Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Tévé a talicskán!

2019. január 27. - A Polgi

talicsatv.jpg

Kiver a hideg verejték, ha véletlenül az M1 tévére kapcsolok. A műsornak még véletlenül sem nevezhető agyatlanságról első pillanatban az 1988-ban forgatott Ideggyogyó című film jut eszembe. Walter Matthau-nak ugyan csak egy mellékszerep jutott, de abban volt egy zseniális kiszólása. Mikor szállodában szobát foglaltak megkérdezte a recepcióst: Ugye jár a szobához kábeltévé, ugyanis közszolgálati adást drogok nélkül már nem tudok nézni?

A második gondolatom az, hogy mi a fészkes fenét lehetne tenni azért, hogy ne a propagandisták által jóváhagyott rózsaszín hazugságokat hallgassam? És akkor eszembe jutottak a lengyelországi Swidnik lakói, akik megsétáltatták a tévékészülékeket.

A kommunista Lengyelországban Swidnik mindig az erőszakmentes ellenállás egyik centruma volt. A swidniki WSK helikoptergyárban kezdődött az a sztrájk, ami később átterjedt Lublini régió több gyárára és végső soron az ellenzéki Szolidaritás mozgalom megjelenéséhez, majd Jaruzelski bukásához vezetett.

Swidniki ellenállók rájöttek, hogy nem elég elkapcsolni a propaganda adókról, mert azt soha senki nem tudja meg. Valami látványosabb dologra van szükség! Első lépésben az esti híradó kezdetekor a tévékészülékeket kihúzták konnektorból és kitették az ablakpárkányra. Jó ötletnek tűnt, hiszen nyilvános volt, világos mondanivalóval. De mégsem működött elég hatékonyan a bojkott, mert hiányzott belőle a vicc és a lelkesítés. Azután valakinek jött az isteni szikra. Beszereztek néhány talicskát majd a propaganda híradó alatt a talicskára felpakolták a tv készüléket és sétáltak az utcán. Néhány hét múlva, ha valaki alkonyatkor keresztülment Swidnik városán, akkor több száz talicskást látott jókedvűen tévét sétáltatni. Igen, halálra röhögték közben magukat. Kiröhögték az ócska és hazug kommunista rendszert. És amit kiröhögnek az emberek, attól már nem félnek. Nem félnek attól, hogy kirúgják őket az állásukból, vagy az iskolából. Nem féltik a családjukat és nem félnek az éjszaka érkező fekete autótól sem. Egy politikusnak, vagy egy politikai rendszernek a halála az, amikor nevetségessé válik. Csak úgy mondom.

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr6314591650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 09:02:33

Mo.on az emberek 95 %-a sose nézi az állami csatornákat, így eleve mindegy az egész.

Digitális Dzsihád 2019.01.28. 09:16:51

@A Polgi: Ennek a tévésétáltatásnak nyilván akkor van jól értelmezhető (humoros) látszatja, amikor még csak egy csatorna van az adott országban. Akkor nyilván mindenki tudja, hogy A TÉVÉBEN most van a híradó. A pártállami tévében a pártállami híradó. Amiről elkapcsolni se le lehet, hiszen nincs másik csatorna. Akkor valóban hatásos a poén. De most, amikor van hatszáz adó? Most már nem szólna akkorát.

rallus 2019.01.28. 09:29:50

A demokrácia maradékát Orbán még nem számolta fel, szerencsére igényes ember nézheti a Valóvilágot. Ha tudást és optimizmust akar egy menetben szerezni, akkor nézze az ATV-t! Ott bölcs emberek, ajkukon megvető gúnnyal vezetik le a kormány rövid időn belül bekövetkező csúfos bukását!
Sokkal szórakoztatóbb, mint a talicska....

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2019.01.28. 09:30:13

@MAXVAL bircaman közíró:

De azért véded azt, hogy eltapsolnak rá évi 90 milliárdot, ugye?

midnightcoder2 2019.01.28. 09:31:32

@Digitális Dzsihád: Pontosan. Amúgy érdekes a kommunistákban, hogy valahogy mindig a múltban élnek. Olyan dolgok ellen próbálnak harcolni olyan eszközökkel, amik már rég nem aktuálisak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 09:34:37

@Translator +X+:

Nem védem. Szerintem felesleges az egész.

Legyen az MTV csak kulturális csatorna szerintem, s mással ne foglalkozzon. Politikával csak választások alkalmával. Ezt tenném, ha tőlem függne.

gomorra 2019.01.28. 09:49:40

@MAXVAL bircaman közíró: Mi ez az elhajlás? Mi az, hogy kulturális csatornát csinálnál belőle?!!!

Nem félsz, hogy O1G azonnal keresztüllövet? Mi az, hogy a propagandától megfosztanád szegény népet, hogy ne tudjon rettegni Sorostól, meg a migránsoktól?

Mi az, haver, bajt akarsz magadnak? Nem félsz, hogy a trollpíz nem fog bejönni a számládra? Mi ez a süllyedés?!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 09:52:59

@gomorra:

Alig nézi valaki, így semmi értelme. S az ottani propaganda szintje lyan buta, hogy semmi hatása.

Engem sose érhet baj, mert eleve nem tratozom sehová. 1999 óta nincs kedvenc pártom, de 1999 előtt se független semmilyen párttól, kormánytól.

S persze sose kaptam pénzt közírói tevékenységemért.

GiaMarie 2019.01.28. 10:06:55

Önmagában a tévé, mint műfaj halt meg. Én is lemondtam idén, és ezt látom a korosztályomban is. Végelen üvöltő reklámblokkunkat helyenként színvonaltalan műsorokkal szakítjuk meg koncepció mentén működik szinte minden adó. Nálunk is megy a tévé háttérzajként, ahogy a legtöbb háztartásban, de amióta itt vannak az okostévék, a Youtube és társai gyakorlatilag elszipkázták a "rendes" tévé nézőit. Vihar a biliben. Ez a fajta propaganda már nem igen jut el értelmes emberekhez. Persze az még mindig baj, hogy a hülyék tömeget alkotnak, és szavazhatnak is :D

sinus67 2019.01.28. 10:21:56

Hát lehet még annál nevetségesebb, mint a kormánytagok, fideszprominensek, trollok és ezek propaganda gépezeteikben elhangzó beszédek, interjúk, tájékoztatások, hírek, stb. rövid, tömör mondanivalója a:
Soros, soroshálózat, sorosügynökök, migráns?
Na nem mintha az ellenzék O1G-je, "Orbán lop"-ja nem vált volna már nevetségessé és - szerintem - már kínossá!

Tudomásul vették mélyen (nem)tisztelt politikusaink, hogy a nép legnagyobb részét nem érdekli a jogbiztonság, a (bármelyik)szabadság, az EÜ, a gazdaság, azaz az ország sorsa, jövője. Ezért egy bohózatot csináltak a magyar politikából.
Felkészületlenek, ostobák, cinikusak (mind egy szálig).
És miért ne tennék, ha egyszer semmi, de semmi következménye nincs.
A nép nem fél, de nem is nevet rajtuk, csak legyint.
A nép nagy része közömbös. Akinek megvan a betevő azért! Akinek nincs meg, aszerint meg jobb úgysem lesz!
A vége megiscsak az, hogy semmi igazán nevetnivaló nincs! A kínunkban nevetünk meg kevés bármiféle változáshoz.

sinus67 2019.01.28. 10:24:10

@midnightcoder2:
Látom megértetted, amiről az írás szól!
Ja?! Nem!

sinus67 2019.01.28. 10:28:39

@MAXVAL bircaman közíró:
És akkor hol nyomnák napi 24 órában a sorosozást es migránsozás!
Hát eszednél vagy? :))

gomorra 2019.01.28. 10:36:06

@MAXVAL bircaman közíró: Itt kezdődik a züllés, a liberálisok előretörése, amikor egy hazhafi ember lenézi az M1, M2, M3, M4, M5, M6, M7, M8 M9, M10 stb adókat, rá se fittyent, magát sehová nem tartozónak vallja, haver, nem félted azt a tyúkszaros éltedet?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 10:39:00

@gomorra:

A Hír TV és az Echo Tv, meg a TV2 is fideszes értékrendet közvetít, de sokkal okosabb módon. S nézettségük is jobb.

nemecsekerno_007 2019.01.28. 10:54:45

Cafatokká elemeztetek már mindent: Fidesz médiától, a Gundel menün át a Kövét bajúszáig. Aztán újra és újra rácsodálkoztok a 2/3-ra. Nem kéne változtatni valamin?! :). Mondjuk nyithatnátok egy pékséget, az is menne így, mer' amíg kel a tészta addig lehet filózni :)))))

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2019.01.28. 11:47:47

@MAXVAL bircaman közíró:

:: Nem védem. Szerintem felesleges az egész.

Akkor szerinted is korrupt geci az összes, aki megszavazott erre 90 milliárdot, ugye?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 12:20:21

@Translator +X+:

Nem, Ez részben tévedés, részben bosszúvágy, reakció arra, hogy az MTV korábban ballib propagandaközpont volt.

sinus67 2019.01.28. 12:26:31

@MAXVAL bircaman közíró:

Igen! Mert baloldali mediatúlsúly van!
;-)

sinus67 2019.01.28. 12:30:24

@gomorra:
Nem lenézi! És nem hazafi!
Csak reálisan látja, hogy szar az egész!
Szar amit közvetít és szar ahogyan közvetíti.
Az más kérdés, hogy a vitának álcázott trollkodásban mégis azt mondja föl, amit ott nyomatnak, önálló gondolkodásnak beállítva.
Mert a párt mindenekelőtt! :))

sinus67 2019.01.28. 12:33:52

@MAXVAL bircaman közíró:

Mind a 150 néző áttért oda, mert szebb a díszlet.
Értékrend? Mi a fidesz értékrendje a migránsozáson és sorosozáson kívül?
Hacsak nem Zsóti szinvonalas anyázásai?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 12:34:53

@sinus67:

Már egyensúlyközeli helyzet van, a ballibek csak a médiák felét uralják.

sinus67 2019.01.28. 12:34:56

@nemecsekerno_007:
A 2/3 nem a zemberek által lett, hanem a szorzók miatt.
A többi stimmel!

sinus67 2019.01.28. 12:36:59

@MAXVAL bircaman közíró:

Melyik felét Bircám?
És mi van a jobboldaliakkal?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 12:37:53

@sinus67:

A Fidesz értékrendje: a ballib kurzussaé szemben alternatíva kínálása.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 12:38:32

@sinus67:

Már elég jó a fideszes médiák aránya, de sok területen ma is liberális fölény van.

nick066 2019.01.28. 12:42:04

@MAXVAL bircaman közíró: "Ez részben tévedés, részben bosszúvágy"

Micsoda szerencse, hogy az alcsúti nem törte el egyszer sem a lábát a Kékestetőn, most akkor a Mátrát dózerolnák el az adómból.

sinus67 2019.01.28. 12:47:42

@MAXVAL bircaman közíró:

A baljobbnacionalistanemzetifasisztoid katyvasz az nem értékrend! (A keresztény szót szándékosan hagytam ki. Ugyanis, ha valakinek Kovács a neve, a foglalkozása, azaz a tevékenysége attól még nem az. Már, ha érted mire gondolok.)
Ha valaki 6-10 évente forgolódik, mint a szélkakas, az nem értékrendet közvetít, hanem hatalom megtartási és megszerzési technikákat gyakorol.
Aminek tudjuk mi a vége általában.
A (mostani) ellenzék legalább constans. Folyamatosan töketlen és béna. De ebből legalább még felébredhet.
A forgolódót meg elő-utóbb seggberúgják, mert már nem tudja kik is állnak éppen a háta mögött.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 12:49:16

@sinus67:

Amíg nagy vonalakban helyes politikát visz Orbán, addig a kisember támogtaja őt, ilyen egyszerű ez.

Hamihami 2019.01.28. 13:09:33

@MAXVAL bircaman közíró: igen, gondolom Mo-n osszevissza kell kapcsolgatni a tv-t, hogy vegre ne kormanyellenes propagandat lasson az ember! Radioban is mas se jon, csak hogy mekkora a korrupcio :))
Amikor a kiegyenlitett mediaviszonyokrol irsz, nem pisilsz be kozben a rohogestol?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.28. 13:15:36

@Hamihami:

Én külföldön vagyok, s képes vagyok megtalálni az ATV-t, szerinted egy Mo-on élő ember számára ez megoldhattalan feladat? Még kábelelőfizetés se kell, a neten nézhető.

Vagy a jobbikos tv, az N1, azt is szoktam néha nézni.

midnightcoder2 2019.01.28. 13:27:52

@sinus67: Ja, de. Te nem értetted meg amit én mondtam. A post olyan dolgon sipákol aminek mondjuk 35 éve lett volna értelme, de ma amikor az állami propagandatéve (ami amúgy fennállása óta az, max. a pártok változnak idõknént akiknek kampányol) kb. huszadrangú, nem kis marhaság. Különösen a magyar net legolvasottabb hírportáljának a címlapjáról nézve, ami amúgy pont az ellenzék agitpropját nyomja ezerrel, miközben hangosan kiabál hogy mennyire független.

Hamihami 2019.01.28. 13:48:00

@MAXVAL bircaman közíró: na az N1-rol meg nem hallottam, az atv-rol igen. Akkor most irjuk ide melle a kormanyparti csatornakat, csak hogy jol latszodjon az az egyensuly! Es ugyanezt radioadokbol is! Aztan johetnek az ujsagok. Rad bizom, hogy megtalald az egyensulyt, amit emlitettel.... :))

sinus67 2019.01.28. 14:16:03

@MAXVAL bircaman közíró:

Mi a szartól ballib az RTL? Igaz neked minden és mindenki ballib, ha a kormányt kicsit is kritizálni meri, vagy megemlíti a hülyeségeit.
Fogd már fel! Ha valaki a fideszt kritizálja, az még attól nem ballib!
Nem mindenki fideszes, aki az lmp-t bírálja. Vagy a dk-t. Vagy bármelyik pártot.

sinus67 2019.01.28. 14:22:18

@midnightcoder2:
Nem fogom elmagyarázni neked a poszt lenyegét, de útmutatót adok neked.
Az utolsó öt mondatban van a lényeg. Az előtte lévő csak egy példázat.

A legolvasottabb hírportál függetlensége, vagy függése meg nem érdekel, mert nem KÖZPÉNZBŐL tolja a saját agitpropját. Felőlem pénzelheti aki akarja!

Ha ezt sem érted, akkor sajnállak!

Hamihami 2019.01.28. 14:22:22

@sinus67: aki nem a kormany seggebol log ki, az mind ballib ellenzeki, nem hallottad?! Csak az ingyen dolgozo kozirok (lasd birkahang), akik fenyenergiabol elnek es mukodtetik az oldalukat, csak ok az igazan fuggetlen velemenyalkotok.

Hamihami 2019.01.28. 14:25:13

@MAXVAL bircaman közíró: ok, es akkor most irjuk ide az rtl es az atv melle a kormanypropaganda adokat: m12345..... bocs, nincs annyi idom, rad bizom.

midnightcoder2 2019.01.28. 14:34:24

@sinus67: Naiv vagy. Szerinted a Kádár-rendszert gyengítette Hofi ? Segítek: nem, erõsítette. Ahogy a mostani ellenzék is sokkal többet használ Orbánnak az O1G-vel és a többi marhasággal mint amennyit árt. A közmédia pedig egyedül Antallék idején nem volt (teljesen) kormányszócsõ.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 15:35:54

Én valahogy a Sas Jóska, a Heti hetes, vagy az Aradi Varga Fidesz és orbán-lejárató poénjain jobban tudok nevetni. Az hogy tévét talicskáznak számomra nem elég vicces. Elég viccesek voltak ezek a műsorok Gálvölgyivel, Bajorral, Farkasházyval, Havassal, Hajóssal, Verebessel, Hernádival és a többiekkel. Kellően le lett járatva minden héten az egész orbán banda. És mégis, a birkáik továbbra is rájuk szavaztak. Úgyhogy szerintem a humor nem minden. Normális választópolgárok is kellenek hozzá, akik vevők a humorra. Faék szintű, sunyi, kapzsi fideszjobbágyokat ha belepusztulunk se fogunk változásra bírni.

sinus67 2019.01.28. 15:54:49

@nemecsekerno_007:

Szerintem meg nem mindegy, hogy egy focimeccsen az egyik csapatban 11 helyett 16-an, vagy többen játszanak úgy, hogy szabadrúgás minden harmadik szabálytalaság után jár ellenük és egyébként is, ha a kapu közelébe viszik a labdát az már gólt ér nekik! Ráadásul a meccs közvetítése úgy történik, hogy csak a "nagyobb" csapat látható a képernyőn a spíker által minden megmozdulásukat dicsérve, míg az ellenfél a képen nem látható és ráadásul minden megmozdulása béna. (Ez utóbbi mondjuk igaz.)

Ja?! És az sem fair, hogy a bíró és a partjelzők is a nagyobb csapat tagjai!

teéjesenmindegy 2019.01.28. 15:57:10

"Egy politikusnak, vagy egy politikai rendszernek a halála az, amikor nevetségessé válik. Csak úgy mondom."
Igen polgi. Csak úgy mondogasd magadban sűrűn. Meg nézz végig a munkáidon, hogy mennyi röhejes marhaságot leírtál eddig, és ne csodálkozz, ha munkanélküli leszel ősszel.

teéjesenmindegy 2019.01.28. 16:30:09

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly:
"a Sas Jóska, a Heti hetes, vagy az Aradi Varga Fidesz és orbán-lejárató poénjain jobban tudok nevetni. Az hogy tévét talicskáznak számomra nem elég vicces. Elég viccesek voltak ezek a műsorok Gálvölgyivel, Bajorral, Farkasházyval, Havassal, Hajóssal, Verebessel, Hernádival és a többiekkel. "
Hát bazmeg, nem tudom, hogy te paródia vagy-e, vagy igazi, de ez, ez odabasz. Ha paródia, akkor azért, ha pedig igazi vagy, akkor még jobban.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 16:40:02

@teéjesenmindegy: Azért a te irogatásaid se piskóta. Minden írásra böffentesz egyet három fingás közepette, mint egy epilepsziás orangután.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 16:43:24

@teéjesenmindegy: Várjá, betűzöm a neved. Tejesember? Tejesgörény? Tejesmirigy? Ez utolsó a legjobb.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 16:49:05

@teéjesenmindegy: No ez vagy te:
A mirigyek (latinul glandula) hám eredetű anatómiai képletek, amelyek valamilyen váladékot termelnek és ürítenek. A külső elválasztású (exokrin) mirigyek a bőr vagy valamilyen nyálkahártya felszínére ürítik váladékukat; a belső elválasztású (endokrin) mirigyek viszont a vérbe juttatják az általuk termelt anyagokat: a hormonokat.

teéjesenmindegy 2019.01.28. 17:26:22

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly:
Tejesmirigyes remeklésed bárhol megérdemel egy Farkasházi emlékérmet...
Akkor nem paródia vagy, hanem egy sasjózsef-hetihetes rajongó. :D:D:D
Nálad már nincs lejjebb :D

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 17:52:19

@teéjesenmindegy: Gondoltam, hogy a faék agyú orbáncdroidoknak semmi humoruk. A családomban is van néhány ilyen orbáncrajongó. Nevetni még egyiket se láttam, csak amikor orbánc megnyerte a választást. Ezeknek csak ennyi örömük van az életben. Akkor legyenek vele boldogok.

smkguru 2019.01.28. 18:51:36

Birca:
Egy átlagos nyugdíjas bekapcsolja a TV-t, s jó esetben be van nála állítva az első 10 csatorna.
M1-M5, Dunák, TV2, RTL
Ebből egyedül az RTL nevezhető néha ellenzékinek, bár már azon is állami hirdetés (is) megy.
A HÍRTV-ATV a szolgáltatóknál jóval hátrébb van, oda szerintem ritkán vetődnek.
Tudom, hogy át lehet programozni a beltériket, de ezt szerintem nagyon kevesen teszik meg.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2019.01.28. 19:44:34

@MAXVAL bircaman közíró:

:: Nem, Ez részben tévedés, részben bosszúvágy, reakció arra, hogy az MTV korábban ballib propagandaközpont volt.

Muhaha, tévedésből meg bosszúvágyból kiszivattyúznak 90 milliárdot a közösből pár senki által nem nézett szutyok adón keresztül! Te most ennyire hülyének nézel engem?

sinus67 2019.01.28. 21:04:43

@MAXVAL bircaman közíró:

Azt, hogy jobbikostól az (ál)balosokig, neked mindenki ballib, aki kritizálni meri a fideszt és vezérét. Megjegyzem az nem csak nálad módi.

teéjesenmindegy 2019.01.28. 22:17:34

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly:
Jaaaa, hogy te lennél a humor egyik méltán elfeledett nagyágyúja? Vagy dugós puskája?
Elmondom neked, hogy a próbálkozásaidon nem csak az orbáncrajongók nem nevetnek, hanem senki. Mert szar vagy.
Aki esetleg röhög körülötted az nem a vicceiden hanem rajtad.

Európai téridő 2019.01.29. 19:20:09

A médiamunkások verik ezt a köztévéügyi habot. De minek? Kit érdekel? Ez kicsit olyan, amikor a falábú focista a kapufára haragszik.
süti beállítások módosítása