2 éve, hogy mennyi a folyószámlaegyenleg.

A behajtás elindításához pedig úgynevezett FELSZÓLÍTÁST kell küldeni, ami itt szintén elmaradt a fellelhető információk alapján. Felmerül egyébként az elévülés kérdése is, de azt már igazán nem akarom idekeverni.

Tehát, ha a fogyasztó: nem kap számlát, nem kap felszólítást, nem kap információt arról, milyen határidőre, milyen számlaszámra/vagy fizetési módon kellene fizetnie és mennyit - jogilag legalábbis kérdésessé teszi a követelés behajthatóságát.

MOST tessék fújni egy nagyot, és nyugodtan menjen át a Tékozló Homárba, ott épp unatkoznak.

teéjesenmindegy 2018.11.22. 11:42:06

@Secnir: Szerintem nem volt szó büntetésről.

Secnir 2018.11.22. 11:42:21

@törppicur:
a hulladékszállításnak a rezsicsökkentés óta fix díja van, 2,7 ft/ liter... ...per hó.
persze ez eltérhet fölfelé is meg lefelé is, nem kicsit, lásd vonatkozó rendelet njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=195536.321976 mellékletében a képletet, mely egyszerűm és még marika néni is ki bírja belőle számolni, hogy mennyit kell fizetnie -számla hiányában- átutalással egy olyan számlaszámra, amit nem ismer.
a képlet alapján te tudod, hogy mennyit kell fizetned, ha egyszer nem kapsz csekket?

citrix 2018.11.22. 11:44:03

A nemzeti konzultációban (amit soron kívül kézbesített postaládába a MP.) nem láttam konzultációs kérdést a kukaholdingról (sem). Annál több ostoba, szájbarágós debil kérdést igen, amit soron kívül elhelyeztem a hulladékgyűjtő edényben (kuka) és ezzel máris konzultációba kezdtem (egyoldalúan) a Nemzeti Kukaholding nevű vízfejjel.

Secnir 2018.11.22. 11:45:39

@teéjesenmindegy:
itt valóban nem, viszont más helyeken behajtók jártak (gugli inkább, mert az MTI nem írt róla), ráadásul jogellenes az, hogy a szerződésben havi beszedést vállalt, de ezt ő (a szolgáltató) jogellenesen egyszer éves beszedésre változtatta. illetve nem is feltétlenül éves, mert van ahol csak tízhavi elmaradás, stb.
a felszólításon ráadásul nem látok semmilyen törvényi pontot, ami alapján megindokolná, hogy miért egy összegben szedi be -> nincs rá jogalapja.

teéjesenmindegy 2018.11.22. 11:47:17

@cradbox: "nem kap számlát, nem kap felszólítást, nem kap információt arról, milyen határidőre, milyen számlaszámra/vagy fizetési módon kellene fizetnie és mennyit - jogilag legalábbis kérdésessé teszi a követelés behajthatóságát."
Azért ment ki a követeléskezelő.
Tényleg nem érzed viharnak a biliben? Ott a papír, hogy XY akármikor kimegy a pénzért. Ha ez nem jó, akkor hívd fel és beszélj meg másik időpontot, másik fizetési módot. Mi a gond?

rigolya2 2018.11.22. 11:50:20

@teéjesenmindegy: Szóval ha valaki Öntől 5.000 Ft-ot számla nélkül követel, akkor odaadja...

Értem, Emese!!!

teéjesenmindegy 2018.11.22. 11:50:27

@Secnir: Neked komolyan törvényi pont kell ahhoz, hogy 10 hónapig nem fizetsz valamit, és utána egyben kérik? Igénybe vettél valamit, amiért nem fizettél. Gondolod, hogy ingyen volt?
Mi az, hogy "behajtók jártak"? Ez egy marhaság. A hátralékkezelő nem a tévédet akarja, nem a családi ezüsttel akar faszakodni, hanem a nyomorult pénzt.

kvadrillio 2018.11.22. 11:51:38

A KORRUPCIÓS BŰNÖSÖKET KELL BEHAJTANI ILYEN GYORSAN !!!!!!!

teéjesenmindegy 2018.11.22. 11:52:35

@rigolya2: Jajj, a blog.hu másodig leghülyébbje...
Szerinted a követeléskezelőnél nincs számla, okoska? Olyan hülye vagy mint tegnapelőtt

Secnir 2018.11.22. 12:01:29

@teéjesenmindegy:
ne terelj. nem azt vitatom, hogy tartozik marika néni vagy béla bácsi, hiszen ők eddig is -az előző szolgáltatónál- rendesen fizettek hiba nélkül. ők szeretnének -ahogy addig is- havonta vagy negyedévente fizetni. a számlát pedig nem kell külön kérniük, hiszen a számlát küldenie KELL a szolgáltatónak. postán nem keveredhet el, hiszen már saját jóskapista viszi, hogy időben kiérjenek a csekkek. a szerződés szerint pedig nekik háromhavonta KELL fizetniük, nem évente.

a szolgáltatónak pedig fogalma sincs, hogy ki mennyit fizetett eddig, hiszen nincs nyilvántartása (nem véletlen, hogy nem tudta leadni a mai napig a 2017-es év beszámolóját, mert nem tudta auditáltatni).

Máttyáskirály 2018.11.22. 12:02:11

@Secnir: Ennyi ...... bár nem hiszem hogy Mayday és Törppicur barátaink ne értenék hogy itt a számla (nyugta) adási kötelezettség elmulasztásáról beszélünk - ami ugye manapság főbenjáró bűn - csak a mai napra kiadott "bégetési" útmutazó szerint ez a kukaholdingra nem vonatkozik..... hiszen ha mérleget sem kell leadnia akkor olyanok hogy a számvitel rendjének megsértése, az adózás rendjének megsértése, pénzmosás....etc, miért is lennének lényegesek ?

Meg ugye vannak céges ügyfelek is és hát egy cég nehezen fizethet egy el(nem)végzett szolgáltatásért "csak úgy " számla nélkül....

hja, hogy ez az egész behajtósdi az árbevétel baráti kis behajtó céghez ( pár napja olvashattuk sikertötrénetét) való áttornázásáról szól - hiszen a számlakiállítás elmulasztásával a jogos árbevételről önként mondanak le, és kétes kintlévőség formájában töredék áron a baráti behajtónak adják át ? Kreatív.

Secnir 2018.11.22. 12:09:45

@teéjesenmindegy:
"Mi az, hogy "behajtók jártak"? Ez egy marhaság. A hátralékkezelő nem a tévédet akarja, nem a családi ezüsttel akar faszakodni, hanem a nyomorult pénzt."

légyszíves nézd meg a csatolt fotót. Agenda kontroll kft., Vecsés. (jegyzett tőke 3 milla).
902. A cég tevékenysége
9/23.
6629 '08 Biztosítás, nyugdíjalap egyéb kiegészítő tevékenysége
Bejegyzés kelte: 2013/02/05 Közzétéve: 2013/03/28
Hatályos: 2013/02/05 ...
9/29.
6619 '08 Egyéb pénzügyi kiegészítő tevékenység
Bejegyzés kelte: 2013/02/05 Közzétéve: 2013/03/28
Hatályos: 2013/02/05 ...
9/34.
8291 '08 Követelésbehajtás
Főtevékenység.
A változás időpontja: 2017/03/10
Bejegyzés kelte: 2017/03/14 Közzétéve: 2017/03/17
Hatályos: 2017/03/10 ...
9/35.
6622 '08 Biztosítási ügynöki, brókeri tevékenység
A változás időpontja: 2008/06/30
Bejegyzés kelte: 2017/03/14 Közzétéve: 2017/03/17
Hatályos: 2017/03/10 ...
9/36.
7711 '08 Személygépjármű kölcsönzése
A változás időpontja: 2017/03/10
Bejegyzés kelte: 2017/03/14 Közzétéve: 2017/03/17
Hatályos: 2017/03/10 ...

BEHAJTÓ CÉG. nem hátralékkezelő, BEHAJTÓ.

rigolya2 2018.11.22. 12:16:51

@teéjesenmindegy: Miután a kukaholdingnak nincs pontos nyilvántartása, így a behajtónak pontos számlája se lehet!

Ön elég tájékozatlan agymosott troll!!!

paragrafus 2018.11.22. 12:36:50

Hadd mondjak egy lényeges szempontot! Rendkívül kíváncsi vagyok a reakciókra.

2012. évi CLXXXV. törvény a hulladékról
43. § (1) Ha a gyűjtőedényt a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásának biztosítása céljából közterületen helyezték el, a hulladék a gyűjtőedényben történő elhelyezéssel a Koordináló szerv tulajdonába és a közszolgáltató birtokába kerül.

Amiből az következik, hogy amikor a szolgáltató elszállítja a hulladékot, az a hulladék az elszállítás időpontjában az már - a törvény szerint - a Koordináló szerv tulajdonát képezi. És ekkor már az elszállítandó hulladék a szolgáltató birtokában van, a szolgáltató birtokába került.

Vagyis mindebből az a kérdés is egyenesen következik: ha az elszállított hulladék az elszállításkor már a szolgáltató birtokába kerülve a koordináló szerv tulajdona, akkor miért kell, hogy fizessen az állampolgár azért, amihez ekkor már JOGILAG semmi köze? Miért kell, hogy fizessen az állampolgár azért, mert a szolgáltató elszállítja a koordináló azon szerv tulajdonát, amely ekkor már jogilag a szolgáltató birtokában van?

Karipapa01 2018.11.22. 12:44:22

Egy szónak is száz a vége! :D :D Számla nélkül nem fizetünk és erre senki nem kötelezhet. A számlázás módját a szolgáltató a szerződésben meghatározott módon kell, hogy kiállítsa. Amennyiben technikai problémák miatt akadályoztatva van, úgy az ügyféllel történő megállapodás alapján tarthat igényt a számlaösszeg rendezésére. Ez annyit jelent, hogy figyelembe kell vennie a megrendelő tűrőképességét és kölcsönös megállapodás alapján kell rendezni a számlatartozást. Ez minden szolgáltatónál működik. A gyengébbek kedvéért:
- Mariska néni! Ön tartozik nekünk 110000 forinttal, kérjük fizesse meg.
- De nekem csak 50000 forintom van.
- Ez esetben itt van 11 db 10000 forintos csekk, ezt a következő számlák mellett havona fizesse be.
Mariska néni mint megrendelő (és magánszemély) nem kötelezhető arra, hogy vállalja fel a szolgáltatónál levő szervezési hiba és káosz anyagi következményeit.

Mr. Waszabi 2018.11.22. 12:58:00

Érdekes lesz ez. Nekem úgy 15 éve volt, hogy a Tigáz nem küldött számlát, nem volt óra leolvasás sem, de valahogy később mindig küldtek felszólító levelet. És abból tudtam meg, hogy mennyit kell fizetnem.
Aztán eluntam a dolgot, hogy végül is azt írnak a levélbe, amit akarnak, mert a számlát sosem kaptam meg, utólag sem. És akkor kértem állásfoglalást a NAV-tól, akik közölték, hogy a közszolgáltatókra is vonatkozik a számlaadási kötelezettség. Gondolom, ez nem változott, tehát kíváncsi vagyok, hogy számla nélkül hogy akarják behajtani a nem létező tartozást.

gabiiii 2018.11.22. 13:00:49

Egyszerű a megoldás: Ha van számla akkor fizetni kell. Ha nincs számla, akkor verseny: ki a gyorsabb, a behajtó, vagy a kuvasz? A győztes megkapja a behajtó nadrágját.

Gabriel Luck 2018.11.22. 13:21:30

2018.10.24-i fizetési határidejű csekket (nem felszólítást, hanem az eredeti számlát) 10.31-én kaptam meg, amit az ünnepek miatt 11.05-én fizettem be. Múlt héten a behajtó cég ott tobzódott a kapu előtt, hogy ők most beszednék az elmaradást. Tehát egy késedelmesen postázott számla és egy cca 2 hete már befizetett csekk után küldi a behajtót a cég. Ennyit a nyilvántartásról és az etikus üzleti magatartásról...

has 2018.11.22. 13:32:15

@Mayday: Ez így teljesen nem igaz!
A törvény szerint a tartozás : 52. § (1) * A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételéért az ingatlanhasználót terhelő díjhátralék és az azzal összefüggésben megállapított késedelmi kamat, valamint a behajtás egyéb költségei adók módjára behajtandó köztartozásnak minősülnek.
(2) * A behajtás kezdeményezéséhez szükséges mértéket elérő díjhátralék keletkezését követő 30 napon belül a közszolgáltató vagy a követelés egyéb jogosultja (a továbbiakban együtt: a követelés jogosultja) felhívja az ingatlanhasználó figyelmét a díjfizetési kötelezettségének elmulasztására, és felszólítja annak teljesítésére.

(2a) * A (2) bekezdés szerinti felszólításnak tartalmaznia kell:

a) a Koordináló szerv nevét, címét,

b) az ingatlanhasználó nevét, címét,

c) a tartozás jogcímét,

d) a lejárt tartozás esedékességét,

e) a számla végösszegét (a végösszeg elkülönítve tartalmazza a lejárt idejű tartozás összegét, a késedelmi kamat összegét, a behajtás egyéb költségeinek összegét),

f) a számla kiegyenlítésének határidejét, valamint

g) tájékoztatást a részletfizetés lehetőségéről és a nemfizetés következményeiről.

(2b) * A (2) bekezdés szerinti felszólítás postai úton vagy elektronikus úton történik. Természetes személy ingatlanhasználó esetén az elektronikus úton történő felszólításhoz az ingatlanhasználó előzetes hozzájárulása szükséges.
Tehát behajtó céghez nem is kerülhet a tartozás!

törppicur 2018.11.22. 13:34:31

@Secnir: Marika néninek meg van a szerződése (arról nem volt szó hogy az sincs). Abban benne volt a díja. Nekem is belekerült egy percembe, míg megtaláltam a cég honlapján, onnan másoltam az adatot.

törppicur 2018.11.22. 13:45:09

@cradbox:
Azt hiszem a követeléskezelésben nem egyforma iskolát jártunk.
Most hátralékot szed(ne) be a jogosult erre felkért képviselője. Amennyiben ez eredménytelen, akkor a köztartozás adó módjára történő behajtása indul(hat) meg. Az behajtás. Ez most felszólítás, egyenlegközlés stb. nevezd ahogy akarod
Az meg itt szállóigeként terjed, hogy nincs nyilvántartása a cégnek, ennek némileg maga a pógi mond ellent
"A személyes beszedést végző munkatársaik minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére." - gondolom, ez feltételezi a nyilvántartást.

törppicur 2018.11.22. 13:51:14

@Máttyáskirály: te félre értetted a posztot. Nem arra agitál a pógi, hogy tömegesen jelentsék fel a hulladékos céget szánlaadási kötelezettség elmulasztásáért.

Azon pampog, hogy több 10.000 forint tartozást be akarnak fizettetni egyben, ami a matek mai állása szerint több éves nem fizetést jelent, ezt meg nem lehet magyarázni a cégváltással. Vagy az összeg nem stimmel, vagy a cégváltást követő nemszámlázás.

Meg azon, hogy 500 forintért szedi be egy cég a kintlévőséget (igaz kommentelők úgy vélik, nem marad ezen felül szinte semmi a hulladékosoknál (min. 20.000-500=19.500).

Amúgy szerintem nem ismerlek, kérem maradjunk a vélemény, hozzászólás kategóriáknál, a bégetés rád nézve is sértő, hogy válaszolsz rá.

Mayday 2018.11.22. 13:55:30

@rigolya2: de, kell fizetni szamla nelkul is, ha a szolgaltatas alapszerzodeseben benne van, hogy havi x ft fizetendo. a szamla csak az osszeg konyvelesere valo, de az aszf alapjan fizetni kell.

Karipapa01 2018.11.22. 13:55:37

@törppicur: Marika néni elolvasta a szerződést, amiben benne van az elszállítás gyakorisága, módja, ára, a számla fizetésének módja, határideje. Marika néni ehhez tartotta magát. Az a szerződésben nincs benne (az enyémben sem), hogy a szolgáltató bénázása esetén mi az eljárás Marika néni részéről. Ezért Marika néni nem fog keresgélni (ingyen) honlapokon, nem fog törvényt szegni és magára szabadítani a NAV-ot, sőt lehet, hogy nem is tudja mi az a "honlap", de ha tudná, akkor sem az ő dolga kiállítani saját magának a számlát.

Mayday 2018.11.22. 13:56:40

@has: en egy szot nem szoltam arrol h ki hogy hajthatja be. csak annyit irtam, hogy a tartozas felhalmozasa egyertelmuen az uffel hibaja, mert nem fizetett.

Karipapa01 2018.11.22. 13:57:45

@Mayday: "de, kell fizetni szamla nelkul is,..."
Na ezt magyarázd meg a NAV-nak :D

Melee 2018.11.22. 13:58:38

@törppicur: Ne tereljél, ne tereljél. A behajtót kijelölték, a behajtott pénznek legfeljebb 10%-a kerül a Kukaholdinghoz, a többi az elvtársak zsebébe. Ez itt a lényeg, a többi céltábla a népnek.

Mayday 2018.11.22. 13:59:24

@Máttyáskirály: " Mayday és Törppicur barátaink ne értenék hogy itt a számla (nyugta) adási kötelezettség elmulasztásáról beszélünk"
ez a kukaholding sara, de ez mind nem menti fel az uffelet a fizetesi kotelezettseg alol.

Mayday 2018.11.22. 14:04:02

@Secnir: ez mind igaz, de ettol meg az egyik fel szerzodesszegese nem jogositja fel a masik felet a szerzodesszegesre.
tehat ha a kukaholding SEMMIT nem csinal, akkor is fizetni kell havonta es utana lehet birosagra menni.

Mayday 2018.11.22. 14:08:03

@Secnir: Ptk .
7. A közszolgáltatási szerződés
6:256. § [Közszolgáltatási szerződés]

(1) Közszolgáltatási szerződés alapján a szolgáltató általános gazdasági érdekű szolgáltatás nyújtására, a felhasználó díj fizetésére köteles.

(2) A szolgáltatót szerződéskötési kötelezettség terheli.

(3) A felhasználó a díjat havonta, utólag köteles megfizetni.

Sehol nincs beleirva, hogy a fizetes feltetele a szamla.

Karipapa01 2018.11.22. 14:09:12

@Mayday: De Marika néni nem szeg szerződést! Ő betartja. A szerződésben az áll, hogy a SZÁMLÁT x napon belül ki kell egyenlíteni. És ehhez tudod mi kell? SZÁMLA! :D :D

slowMotion 2018.11.22. 14:33:13

@Mayday: De szamlat azert kene csak kuldeni, nem? Hova, mennyit kellene utalni? Te pl. nem szoktad az utalaskor megadni referenciakent a szamla sor szamat? Itt arrol van szo, hogy sokan szamlat, csekket sem kaptak ... sok idos a csekken kivulmeg nem tud mashogy fizetni.

törppicur 2018.11.22. 14:35:21

@Melee: Ha várunk még 2 órát már 50% lesz a kukásoké, amilyen tempóban emeld a tétet. Délben még 5% volt.
Amúgy azt írja a pógi, hogy félezer a fejpénz, meg azt is, hogy több tízezer amivel Marikanénik tartoznak. A több az legalább kettő.
500 forint szerintem méltányos egy hátralékkezelésért. Behajtásról még nincs szó, csak a ti fejetekben.

slowMotion 2018.11.22. 14:43:25

@törppicur: El vagy tajolva.

1) nem 1 honaprol vagy 1 negeydevrol van szo, hanem hosszabb idoszakrol (tipikusan negyedevente kell fizetni)
2) Van olyan falu Pest kornyeken, ahol 2017 elso negyedevi volt az utolso kikuldott szamla. Azota a nemzeti kuka szamlat/csekket/ertesitot, a mai napig sem kuldott

Tehat tipikusan nem arrol van szo, hogy a piszkok nem akarnak fizetni a szemetszallitasert, hanem hogy nem kaptak szamlat/ertesitot/csekket, hosszabb ideje. Sokaknak a csekk befizetese a *szokasos* ugymenet, kulonosen az idosebbek koreben. Es igen, ez azota van igy hogy a nemzeti kuka atvette a szemetszallitast.

rigolya2 2018.11.22. 14:45:38

@Mayday: khm...

A kukaholdingnak még teljes nyilvántartása, normálisan működő számlázási rendszere sincs!

De persze megváltozott telefonszáma, nyilvántartási rendszere, el nem érhető ügyfélszolgálata van.

Számla nélkül (rendesebb helyeken csekk is jár hozzá!) fizetés nincs!

törppicur 2018.11.22. 14:46:27

@slowMotion: igazad van számlát kell küldeni. Ezt amúgy hiteles számlamásolat, vagy beszedési értesítő, amiről most szó van, kiválthatja. Gondolom meg fogják dádázni a hulladékosoknál, aki miatt a számlák nem mentek ki, ha nem mentek ki.
De kimutatás van a fizetési kötelezettségekről, meg a kifizetésekről is, az lesz a hátralékbeszedőknél.
De a pógi a posztban nem ezen nyűglődik. A pógi sokkolja a népet a behajtóval, ami nem igaz, mert a behajtás nem a hátralékra, hanem egyéb felszámolható költségekre vonatkozik, ebben az esetben meg nem erről van szó, így egyszerű pénzkifizetés történik, még a postára sem kell menni.
Az összes többi meg ócska hangulatkeltés hóvégéről, Marikanéniről, több tízezer forintról. Ha a pógi annyit mondana Marika néninek, hogy ha nem fizetett a kérdéses időszakban fizessen, ha fizetett igazolja az eljáró ügyintézőnek, egy csomó aggályt megelőzhetett volna, de nem ez a célja.
Ha egy szolgáltatást igénybe vett valaki ki kell fizetni, ha régóta nem fizetett valaki azt is.

törppicur 2018.11.22. 14:48:37

@slowMotion: ha másfél évet veszünk, az Sződligeten, 60 l-es kukával 16.000Ft

törppicur 2018.11.22. 15:20:25

@Karipapa01: gyere vissza földre.
Mariskanénéd 110.000 forintos tartozásának felhalmozásához a teljes Gyurcsány-Orbán időszak kellett volna.
Amúgy a részletfiztés lehet megoldás

rigolya2 2018.11.22. 15:27:30

@törppicur: Behajtó ment? IGEN!

Ergo: A "nem kell sokkolni a népet behajtóval" duma elég gáz!

törppicur 2018.11.22. 15:34:08

@rigolya2: olvass is ne csak írj

A cég tájékoztatása szerint az NHKV Zrt. által biztosított adatbázis alapján az ingatlanhasználót személyesen felkereső díjbeszedő fog kísérletet tenni az esetleges díjhátralékok beszedése érdekében.

A pógi tévesztett meg téged is. Slendrián szavai az előitéleteiddel megdolgozott talajba kerültek. Ezért nem lenne szabad pontatlan kifejezésekkel hergelni a kevésbé tájékozottakat.

lpt1 2018.11.22. 15:45:27

3. az olyan termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás esetében, amelynek az ellenértékét az 1. pontban foglaltaktól eltérően – azaz vagy nem készpénzzel, készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel vagy a teljesítést követően – térítik meg, és a számla áthárított adót tartalmaz (illetve áthárított adót kellene tartalmaznia), a számlát a teljesítéstől számított 15 napon belül (vagyis legkésőbb a 15. napon) ki kell bocsátani.Áfa tv. 163. § (2) bekezdés c) pont.

Ennyit az X idő után kiállított (pl. tavalyi) számlákról. A pénzüket keressék azokon, akik nem állították ki a számlát.

Karipapa01 2018.11.22. 15:49:26

@törppicur: A Magyar Nemzeti Szemét Társaság némi fenyegetőzéssel kiküldött nekem egy számlát , amin fél éves hátralékom volt. Most röhögni fogsz: örültem neki, hogy végre kijött a számla annak ellenére, hogy a befizetési határidő az előző hónap eleje volt. Mindegy, marha lelkesen azonnal rohantam a postára, mivel zsigerileg megvisel, ha tartozom és egyébként is ideje volt már befizetni a szemétdíjat. Boldog voltam és elégedett. Aztán 5 hónap múlva kaptam egy értesítést, hogy ha nem fizetem ki a hátralékomat, a szolgáltató bíróság elé viszi az ügyet. A felszólításban ugyanaz az időszak szerepelt, ami az előző számlán. Mégis mit tehettem volna? Fizessem be ismét és utólag pereljem vissza? Igen ám, csakhogy még csekk sem volt mellékelve. Így aztán befűztem az értesítést abba a dossziémba, amelyikben a megjelölt számla és az igazolószelvény volt és vártam a bírósági idézést. Még most is fingom nincs, hogy feljelentettek-e, vagy kértek-e végrehajtást. Teljes a káosz. A behajtóval meg mit tudsz egyeztetni? Őt azért küldték, hogy vigye a pénzt. Baszik az rá, hogy te már egyszer kifizetted, neki az a dolga, hogy ennyi pénzt vasaljon be. És megteszi, ha már ez a dolga. A többit intézd a Nemzeti Szeméttel!

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2018.11.22. 15:50:45

@Mayday: De, pont azt jelenti, hiszen a csekk a számlával jön, ami alapján jogos a követelés. Nincs csekk=nincs számla. Számla adatok nélkül meg nem fizetünk biankóra bármit bárhova.
Igen, könyvelést végeztem.

élhetetlen 2018.11.22. 15:52:18

@Mayday: Elég érdekes elképzeléseid vannak. Adott az NHKV, ami két éve nem képes befogadni azt a csoportos beszedési megbízást, ami előtte tíz évig ketyegett. Elvileg számláznak, de felhívni a siófoki ügyfélszolgálatot tudom csak, aki viszont nem látják a számlázási rendszert. Most már kapok csekkeket, átutalom. A múlt hónapban kaptam egy két évvel ezelőtti tételről is, mert eddig azt nem látták. A csekken van a számlaszám, és egy azonosítód is, amit utalásnál meg kell adni. Na, most ha csekket sem kapsz, akkor te úgy találomra utalgatsz valamilyen számlaszámra, amit majd valaki valakinek az azonosítójára elkönyvel (vagy nem, marad a közösben, mint azonosíthatatlan tétel, neked meg marad az adósságod)? Már az is szényen, hogy csekket küldenek, de, hogy még azt se…

törppicur 2018.11.22. 15:54:49

@lpt1: Ha a számla után nekünk nem kell fordított áfát bevallanunk az államnak, akkor csak az okozhat problémát, hogy a kiszámlázott ügylet évére vonatkozólag megtörtént-e már az éves könyvviteli zárlat és elkészült-e már a beszámoló és az iparűzési és társasági adóbevallás. Ha igen, akkor a beadott adóbevallásokat önellenőrizni kell, illetve nehézkessé válhat a költségszámla lekönyvelése is, ha a számla összege jelentős (adott esetben a már lezárt beszámolót kell módosítani).
Gondolom a Marinéni könyvviteli zárlatának problémáját, ÁFA-levonását és az eredménykimutatását ez a késve érkező/kiállított számla nem befolyásolja.
A hulladékosokét talán igen, de lehet az ő könyveikben kiküldés nélkül is könyvelésre került az elektronikus adattartalom. De nem ezen lovagol pógi poszter

törppicur 2018.11.22. 15:57:52

@Karipapa01: ha már kifizetted a beszedőnek bemutatod, hogy kifizetted ő meg feljegyzi a kifizetés adatait. Azután leadja a megbízónak. Nem tartom valószínűnek a másodszori díjbeszedést.
Nem behajtás

Melee 2018.11.22. 16:00:32

@törppicur: Legfeljebb. www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-ertelmezo-szotara-1BE8B/l-39E16/legfeljebb-3AC94/
Nem akartam, hogy beleköss a konkrét számba, de valamibe így is sikerült belekötnöd.
A behajtói hálózatot hónapokkal azelőtt kezdték építeni, hogy kiírták volna a pályázatot a behajtásra. Csöppet se gyanús, ugye? A Kukaholding ebből csak aprópénzt lát. Az egyszerű emberekre meg öltönyös emberek hamis paragrafusok sorolásával rá tudnak úgy ijeszteni, hogy inkább ne egyenek, de azonnal fizessenek. Ez eléggé behajtás szagú. Különösen, hogy van ahol hónapokig nem kaptak csekket.

ubermeister 2018.11.22. 16:14:30

Számla nélkül nem fizetünk alap.
Azt inkább nem is pedzegetem hogy vajon mennyire hiteles egy nem auditált szoftverből származó számla...

ember100 2018.11.22. 16:31:52

@teéjesenmindegy:
Helló !

Érdekes az okfejtésed :)
Ha NINCS rendes adatbázisa NEM tudja bizonyítani a követelését akkor miért 5.000 Ft kér miért nem 20.000 Ft ?????
Talán le kellene papírozni , egy kimutatást adni hogy Mari néni márciusig befizette a díjakat utána nem .Ezután jöhet hogy itt a csekk vagy nincs .
Azt meg megnézném ha a cégem számla nélkül kérne csekk befizetést valakitől.
Vagy fizetéskor számla vagy előre számla interneten vagy valami .
Vajon mennyit kellene ülnöm ?

Éhes Ió 2018.11.22. 16:35:43

Kit érdekel a behajtó? Van jogerős fizetési meghagyás? Nincs? Húzzon a picsába!

törppicur 2018.11.22. 16:37:44

@Melee: a paragrafusokkal nincs gond. Annak a beszedése a cél, ami jár, csak nem került még befizetésre, esetenként a szolgáltatás igénybe vevője nem kapott értesítést róla, de szerződése van.
Szerintem csak azt fogják beszedni Mari nénitől, amit odaad. Ha 8 ezer forinttal tartozik (amiről kap egy beszedési értesítőt), akkor nem fog 15-öt adni és nem is fogják kicsavarni a többletet a kezéből.
Ezért gondolom, a póginak nem a rémhírkeltés a feladata, hanem az eljárás lefordítása magyarról magyarra, paragrafusrók köznépire, ha már pont őt keresik ezügyben.
A legfeljebb linkedet nem értem mire küldted. Te írtál kb 5%-ot, meg legfeljebb 10%-ot.
A mértékről én nem olvastam máshol csak itt, és elhittem a póginak "félezer forintos fejpénzért cserébe a befizetetlen szemétdíj beszedését". Ha ettől sokkal rosszabb lenne, azt írta volna, mivel hallott róla és ugye, nem elfogult a rendszer iránt

törppicur 2018.11.22. 16:41:30

@ember100: azt írja a szösszenet

a személyes felkeresés során a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, kizárólag a tartozás teljes összegének átvételére.

Azt nem írja, hogy nincs adatbázis. Azt csak itt mantrázzák néhányan. Adatbázis nélkül szerinted mivel lehet megbízni a díjbeszedőt?

Éhes Ió 2018.11.22. 16:42:22

Nem értitek a lényeget. Az a cél hogy a behajtott összeg valamilyen csókos céghez kerüljön, így a kukaholding nem tud fizetni a szemétszállítóknak. Azok tönkremennek, majd helyüket átveszik a fideszes szemetes cégek.

törppicur 2018.11.22. 16:43:19

@ÉhesIó: a meghagyás a következő lépés, ez költségmentes a szolgáltatás igénybevevőjének.
Nem muszáj fizetni, akkor lesz meghagyás is, kamattal, költségekkel. Az jobb?

Éhes Ió 2018.11.22. 16:45:21

@törppicur: Akármivel. Nekem van egy olyan fizetési meghagyás a kezemben amit jó címre, de rossz névre és olyan tárgyban dobtak be, amihez semmi közöm. A fizetési meghagyás egy 7 éves tartozásról szól egy 1913-ban született, 20 éve halott ember nevére. :-))

Éhes Ió 2018.11.22. 16:48:58

@törppicur: Az igaz, jobb fizetni így a kuncsaftnak. De az a fideszes NER lovagoknak nem buli, mert a végrehajtó csak a költségeit teszi rá és kap egy kevés százalékot, de a kukaholding megkapná a lóvét és nem lenne mire hivatkoznia h nem fizet a szemeteseknek. Ki van ez találva!

Éhes Ió 2018.11.22. 16:50:19

Na megyek mert bulizunk a bircával este a gőzfürdőben. Begyógyult az ánusza.

törppicur 2018.11.22. 17:01:31

@ÉhesIó: ahogy érzed, ha vágysz egy kis melegségre ;-)

Mayday 2018.11.22. 18:04:12

@slowMotion: nem szoktam megadni. az ugyfelszamot adom meg es kesz. eleve mivel fix utalas van beallitva a fix osszegu cuccaimra, kicsit maceras is lenne mindig atirkalni.

Mayday 2018.11.22. 18:05:50

@Lex D'Arquebus: nem bianko, ha elore alairod a szerzodesben, hogy havonta fizetsz mostantol fogva. a szamla alapesteben tenyleg megelozi az utalast, de havidijas szerzodes eseten nem kotelezo feltetele a fizetesnek.

Adam Makkos 2018.11.22. 18:07:30

@törppicur: Számla nélkül mennyit fizetsz és hova? Légyszives másold már be ide a legutóbbi átutalásod igazolását! Persze, ha nem fizetsz, csak dumálsz a levegőbe, akkor nem kell.

Mayday 2018.11.22. 18:08:04

@rigolya2: nem, a szamla meg mindig nem elofeltetele a fizetesnek, ha az alapszerzodesben le van irva a havidij.

Ha elmesz 6 honapra nyaralni es ezert nem kapod meg a havi tkom szamlat, mert nem nezed a postaladat, akkor szerinted mar ki se kell fizetni? nem fogja a tkom elkezdeni behajtani? fogja erdekelni, hogy te nyaralsz? nem. havidijas szolgalatasnal utalni kell a penzt, mindentol fuggetlenul. pont.

Mayday 2018.11.22. 18:10:34

@élhetetlen: meg mindig. nem szamlaszamot kell megadni, hanem uffelszamot. mar ezzel is meg kell talaljanak, ha nem, az mar tenyleg nem a te bajod, ilyenkor hiaba hajtanak be, nem fog sikerulni.
a szamlaszam csak megkonnyiti a befizetes parositasat a honaphoz, de nem elengedhetetlen feltetel, ld amikor en mondjuk a tkomnak havi rendszeres atutalassal fizettem, 9 jegyu uffelszammal. sose tevedt el a penz, de minden honapban jott a szamla (idonkent utolag) az adott havi szolgalatatasrol, mas-mas szamlaszammal.

Mayday 2018.11.22. 18:12:56

@ubermeister: a szamlanak vannak formai kovetelmenyei, a programmal szemben igen keves van, az audit meg vagy bekovetkezik vagy nem. irtam mar szamlazoprogramot, semmi extra.

Netuddki. 2018.11.22. 18:25:32

Na ne tessék már szórakozni! A kukaholding névre szóló számlát és csekket küld, azt kell befizetni a postán. Kápéban soha, senkinek ne tessék fizetni! Akkor se ha helybe mennek a pofonért... :/

Netuddki. 2018.11.22. 18:27:15

Különben meg, tessék jól eltenni a csekkeket, mert ezek a tolvaj fideszesek többször is kifizettetnék a szemétszállítás díját!

Netuddki. 2018.11.22. 18:34:13

@Mayday: "ez mind nem szamit. akkor is fizetni kell, ha semmilyen csekket nem kapsz. A csekk csak emlekezteto, h fizessel mar haver, de nem feltetele a havi dijak befizetesenek.

Ha az ugyfel tudja hogy fizetni kell, de nem fizet, pl a csekk hianyara hivatkozva, az bezony a kedves uffel hibaja."

Bazdmeg, te olyan hülye vagy mint a seggem!
A csekk a számla része, aki nem kap csekket az számlát se kap. Akkor meg mégis mennyit fizessen a szerencsétlen okoska? Valami díjbekérő kell, tök mindegy hogyan juttatja el a "szolgáltató" az ügyfélhez. De a fideszes kukaholding baszott bármit küldeni 1 évig. Körülbelül idén nyárra érték utol magukat.

Mayday 2018.11.22. 18:40:20

@Netuddki.: nem birod felfogni, hogy le van irva ELORE a szerzodesben hogy mikor mennyit kell fizetni? Decemberben kikuldik hogy jovore negyedevente X Ft-ot tessek befizetni. Vagy akarmi.

Minek kell szamla ahhoz hogy ezt atutald?

Ha elmesz fel evre kulfoldre es emiatt nem kapod meg a telefonszamlat, azt se utalod at???? ennyire idiota vagy, vagy csak jo erzes jatszani?

Világít a torony 2018.11.22. 18:49:13

@törppicur: Valaki odaállít, hogy fizessen azonnal? Érdekes dolgokat állítasz.

studkell 2018.11.22. 19:18:58

"Most, a hó végén" - posztoló

Ez nagyon gáz. Értelmes ember megnézi, mennyi átlagosan a havi rezsije, félrerak rá (sőt még biztonsági tartalékot is képez (erre is)), akkor is, ha nem jön róla számla. A szolgáltatást igénybe veszed nem? Ingyen ebéd kéne? Persze ha annyira kicsi a keresete, az más, bár akkor meg azon kéne dolgozni. Agyam eldobom a hó végén sipákolóktól. Hó elején jobb lenne fizetni? Akkor tedd félre az összeget és fizesd be hó végén.

élhetetlen 2018.11.22. 20:06:40

@Mayday: „meg mindig. nem szamlaszamot kell megadni, hanem uffelszamot”. Ha hiszed, ha nem, utalásnál meg kell adni, hogy milyen számlaszámra akarok utalni. Jó , pontatlan voltam, nem a számla sorszámáról akartam beszélni, hanem a bankszámla számról, de erre rájöhettél volna pl. ebből: „úgy találomra utalgatsz valamilyen számlaszámra”, ha akartál volna.
Most megpróbálom elmondani, hogy mi van. Az elmúlt 15 évben csak a kenesei önkoritól kaptam csekket, amin ott volt a számlaszám, amire fizessek, és a névben nem csak az volt, hogy az önkori, hanem az is, hogy ingatlanadó számla, vagy hasonló, tehát nekik is több számlaszámuk van. Itt most számlázó cég váltás volt, honnét tudjam, hogy milyen számlaszámra fizessek be? Menjek át vadászkutyába, szimatoljam ki, és hozzam ki a nádasból? Ráadásul kaptam egy levelet, hogy ha csoportos beszedésim van, akkor nem kell csinálnom semmit, de fújhatom, mert máig nem tudják leemelni a pénzt. És amíg az első csekk meg nem jött, nem tudtam, hogy hova várják a pénzt, és mennyit. Az első számlával kijött, hogy van 7000 ft. minuszom, de ez nem szerepelt a befizetendő összegben. Azt Siófoktól sikerült megtudnom, hogy valószínű, hogy a váltáskor ragadt be. Persze, azt is átutalhattam volna valahová, ugye? Arról meg már kár is beszélni, hogy, ha a területi számlázón belül volt egy ügyfélszámom, nem tudom, hogy lehet-e országosan másik területen levővel egyezés, átkonvertálták-e a területeket egy másik halmazra, és megtalálnak-e a régi alapján, mert ha ez menne, akkor már mehetne a csoportos beszedés is. Ennyi.

has 2018.11.22. 20:28:47

@MACISAJT1: Ne legyél már ennyire városi!
Mari néni a faluban szerinted tudja mi a díjnet, vagy neten szokott bankolni? Ügyfélszolgálat meg a valahol a városban van, ahová egy fél nap eljutni.
Azon kívül a csekken van egy igen hosszú számsor, amit hónapról hónapra változtatnak., azt honnan a fenéből találja ki!

quantico 2018.11.22. 21:01:56

@törppicur: 2017 május óta nem kaptam számlát. Mi alapján mennyit, és kinek kéne fizetnem??? Próbáltam személyesen: a szolgáltatónak nincs információja, papírt semmiről nem adhat. Próbáltam e-mailben: semmi válasz. Telefon: forduljak a szolgáltatómhoz. 22-es csapdája.
Számla nincs.
Csekk nincs: nem tudok fizetni
Átutalással sem, mert nincs számlaszám. Ha nem jó számlaszámra utalok (a bankok csak a számlaszámot nézik, a megnevezést nem) kidobtam a pénzt az ablakon.
Ha jön a cikkben említett pénzbeszedő:
- meddig tart egy fényképes igazolványnak látszó papírt kinyomtatni?
- mit fogok tenni, amikor egy héten már a harmadik beszedő jön?
- Miért nem a hivatalos számlákat adja át a díjbeszedő, amin leellenőrizhető számlaszám is van, hogy átutalhassam a hátralékomat?
Egyáltalán miért jött létre a kukaholding?
Ha azért, hogy számlázzon, akkor miért nem teszi?
Ha nem azért, akkor miért?
Miért adja ki a pénz behajtását?
Ha tudja, kinek mennyit kell fizetni, küldjön számlát. Ha nem tudja, akkor mi alapján készül a beszedési értesítő?
Mi van, ha a beszedési értesítőn 100.000 Ft szerepel, de én csak 12.000 Ft-al tartozok-?

Szóval van kérdés bőven...

rigolya2 2018.11.22. 21:25:25

@törppicur: Olvasson is!

Sok cikk és ügyféltapasztalat már megjelent a neten, hogy az NKHV baxik rendesen vezetni a nyilvántartást!
Az NKHV nyilvántartása egy nagy xar, PONTATLAN!

rigolya2 2018.11.22. 21:31:22

@Mayday: Ha elmegyek 6 hónapig nyaralni, attól még megkapom a számlát, mert kiküldik.

Az NKHV nem küldött.

Fülig José 2018.11.22. 21:45:36

Hála Istennek az ország kibebaszottul jól teljesít... egy ilyen fideSSes retek vállalkozás meglátta a tutit a szemétbiszniszben, de ahhoz is (mint mindenhez egyébként) tökhülye volt hogy akár csak látszólag jól csinálja... nincs itt semmi újdonság. Majd a cigány meg a sleppje megmagyarázza, hogy ez is a Soros miatt van. A birka nép meg beeeeeeeeeget.

A törökszultán · http://lama.blogsite.org 2018.11.22. 21:51:36

Én adnék számlaszámot.... ha valakinek csak az hiányzik. :)

Secnir 2018.11.22. 22:01:00

@törppicur:
"De a pógi a posztban nem ezen nyűglődik. A pógi sokkolja a népet a behajtóval, ami nem igaz, mert a behajtás nem a hátralékra, hanem egyéb felszámolható költségekre vonatkozik, ebben az esetben meg nem erről van szó, így egyszerű pénzkifizetés történik, még a postára sem kell menni."

te tisztában vagy a behajtócég és a követeléskezelő cég közötti különbséggel?

"Marika néninek meg van a szerződése (arról nem volt szó hogy az sincs). Abban benne volt a díja"
nem. marika néninek az előző szolgáltatóval volt szerződése, és abban annak a díja és annak a bankszámlaszáma volt benne. amikor a kukaholding átvette, nem küldött semmit. hová és mennyit utaljon marika néni? mert a régire, ha utal, azt megköszöni a régi cég, és ha rendes, akkor visszautalja, ha nem, akkor nem.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.11.22. 22:02:07

Apropó szemét: a hazátlan bulgár birka még nem dugta ide a büdös, retkes, hazug pofáját?

silent man 2018.11.22. 22:02:24

@Fülig José: Érdekes olvasni, hogy milyen kitartóan mentegetik a menthetetlent ezek az alanyi gyíkok. Az arany is szarrá válik a kezükben, tömik két pofára és nem értik, hogy a hozzánk hasonlóknak mi nem tetszik. Rezsicsökkentés, ja. Rizsacsökkentés kellene inkább. Nyugodtan írják a homlokukra, hogy "Lopunk, de azt is balfaszul, bazmeg! És?" A pofámról sül le a bőr, hogy az ilyenekkel együtt vagyok magyar.

Secnir 2018.11.22. 22:04:42

@Mayday:
"Sehol nincs beleirva, hogy a fizetes feltetele a szamla."
ne haragudj, te miről beszélsz? az NKH-nak mint gazdálkodó szervezetnek kutyakötelessége minden egyes díjbekérést számlával igazolni.

2018.11.22. 22:05:44

Most az, hogy a hónap végén vagy elején jönnek, az nem tökmindegy? Nekem a nagyanyám azt tanította, hogy ha hónap végén nincs pénzed, akkor csak egy hónapra kell meghúznod magad, és a következő hónap végén már simán ki tudsz fizetni mindent, nem kell kölcsön kérned.... Ha ez sikerül egy évig, akkor az sem lesz gond, ha hónap végén szarik be a mosógép és újat kell venni. Az embert az előrelátás képessége emeli ki az állatok közül.

Secnir 2018.11.22. 22:08:10

@silent man:
frankón, amikor bezabálok töltött káposztából, és utána befröccsözök, akkor vannak ilyen álmaim, hogy futok a fal felé, az meg távolodik tőlem, és egyre kisebb lesz. tényleg, semmi élettapasztalat, fogalmuk sincs a könyvelési, számlázási rendszerekről, és komolyan megpróbálják elhitetni az emberekkel, hogyha odajön valaki egy sajtpapírral, hogy adjon neki tízenötezer forintot, akkor oda kell neki adni.
kész vagyok.

lpt1 2018.11.22. 22:15:25

@törppicur: A számla érvénytelen, mert sérti a törvényben megszabott kiállítási feltételt.

Miféle fordított ÁFA?

öreg baka nem rakéta 2018.11.22. 22:23:18

@rigolya2: Azokkal mi van, akik átutalással fizetnek? (csoportos beszedéssel?) A kukaholding arra is képtelen, inkább ha sikerül, akkor csekkeznek:)

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2018.11.22. 22:32:11

A libsik megint buktak, a nem fizetők az államtól ellopott pénzükkel nem fogják a karvalytőkét hizlalni a karácsonyi vásárban.

silent man 2018.11.22. 22:48:21

@Secnir: "Az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól szóló 69/2016. (III.31.) Korm. rendelet 10.§. (2) bek. értelmében „a közszolgáltatási díjról a Koordináló szerv negyedévente állít ki számlát 15 napos fizetési határidővel”.
Ez világos beszéd. Teljesített, számlázott, fizetek. Vannak esetek, amikor a teljesített szolgáltatás esetén beáll a fizetési kötelem akár számla hiányában is, de kevéssé hiszem, hogy ez pont olyan eset volna.
Az ilyen ökrök, akik szerint csak úgy gondolomformán fizetni kell, szóra sem érdemesek. Legalább idéznék a szerződés vonatkozó pontját, de nem. Aszongya : "nem mindegy, hogy a szolgáltató számláz, vagy a behajtó ad nyugtát?" És néz, mint a lukinyúl.

Érdemes lenne megvakargatni a témát GDPR szempontból, nem kizárt, hogy lenne az fogaknak csikorgatása : nem mernék komolyabb tétet tenni arra, hogy az adatkezelés tökéletesen mintaszerű.

Sajnos megtehetik, hogy a trambulinról hugyozzák tele a medencét, én meg legfeljebb annak örülök, hogy a lelátóról nézem, nem a vízből. Utoljára 30 évvel ezelőtt rühellettem ennyire az ilyen maradék munkásőrféléket, akiknek a (még) regnáló hatalom bő nyállal történő felszopása volt a napi rutin.
Feudál-bolsevik félnáci tolvaj tempó ez, nem egyéb.

Koczy · http://koczyblogja.blog.hu 2018.11.22. 23:16:21

Azért jó lenne a posztban tisztázni, hogy itt a köznapi nyelvben használt “behajtó” címszó alatt tényleg behajtóra, követeléskezelőre vagy önálló bírósági végrehajtóra gondol-e a költő... Csak mert nagyon nem mindegy...

johny07 2018.11.22. 23:16:23

Szerintem megint a fejétől bűzlik a hal.

Szolgáltatói hibák:
1) A kukaholding nem megfelelő számlázási technikája, illetve a számlák el nem készítése.
2) Egy megbízhatatlan levélkézbesítési szolgáltatóval végzi a fogyasztókhoz való eljuttatást. A szerződési feltételek meghatározásában az ügyfeleket és a saját cégét sem képviselte.
3) A felszólító levelek sem készültek el minden fogyasztó részére.
4)nem volt megfelelő a belső pénzügyi rendszerük monitorozása
5) miután külső visszajelzések erősödése után a problémákat felfogták, nem tudták a vállalatot és a problémákat megfelelően hatékonyan kezelni.

Fogyasztói hibák:
Ezek után a macisajt meg néhány idióta aki szerződésben áll a szolgáltatóval, nyomoz az ügyfélszolgálati elérhetőségek címei, telefonszámai után, telefonon felhívja őket de azonosíthatatlanság miatt személyes jelenlétet igényelnek, erre bemegy ügyet intézni a szabadság idejét feláldozva, hogy kifizesse a kukaholdingnak azt a díjat , aminek az árába a levelezés és felszólítási eljárás teljes költségével állapították meg.

REmélem az ilyen emberek a saját akasztófájuk elkészítésekor is ilyen lelkesen vállalnak át feladatokat a hóhértó, és ott rájönnek mit is írtam.

Medgar 2018.11.22. 23:22:52

@teéjesenmindegy: Nem ártana megismerni a jogszabályokat a kommentelés előtt, akkor talán nem néznék hülyének.

johny07 2018.11.22. 23:24:41

@Fülig José: nyugodtan elmondhatjuk: Még a szemetet sem bízhatjuk rájuk!

öreg baka nem rakéta 2018.11.22. 23:26:44

@Koczy: Baromira nem mindegy, még jogilag sem. Ha "behajtó" akkor meg kellene előzni egy csomó hivatalos előzménynek, és a pénz nem a szolgáltatóhoz folyik be. Ha meg csak egy beszedő cég, akkor annak rendes számlával kellene jelentkezni, és nem iziben, készpénzben fizetési kötelezettséggel.Szerintem. De ha hozzám ilyen fazon jön, elengedem a fogsort.

ember100 2018.11.22. 23:31:57

@Karipapa01:
Helló !

Egyszer majd amikor kocsikázol megállít a rendőr hogy a kocsid kivonták a forgalomból , vagy zárolják a bankszámlád.
Magyarország én így szeretlek :)

johny07 2018.11.22. 23:36:05

Ha a behajtó cég a hírek szerint megvásárolta a tartozásokat akkor engedményezés történt.
Ebben az esetben a kukaholdingnak erről értesítenie kell a fogyasztót, ügyfelét ami szintén elmaradt, nem a tőle elvárható körültekintéssel történt.
Az engedményezőnek a Ptk. 6:197. §-ának (1) bekezdése alapján köteles az engedményezés során keletkezett jogutódlás tényéről nyilatkozattal értesítenie a kötelezettet. Az engedményezés során értelemszerűen a kötelezett adatai az engedményes birtokába kerülnek. pl rövid egyszerű leírása jogaszvilag.hu/a-jovo-jogasza/jogszeruen-kezeli-e-a-koveteleskezelo-az-adataimat-ha-nem-jarultam-hozza/

ember100 2018.11.22. 23:37:25

@törppicur:
Helló !

Ha lett volna tisztességes adatbázis akkor havonta kiküldhették volna a számlát , csekket , a cégek átadás átvételénél ( mivel erővel történt ) nem sok közreműködést gondolok :)

Koczy · http://koczyblogja.blog.hu 2018.11.22. 23:46:08

“Még jogilag sem.” Ez aranyos, főleg jogilag nem mindegy. Röviden: a követeléskezelő az, aki egy tartozást megvesz egy másik cégtő (pl.bank) és a továbbiakban ő fogja azt a tartozást kezelni. Fizetesi meghagyást küld, van, amelyik szeret sms-ezni, személyesen is mennek, lehet tőlük részletet kérni, stb. Az önálló bírósági végrehajtó meg jogerős bírósági végzés alapján dolgozik. Tértivevényes levélben kommunikál és ha a végrehajtást kérő óhajtja, helyszíni eljást is lefolytat. Na, a bírósági végrehajtóra erősen ajánlott nem rácsapni az ajtót, követeléskezelővel érdemes egyezkedni, a behajtót (az az ember, aki csak ilyen fentebb latott fecnit lobogtat es pénzt kér) neg nyugodtan el lehet küldeni a fenébe...

Koczy · http://koczyblogja.blog.hu 2018.11.22. 23:55:41

@johny07: Ennek akkor lenne ide létjogosultsága, ha egy követeléskezelőről beszélnénk, nem behajtóról. A fenti cetli alapjan ez nem követeléskezelő. Itt annyiról van szó, hogy a kukások megbíztak egy céget azzal, hogy zaklassanak embereket. Hátha megijednek és egyből fizetnek.

Secnir 2018.11.23. 05:38:24

@Koczy:
írtam fentebb, keresd vissza, az agenda kontroll kft, ami a papíron is szerepel, behajtó cég, az a főtevékenysége

pPanni 2018.11.23. 07:02:06

Apóséknak az egy éve eladott házuk szemétdíj-elmaradását szedették be NAV-on (!!!!) keresztül, gyakorlatilag a havi utalt nyugdíjának a kétharmadát leszedve, esélye nem volt ellenállásra. Természetesen volt nullás igazolása a kukásoktól, de ezzel meg a NAV nem tud mit kezdeni... Némi telefonos üvöltözés árán elismerték, hogy rossz az összeg, többet vontak le, és visszautaltak. De simán lehet, h a zavarosban halásztak, hátha valaki nem veszi a fáradságot és jár utána, akkor annyi pénz bentmarad.
Undorító vircsaft ez.

Fülig José 2018.11.23. 07:21:38

@maxvaI baIcán bircaman: mer a zorbánmagyar fizet, csak a libbsi nem.. erőltetett lettél haver. ostoba eddig is voltál, de ez már gáz. kezdj valami újba, ez uncsi.

Mayday 2018.11.23. 08:22:45

@Secnir: igen, kotelessege IGAZOLNI. Ha nem teszi, akkor majd a szamviteli tv alapjan a NAV megbuntetni, de ez a masik felet meg mindig nem menti fel a fizetes alol.

Annyira tipukus ez a hozzallas, ezert tartunk ott ahol: mindig a masikra mutogatas megy, mer'ha o nem csinalja rendesen a dolgat, akkor en sem fogom. Amig ez igy van, soha nem leszunk nyugat-europa, mindig csak egy balkani, felfeudalis, csoro banda maradunk.

Mayday 2018.11.23. 08:24:18

@rigolya2: ja, kuldik a postaladadba, ami mondjuk 8000 km-re van toled. tehat nem lesz a kezedben, nem latod, stb. megis befizeted a penzt, szamla nelkul, mert tudod, hogy kell.

na ez ugyanaz.

Mayday 2018.11.23. 08:29:07

@élhetetlen:

Ha a csoportos beszedesid megvan, akkor 1. azon latszik a szamlaszam, ahova azutan utalhatnal. 2. a bankszamlatortenetben is latszik, hova ment a penz. 3. ha ezzel egyutt nem tudjak leemelni, akkor elhajthatod a vegrehajtot az anyjaba.

" És amíg az első csekk meg nem jött, nem tudtam, hogy hova várják a pénzt, és mennyit." - akkor azota megis tudod a szamlaszamot, tehat megintcsak lett volna hova utalni.

Bar te a csoportos beszedesi miatt nyugodt lehetsz (en legalabbis halal nyugodtan hajtanam el a behajtot a pichaba), azert a leirasodol is latszik, hogy megiscsak van ott egy szamlaszam.

rigolya2 2018.11.23. 11:54:01

@Mayday: Teljesen ugyanaz: számla kiküldve, befizetve.

Jelen esetben számla nincs kiküldve!

Innentől nincs miről beszélni!

rigolya2 2018.11.23. 11:55:13

@Mayday: Ha a számla ki se megy, akkor a csoportos beszedési megbízás se utal pénzt.

Nem értem minek védi a védhetetlent!

Ha az NKHV baxott számlát küldeni, akkor bizony a csoportos beszedési megbízás se utal!
Mari néne se fut a postára!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.11.23. 15:49:03

@MACISAJT1: Az a baj, hogy amikor a szolgáltató nem számolja ki azt, hogy mennyit kell fizetni, nem mondja meg, hogy hova, és nincs nálad semmilyen aktuális azonosító, akkor ugye a Díjnet rendszerében sem tudsz regisztrálni. Ha nem vagy fogyatékkal élő, nem megy ki a díjbeszedő munkatársa. De, ha neked nem tud szólni a cég, hogy mennyivel tartozol, akkor a díjbeszedőnek sem tudja megmondani.

Itt van alapvetően 2-3 dolog. PTK szerződésrekre vonatkozó szabályai, közszolgáltatási szerződésekre vonatkozó külön jogszabályok és maga a szerződés, beleértve annak mellékletét képező ÁSZF-et. A törvény, az általad leírtak alapján, havi számlázási és díjfizetési periódust ír. Tök jó. De ugye sem arról nem ír, hogy te mennyit fizetsz. Sőt azt sem mondja meg, hogy milyen fizetési határidővel. Az utólagos fizetés, havi gyakoriság esetén is lehet akár 2 vagy 3 évvel későbbi fizetési határidő. Ebben a kérdésben a szerződés és az ÁSZF is irányadó.

De ugye a számla érkezésétől számítva ésszerű fizetési határidő megállapítását is, minden szerződésnél, elvár a jog. Amíg nem volt számla, nincs attól kezdve ketyegő, azon feltüntetett határidő, te pedig az azon lévő határidőig kellene, hogy fizess, nem tudsz késedelembe esni.

Ha ők nem számláznak, máshova utalsz, utólag bizonyítani kell, ezen költséged van, az az ő szerződésszegő (adott időre számlázniuk kellene) és felróható magatartásukból eredő kár lenne, amit kötelesek megtéríteni. Viszont neked kárenyhítési kötelezettséged van.

Ha te bemész az ügyfélszolgálatra, és azt mondod, hogy te ott fizetsz, de mivel nem küldtek számlát, ebből neked károd keletkezik, térítsék meg, azonnal fogják mondani: Mi a fenéért mentél be, mi a fenéért telefonáltál, hiszen neked az ebből eredő kárt minimalizálni kellett volna.

A tőled elvárható magatartás az, hogy ezt a pénzt elkülöníted. Akár le is kötöd, hogy ne tudd véletlenül elkölteni. És, amikor megjön a számla, és neked ahhoz képest ésszerű időn belül fizetni kell, feloldod a lekötést és fizetsz.

Itt nincs lejárt tartozás, nem volt fizetési meghagyás, nincs jogerős FMH, nincs semmi végrehajtható dolog. Nem végrehajtóról van szó, hanem követeléskezelő behajtócégről. Egy olyan szolgáltatás kapcsán, ahol sem számla, sem az után ésszerű határidő, sem törvényes felszólítás nem volt. És már bocs, de nem vagy köteles egy ismeretlen cég, ismeretlen igazolványt felmutató emberének, számla és elszámolás nélkül fizetni. Mert így bárki mehetne behajtót játszani.

Ráadásul több, elektronikus, fizetési mód lehetőségét is vállalta a cég.

Azaz a helyes megoldás: Kiküldik végre a számlát. Onnan az általános szabályok szerint ésszerű határidőt szabnak. Normális esetben lejár az erre való lekötés, és határidőn belül utal az ügyfél. Ha ezt nem tudja utalni, mert ... És késedelembe esne, akkor a normális szabályok szerint elbírálva kérhet halasztást, részletfizetést.

Ha nincs normális befizetés, nincs ilyen megegyezés, akkor jön fizetési meghagyás. Ha ez jogerőre emelkedik (fontos, hogy feltételes mód) és az emberünk nem fizetett, akkor lehet abból végrehajtható okirat, amivel el lehet menni a végrehajtóhoz.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.11.23. 15:51:01

@Koczy: A követeléskezelésben nem csak a faktorálás (követelés megvásárlása) van benne, hanem a jutalék fejében való zargatás, behajtás is. Ekkor is sima pénzügyi szolgáltató a követeléskezelő, akinek be kellene tartani a törvényeket.

De nem szokták betartani. Időnként olyan dolgot is be akarnak hajtani, amit nekik kifizettél, telefonon azt visszaigazolták, stb.

élhetetlen 2018.11.23. 19:26:23

@Mayday: Nem igaz, hogy ennyire nehéz felfogású vagy. A csoportos beszedésit az előző, siófoki számlázók kezelték. És, miután átvette az új szolgáltató a számlázást, miért küldenék pénzt a régi szolgáltatónak? Ez olyan bonyolult? „akkor azota megis tudod a szamlaszamot, tehat megintcsak lett volna hova utalni.”. Igen , és azóta utalok is. A helyzetet magyaráztam, hogy amíg nem kaptam számlát addig nem tudtam utalni, és vannak, akik még mindig nem kaptak számlát, csekket, és ezért nem tudtak fizetni. És most ott áll egy ember az ajtajukban, hogy akkor most fizessenek ki akár két éves összeget. Mit nem értesz? „Bar te a csoportos beszedesi miatt nyugodt lehetsz”. Újra. A csop. beszedés az előző számlázóval élt, az NHKV csak írt egy levelet, hogy azt beintegrálják a rendszerükbe, csak ez nem sikerült nekik. És teljesen nyugodt vagyok, még az is belefér, hogy, ha a nyári számlát, mert nem vagyok itthon, csak ősszel fizetem be, akkor fizetem a késedelmi kamatot is, bár nem az én hibám, hogy nem tudják leemelni a számlámról a követelésüket.

élhetetlen 2018.11.23. 19:56:00

@abcdefghijklmm: Nem vitatom nagyanyád bölcsességét, de a nyugdíjminimum 28.500 ft. Legyünk nagy vonalúak, kapjon valaki 50000et. „Most az, hogy a hónap végén vagy elején jönnek, az nem tökmindegy?”. Nem. Megkapja a pénzt, befizeti a megkapott csekkjeit, megveszi a gyógyszerét, a maradékot beosztja kajára. Utolsó kétnapra marad kétszáz forintja, és várja a postást. Most, ugye egy csekkel kevesebb jött, kicsivel több maradt, hát hó közben vesz egy pár mamuszt, mert a régi már rongyos, és úgy látja, belefér. Ha hó elején jön a csekk, azt is befizeti, és legfeljebb még hordja a mamuszt rongyosan egy ideig. Örülj neki, hogy nem így élsz, de azért próbáld meg elképzelni. És ilyen helyzetben legyél előrelátó, mert attól vagy ember. Ja. Nem vagy egyedül, volt ugye olyan politikus is, aki azt mondta, hogy szerinte havi 47 ezerből meg lehet élni…

éteIízesítő 2018.11.23. 22:02:27

@élhetetlen: "Nem vagy egyedül, volt ugye olyan politikus is, aki azt mondta, hogy szerinte havi 47 ezerből meg lehet élni…"

Hát igen, nem volt ilyen politikus, ez Szekeres Imre hazugsága, amit aztán felkapott a szennysajtó.

élhetetlen 2018.11.23. 22:34:00

@éteIízesítő: Veled semmilyen témában nem vagyok hajlandó vitatkozni, azaz ez csak info és nem vitaindító:
www.youtube.com/watch?v=57afSNJy6RA . És nem leírt szöveg, amit el lehet ferdíteni, nézd meg, jár a szája, mondja.

2018.11.23. 22:36:44

@élhetetlen: 50000-ből nem lehet megélni, így ismét tökmindegy, hogy hónap elején vagy végén jön a csekk. Viszont nem a végletekből kellene kiindulni.

élhetetlen 2018.11.23. 22:53:21

@abcdefghijklmm: Csak egy gyors keresés volt. „Nemrégiben írtuk az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) 2017 januári kiadványa alapján, hogy bő 71 ezren vannak, akiknek 50 ezer forint alatti az állami nyugdíjuk, és közülük majdnem 5 ezren vannak, akiknek 10 ezer forintnál is kevesebbel kell beérniük. Több mint 20 ezren vannak, akiknek 30 ezer forintnál kevesebb főellátást visz havonta a postás. Amit még kiemeltünk: a minimálnyugdíj összege havi 28 500 forint (2008 óta változatlan) – tehát kis híján 20 ezren lehetnek, akiknek ennél kevesebb öregségi nyugdíjat folyósítanak.”. Tehát „nem a végletekből kellene kiindulni”, maradjunk annyiban, hogy ezek az emberek, akik ennyiből kénytelenek, ha nem is megélni, csak tengődni, vagy nincsenek, vagy nem számítanak. Értem.

éteIízesítő 2018.11.24. 04:59:04

@élhetetlen: Képzeld el, egy kisgyerek pedig nulla forintos jövedelemből kénytelen megélni, tengődni. Neki már a hónap elején is nulla forintja van.

éteIízesítő 2018.11.24. 05:02:40

@élhetetlen: ez arra bizonyíték, hogy nem hangzott el a mondat; a kérdés feltevő szennyriporter mondta, a válasz az, hogy elképzelhető; ugyanaz, mintha azt kérdezi: ön szerint Gyurcsány Ferenc pedofil kéjgyilkos, és azt válaszolják, hogy elképzelhető

2018.11.24. 08:12:58

@élhetetlen: Egyrészt ezeknek az embereknek a többsége azért kap ennyi nyugdíjat, mert nem volt bejelentett munkaviszonya (a.k.a: járulékcsalás egy életen át a munkaadóval bűntársként). Akinek mégis, és ennyit kap, azt szerintem si kompenzálni kellene valahogy.

Másrészt a 71.000 + 5.000 + 20.000 = 96.000 ember a 2,8 millió nyugdíjashoz képest finoman szólva sem éppen a többség. Tehát ismételten: nem végletekről kellene beszélni.

élhetetlen 2018.11.24. 23:23:56

@abcdefghijklmm: Nem az volt a kérdés, hogy kinek miért annyi a nyugdíja, amennyi, hanem hogy vannak emberek, családok, akiknek nincs megtakarítása, tehát nem mindegy, hogy hó elején, vagy hó végén kell kifizetni valamit. Ha hó elején, akkor kifizeti, és legfeljebb nem egy hétig, hanem két hétig él zsíroskenyéren, de hó végén nincs egy vasa se, így sem, úgy sem. És nem kell nyugdíjasnak lenni sem, mit gondolsz, egy közmunkás fizetésből mennyi tartalékot lehet felhalmozni? Csak azt akartam mondani, hogy ne légy érzéketlen.
A másik, ma írtam, máshol, másnak. Pl. a TSZ-ek feloszlása után az a két-három ember, aki megvette a falu gépparkját, és felvásárolta a földeket, már jogviszony nélkül dolgoztatta a kiesett embereket. És azok nem nagyon tudtak mit tenni, mint elfogadni ezt, mert a családnak enni kell. Nem bűntársak, kiszolgáltatottak.

2018.11.25. 06:38:56

@élhetetlen: "Nem az volt a kérdés, hogy kinek miért annyi a nyugdíja, amennyi, hanem hogy vannak emberek, családok, akiknek nincs megtakarítása, tehát nem mindegy, hogy hó elején, vagy hó végén kell kifizetni valamit. Ha hó elején, akkor kifizeti, és legfeljebb nem egy hétig, hanem két hétig él zsíroskenyéren, de hó végén nincs egy vasa se, így sem, úgy sem. És nem kell nyugdíjasnak lenni sem, mit gondolsz, egy közmunkás fizetésből mennyi tartalékot lehet felhalmozni? Csak azt akartam mondani, hogy ne légy érzéketlen."

A nagyanyámat hoztam fel példának, és neki sem volt luxusnyugdíja, hidd el! Nekem azt mondta, hogy ha hónap végén kölcsönkérne, mert nem jön ki, hónap elején meg vissza kell adnia, akkor ugyanott van, ahol a part szakad. Ezért kitalálta azt a megoldást, hogy egy hónapig még jobban meghúzta magát, mint addig, és hónap végén így maradt egy kicsi pénz. Onnantól kezdve nem volt gond a hónap vége. Ennyi.

Nem érzéketlenség kérdése, hanem logikus gondolkodásé.

"A másik, ma írtam, máshol, másnak. Pl. a TSZ-ek feloszlása után az a két-három ember, aki megvette a falu gépparkját, és felvásárolta a földeket, már jogviszony nélkül dolgoztatta a kiesett embereket. És azok nem nagyon tudtak mit tenni, mint elfogadni ezt, mert a családnak enni kell. Nem bűntársak, kiszolgáltatottak. "

Ha 1-2 évig csinálta volna, míg valahogy megoldódik a helyzet, akkor rendben van. De akinek 28.000 a nyugdíja, az egy életen át (de legalább 20 évig) csinálta, azt meg ne mondd nekem, hogy két évtized alatt sem volt megoldás. Egyszerűen leszarta, hogy mi lesz, ha megöregedik. Most meg megy a kormány szidása - ami egyébként sok esetben jogos, de nem minden és főleg nem ebben az esetben.

élhetetlen 2018.11.25. 22:13:07

@abcdefghijklmm: Úgy tűnik, nem értjük egymást. „Nekem azt mondta, hogy ha hónap végén kölcsönkérne, mert nem jön ki, hónap elején meg vissza kell adnia, akkor ugyanott van, ahol a part szakad.”. Ez igaz. De az miért nem igaz szerinted, hogy, ha valaki hó elején kapja meg a befizetendőről a csekket, és befizeti, akkor ugyan kevesebb marad, de azt beosztja, mert a nincset nem lehet költeni? Logikus gondolkodás…
„azt meg ne mondd nekem, hogy két évtized alatt sem volt megoldás.”. Milyen megoldásról tudsz? Minden faluban lett legális munkahely 1-2 év múlva? Ezt is írtam már másnak ma: 30 év (a TSZ-ek vége), mondjuk valaki akkor 38, 40 éves volt, már állt a háza, ahol elfért a gyerekekkel, és a tehenészetben dolgozott, máshoz nem értett. A maga sorsa kovácsa felkiáltással adja el a házát, (kinek is, ha a falu háromnegyed része el akar menni?), aminek az áráért egy szobát sem tud venni városban, és menjen el segédmunkásnak, és majd kitanul egy szakmát idővel? Nem, ott marad, ugyanazon a munkahelyen, mert a családot el kell tartani, csak már nem a TSZ-nek dolgozik, hanem annak az embernek, aki megvette a tehenészetet, és nem jelenti be. És két évtized után sincs megoldás, mert már nem tud száz ember összeállni egy faluban, mert nincs földje, nincs gépparkja, és pénze sem arra, hogy földet, gépet vegyen, kiszolgáltatott marad. És a gyerekeik elmennek a faluból. Ennyi. Logikátlannak tartod a tényeket?

2018.11.26. 06:33:52

@élhetetlen: "Ez igaz. De az miért nem igaz szerinted, hogy, ha valaki hó elején kapja meg a befizetendőről a csekket, és befizeti, akkor ugyan kevesebb marad, de azt beosztja, mert a nincset nem lehet költeni? Logikus gondolkodás… "

A nincset valóban nem lehet elkölteni. Ebben egyetértünk. Viszont a nincsből élni sem lehet, tehát akinek ennyi a nyugdíja/jövedelme, az valószínűleg kiegészíti valamivel, különben éhen hal. Azaz valahogyan mégis lett egy X összeg, amiből megél egész hónapban. Na ha ekkor egy kicsit még jobban meghúzza magát egyetlen hónapig (ami valószínűleg nagyon nehéz, de nem lehetetlen), akkor hó végén marad valami és onnantól kezdve van a hó végi csekkre is. Amint azt említettem már, az öreganyám is ezt csinálta cselédsorban is és az 50-es évek vidéki Magyarországán is két gyerekkel és egy háborúból visszajött beteg és munkaképtelen férjjel, aki a 60-as évek elején meg is halt. Gondolom ő is "kőgazdag" lehetett....

"Milyen megoldásról tudsz? Minden faluban lett legális munkahely 1-2 év múlva? Ezt is írtam már másnak ma: 30 év (a TSZ-ek vége), mondjuk valaki akkor 38, 40 éves volt, már állt a háza, ahol elfért a gyerekekkel, és a tehenészetben dolgozott, máshoz nem értett. "

Történetesen én is egy kis faluból származom. TSZ-ből nem maradt semmi, így mindenki elment máshová dolgozni. A túlnyomó többség talált munkát a legközelebbi városban.

Igen, volt olyan, akinek maradt a háztáji, meg a gazdáknál történő mezőgazdasági munka, de mint említettem, messze nem ők voltak a többség, és már a vitánk elején is ebben nem értettünk egyet. (te jöttél azzal, hogy 50000 embernek a 2800000-ből milyen alacsony a nyugdíja úgy ,mintha az lenne a jellemző).

+1: ismerek a falumban nem is egy embert, akinek 50-60-70.000 a nyugdíja, de nem panaszkodik, hanem hozzá dolgozik és kiegészíti.

quantico 2018.11.28. 20:02:05

Mi köze ennek a párt-hova-tartozáshoz, vagy a világnézethez???
Ez egy egyszerű (vagy nem is annyira egyszerű) ügyfél-szolgáltató jogviszony.
Szóval félre a pártoskodást...

quantico 2018.11.28. 20:25:26

pintér sándor (belügyminiszter):
youtu.be/XGReB1Ron0Q?t=85

zsiga marcel (fidesz):
www.youtube.com/watch?v=57afSNJy6RA

quantico 2018.11.28. 20:40:59

@abcdefghijklmm:
Nem tudom merre élsz az országban, de vannak olyan 1-3 ezer fős települések, ahol az önkormányzat a legnagyobb foglalkoztató (iskola, önkormányzat, közmunka). A többi foglalkoztató vagy bejelent vagy inkább nem. De a probléma leginkább az hogy NINCS munka. Vagyis van -napszám, alkalmi munka, gyere csináld meg, stb... persze bejelentés nélkül... - feketén... legfeljebb "szürkén"
Persze jön az hogy "be lehet járni" ... . Nem lehet! ahol naponta 3 busz van, onnan nem bejárni munkahelyre. (Kocsival sem, mert a minimálbér fele elmegy az autó fenntartására, üzemanyagra.)
Na, de próbáld ki :-) és megtudod :-)

2018.11.29. 14:05:13

@quantico: Jó.... nem ez volt a vita tárgya eredetileg, hanem az, hogy jellemző-e, hogy valakinek 28.000 Ft a nyugdíja... (A válasz pedig nem, mivel 2800000 nyugdíjas közül 50.000-re tehető a számuk).
süti beállítások módosítása