Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Téli rezsirácseszés

2018. november 28. - A Polgi

nyugdi.jpg

Az érintettek minden bizonnyal emlékeznek rá, hogy már a nyár végén milyen nagy sikerpropagandás hadjáratot indított a kormány a „téli rezsicsökkentés” jelszavával. Mára kiderült, hogy ez Mari néninek is nagy csalódással ér majd véget, ám az igazi rácseszés az önkormányzatok költségvetését éri majd.

Kijött ugyanis a kormányhatározat arról, mit is jelent majd a gyakorlatban ez a „téli rezsicsökkentés”. Nézzük egyszer Mari néni és egyszer Mari néni települési önkormányzatának szempontjából!

A szilárd tüzeléssel fűtő Mari néninek az agymosó média kb. azt mesélte be, hogy ő is fog hasonló kedvezményt kapni, mint anno a gázzal vagy villannyal fűtők. Mármint: majd 12 ezer forinttal megsegítik őt a tüzelőanyag vásárlásnál. Hogyan is lesz ez a valóságban? Mari néninek kell, hogy legyen egy, már 2018. október 15-ig benyújtott igénylésének az önkormányzatnál. Ez alapján a katasztrófavédelem ellenőrzi, hogy Mari néni 1. tényleg szilárd tüzelésű kályhával fűt-e otthon; 2. biztosan nem részesült korábban az akkori rezsicsökkentés áldásaiból. Ha ez rendben van, akkor Mari néni majd várhatja az értesítést, hogy a települési önkormányzat által megvásárolt összes tüzelőanyagból rá eső részt mikor kaphatja meg. Ennek határideje 2019. december 15. Ha kedvezni akar neki az önkormányzat - és miért ne akarna, hiszen a végső határidő előtt pár hónappal lesz a helyhatósági választás! -, akkor házhoz viszik neki a max. 12 ezer forint értékű tüzelőanyagot. (És még jó, ha előtte megkérdezik, hogy „Mit kér, Mari néni, fát vagy szenet?”) A lényeg: egy fillért sem lát majd a támogatott, ő természetben kapja (vagy hozhatja el egy önkormányzat által kijelölt helyről) a cuccot. Ha szerencséje van, nem kell cipekednie, nem kell felhasogatnia a fát és a tüzelőanyag fűtőértéke is megfelelő lesz. (Ezekre neki semmi befolyása nem lesz, kap, amit kap.)

Mindezek előtt azonban az önkormányzat szív, mint a torkosborz. Neki az előző menetben el kell magyaráznia a dolgokat a már most tűkön ülő Mari néninek és hallgatnia kell, amint elküldik melegebb éghajlatra. Meg kell győznie a támogatandót, hogy majd engedje a katasztrófásoknak az ellenőrzést a lakásban. Közben az igénylők számának megfelelő összegben le kell bonyolítani a Belügyminisztériummal a támogatási szerződés megkötését. Amint azt visszakapja leokézva, várhatja a számlájára átutalt lóvét, majd szerződést köt a minden bizonnyal központilag meghatározott tüzelőanyag forgalmazóval és a település egészére kiadott támogatási szerződésben szereplő összegért tőle megvásárolja a fát és/vagy a szenet. Aztán saját költségére – hiszen a támogatás erre nem használható fel – elszállítja a kereskedőtől. Saját költségén, saját embereivel kiadagolja a támogatottak számára, majd (ha jót akar saját magának és nem szeretné Mari néni újabb haragját kivívni) odaszállítja az igénylő házába. És, bár erre egy éve van mostantól az önkormányzatoknak, mindez persze, hogy sürgős lenne az igénylőknek. Ám a többezer önkormányzattal megkötendő támogatói szerződés és a majdani összegátutalás, a település-tüzelőforgalmazó közötti szerződések lebonyolítása, a tüzelő elszállítása, tárolása, kiporciózása, kiszállítása aligha történik meg a most induló tél folyamán.

És ez Sződliget 36 igénylőjének esetében még nem is durva. Viszont vannak olyan városok, ahol jóval ezer felett van a „rezsicsökkentő” akcióra jelentkező és pénzt remélő kuncsaftok száma!!! Ezek a települések csesznek rá igazán. Mondhatnánk persze, hogy: lám milyen jó a kormány, hiszen akárhogy is, de segíti a rászorulókat. Igen ám, de biztos vagyok benne, hogy ebben az esetben is megtapasztaljuk majd az agymosás eredményét: az istenadta nép megint úgy fogja érezni – jogosan – hogy átverték, nem ezt ígérték, ő nem erre számított a propaganda nyomán. Ám ez sokadszor sem a kormányon fog lecsapódni, hanem az önkormányzatokon, a település semmiről sem tehető alkalmazottain.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr3114401702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hamorijenci 2018.11.28. 17:44:19

Ne feledjük, hogy az önkormányzatok közvetve is rácsesznek erre. Ugyanis a majdan erre fordítandó pénz 60%-át a kormány az önkormányzatok támogatásából csoportosította át. Tehát akár a vis major keret, akár a települések célzott támogatása, akár a korábbi nevén ÖNHIKI kerete fogja bánni a dolgot. És valóban még a települések saját költségvetéséből is kell hozzátenni majd a lebonyolításhoz. Ha hozzáveszem, hogy lehet, pár napja még "Mari néni" úgy számolt, hogy majd karácsonyig jön egy kis pénz tüzelőre, meg majd jön az Erzsébet utalvány is, most meg kiderül, hogy egyik sem jön - hát, boldog karácsonyt "Mari néni"!

Éhesló 2018.11.29. 18:44:27

A rezsicsökkentés az évek során fenntartható volt.
Pedig fenntarthatatlannak hazudtátok.
Milliókon segített, holott azt hazudtátok, hogy csak a gazdagoknak segít.
Most pedig - miután minden hazugságoddal beégtél a bandáddal együtt - azon vered a nyálad, hogy nem nyalja ki a kormány minden általad kijelölt család, egyén, csoport seggét?
Nem nyalja ki.
A többségen segített.
Akin meg nem, az segít magán, vagy majd te meg a fos pártod segít rajtuk.
Vagy nem.

Leszarom.

to:rppapa 2018.11.30. 01:00:28

Éhesló sikerült már már a kormányod hazugságát meghaladó ordas nagyot hazudnod.
Először is a "téli rezsicsökkentés" nevű lózungot a tavaszi választás előtt hazudta be a királyotok, arra való hivatkozással, hogy az egyébként enyhe tél után februárban "rendkívüli hideg" volt. Messze nem volt rendkívüli, kb. egy normál téli időjárásnak megfelelő volt, de ezen lépjünk túl, mert nem is ez a lényeg.
A lényeg az, hogy a gázzal, árammal, vagy központi fűtéssel fűtő lakosság a választás előtt kapott gyorsan 12000 ft-ot a jóságos minielnökúrtól. A szilárd tüzelőt használóknak beigérték, hogy ők is megkapják a 12000- et. Miért, miért nem, nekik valahogy nem akaródzott ezt mind a mai napig kifizetni. Erre most kitalálták, hogy jó, akkor majd az önkormányzatok megkapják a keretet és abból vesznek tüzelőt, amit az érdekelteknek majd szétosztanak (de elszállítaniuk saját költségen kell!). És hogy a történet még szebb legyen, mindezt ráérnek majd jövő év végéig megcsinálni.
Azt, amit a mi drága minielnökurunk kimondottan a rendkívül hideg 2018. februári időjárás miatt kedveskedett mindenkinek megigérni!
A rezsicsökkentés meg úgy tartható fenn, hogy folyamatosan jelentkeznek a válságjelek a szolgáltatóknál, ahol nem jut pénz nemhogy fejlesztésre, de normális karbantartásra sem, a kéményseprők katasztrófavédők lettek - már az a kevés, aki még nem ment világgá, a szemetet meg nincs aki elvigye országszerte. Pont úgy rohad le minden, mint az egészségügy, meg az oktatás, ahol szintén rezsicsökkentés van, csak nem a lakosság részére - ők fizetik meg a hiányzó gyógyszert, kötszert, takarítószert, iskolaszert, iskolabútort, stb. - hanem a kormány spórolja el ezek rezsijét.

2018.11.30. 07:09:29

@to:rppapa: "A rezsicsökkentés meg úgy tartható fenn, hogy folyamatosan jelentkeznek a válságjelek a szolgáltatóknál, ahol nem jut pénz nemhogy fejlesztésre, de normális karbantartásra sem, a kéményseprők katasztrófavédők lettek - már az a kevés, aki még nem ment világgá, a szemetet meg nincs aki elvigye országszerte. "

Ehhez képest az ellenzéki médiában mindig azt olvasom, hogy tulajdonképpen átkúrás az egész, mert még olcsóbb lehetne a rezsi. Ideje lenne eldönteni, melyik verzió igaz. Kb. olyan, mint mikor szidják a kúrmányt, hogy ellopják az EU támogatásokat, a másik oldalon meg a gazdasági növekedést kizárólag az EU támogatásoknak tulajdonítják.

A cikkhez:
"A lényeg: egy fillért sem lát majd a támogatott, ő természetben kapja (vagy hozhatja el egy önkormányzat által kijelölt helyről) a cuccot. "

Ezzel mi a baj? Aki abban reménykedett, hogy elihatja a tüzelőre kapott lóvét, az ráfaragott. Akinek valóban tüzelő kell, az meg megkapja a tüzelőt.

Szelid sunmalac 2018.11.30. 08:58:16

@abcdefghijklmm: Remelem te fogod szemelyesen elcipelni Mari nenihez a tuzifajat es persze fel is vag apritod neki ha mar ottvagy kiskocsog!

Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy kizarolag fizetett kormanyzati trollok olvasnka rendszeresen ellenzeki mediat.

pioneer2016 2018.11.30. 09:18:54

@Éhesló: " Pedig fenntarthatatlannak hazudtátok."

Ritkán találkozom, látok, hallok ennyire elvakult fideszest, mint Te vagy. Ilyen mértékű agymosással még nem találkoztam.

Egy független Magyar állampolgár.

Pepibubó 2018.11.30. 09:28:03

@pioneer2016: Én is akartam tőle kérdezni, hogy szerinte már be is bizonyosodott, hogy fenntartható? Beértünk a célba, vagy mi? Meg az is alapvető kérdés, hogy a Nyugatról az orosz árnál olcsóbban megvett, de hazánkban orosz áron eladott gáz árkülönbözete hová lett. Mármint azt követően hová lettek ezek a százmilliárdok (is), hogy a - nemzetgazdaság szempontjából feleslegesen, károsan - közbeiktatott offshore cégnél landoltak.

Kopasz Szuzukis 2018.11.30. 10:05:12

@Éhesló: ha most nem lenne "rezsicsökkentés" elnevezésű hazugság, akkor a gáz ára 30%-kal, az áram ára 22%-kal lenne alacsonyabb!!! Mert a világpiaci ár biza alacsonyabb, mint azt pártunk és kurmányunk rezsicsökkentve megállapította. Persze, nem a központi adókat csökkentette, hanem közölte a szolgáltatókkal, hogy ennyiből kell kigazdálkodniuk. Mert az adó az kell neki!

morph on deer 2018.11.30. 10:08:26

@pioneer2016:
“Egy független Magyar állampolgár.”

Még. De ezen lehet segíteni...

morph on deer 2018.11.30. 10:26:03

@Éhesló:
“Milliókon segített, holott azt hazudtátok, hogy csak a gazdagoknak segít.”

Cucuska, akkor gondolom arra is van válaszod, hogy orbán milyen alapon támogatja Gyurcsány villanyszámláját, vagy Rogán fűtési költségeit?
Nyilván nem a rászorultságuk miatt, ugye?
Ahogy talán Mészáros Lőrinc gázszámlát sem igazán indokolt támogatni, mit gondolsz?

Tisztességes országban csak az kap segítséget, aki rászorul, de az kap!

Ez a populista faxfej pedig “mindenkinek” a FOGYASZTÁSA ARÁNYÁBAN !!!!! ad kedvezményt!!!!

Ez szerinted mit jelent, orbánhitű testvér?

Azt, hogy aki többet fogyaszt, mert nagyobb a háza, mert úgy sem kell takarékoskodni, hiszen “óccsó” meg “fussa” is, az NAGYOBB támogatáshoz jut, mint az a szerencsétlen, akinél csak vasárnaponként van felkapcsolva a harmincas izzó..!

Mert ugye a szocializmusban mindenkinek jár, a NEMZETISZOCIALIZMUSBAN meg különösen...
“Él-jen, él-jen” - magyarul...

Éhesló 2018.11.30. 10:37:37

@to:rppapa: hazudozol megállás nélkül. Unalmas és le is szarom.

Arról elfelejtettél írni, miért nem te, vagy a fos pártod segít azoknak, akik rászorulnak?
Miért az ellenfeleidtől várod azt, amit magad nem tettél meg, amikor megtehetted volna?

Éhesló 2018.11.30. 10:40:47

@pioneer2016: olvasgass inkább!
Hasznosabb mint mást fikázni, primitíven személyeskedni.

John Brennan 2018.11.30. 10:43:20

Ha ez a poszt nem születik meg, hülyén halok meg.
Megtudtam, hogy torkosborzként szopnak az önkormányzatok a geci kormán miatt.

Éhesló 2018.11.30. 10:54:19

@morph on deer: a figyelmes és éertő olvasás csodákra képes.
Gyakorold!
Ezt írtam (szerinted is): “Milliókon segített, holott azt hazudtátok, hogy csak a gazdagoknak segít.”
A csak szó a magyar nyelvben (is) fontos jelentéssel bír. Javasolom , hogy próbálj utána nézni.

Nem vagyunk rokonok, barátok és ismerősök sem, így a tesókád sem lehetek faxfej.
Cucuskázd a sarki kurvaként kemény munkát végző családtagjaidat!

Tisztességes országban egyenlő bánásmód jár és egyenlő teherviselés.

A komcsi álmaitokban pedig a gazdagok szabadon kifoszthatók (legyilkolhatók, internálhatók, elüldözhetők, halálra éheztethetők stb. végtelen találékonysággal, ami amúgy a bölcs rabbik sajátja) vicces ürügyekkel, de érdekes módon a szegények ettől sehol nem lettek gazdagok, csak a komplett társadalom szegényedett el, amikor is a komcsi vircsaft saját dugájába dőlt.

De nyilván lenne még aljasabbnál aljasabb ötletetek bőséggel mások pénzének elköltésére, vagyonának használatára, ha lenne rá hatalmatok.
Szerencsére nincs.

Tanulságul - okulásodra - ide teszek neked egy pár idézetet az egyik kedvenc történelmi személyiségemtől::
"A szocializmusssal az a probléma, hogy a végén úgyis elfogy a mások pénze."
"Senki sem emlékezne az irgalmas szamaritánusra, ha csak jószándékú lett volna: pénze is volt."

Van neki még párt tanulságos meglátása, javasolom tanulmányozd, hasznodra válik, ha megérted!

Éhesló 2018.11.30. 10:59:24

@Kopasz Szuzukis:
Te a poszterrel szemben a hülyébbik verziót hoztad a ballibbant agyhalottak baromságai közül.
Gratulálok!
De ha lehet ezt a hülyeséget a poszterrel dumáld meg, mert ő pont az ellenkezőjét hazudja.
Sorozatban.
Ez írja le tökéletesen a kettőtök (v)iszonyát a valósághoz:
"Ehhez képest az ellenzéki médiában mindig azt olvasom, hogy tulajdonképpen átkúrás az egész, mert még olcsóbb lehetne a rezsi. Ideje lenne eldönteni, melyik verzió igaz. Kb. olyan, mint mikor szidják a kúrmányt, hogy ellopják az EU támogatásokat, a másik oldalon meg a gazdasági növekedést kizárólag az EU támogatásoknak tulajdonítják."
Copyright by abcdefghijklmm 2018

John Brennan 2018.11.30. 11:01:56

@Éhesló: Tisztellek a türelmed miatt.
Ez a morph gyerek nagyon kretén.

Éhesló 2018.11.30. 11:09:26

@pioneer2016: te az igazságtól vagy független.

Az pedig hogy magyar állampolgár vagy nem érdem, hanem állapot, amin könnyen változtathatsz pár az idén tavasszal is beszopott ordas bukásotok után, ha nem kóser a rendszer.

Rajta, várnak a londoni mosogatók!

Éhesló 2018.11.30. 11:11:19

@John Brennan: :)
Jól szórakozok az érvtelenségükön, a tehetetlenségükből fakadó ocsmány trágárkodásaikon és a a saját magukat is rendre cáfoló nyomorult rögeszméiken.

pioneer2016 2018.11.30. 12:03:42

@Éhesló: "A komcsi álmaitokban pedig a gazdagok szabadon kifoszthatók"

Honnan ismerszik meg a kőkemény fidesznyik? Csak figyeld, hogy ömlik a szar a szájából.

Éhesló 2018.11.30. 12:16:13

@pioneer2016: honnan ismerszik meg a komcsi gyilkos?
Arról álmodozik, amikor még szabadon rabolhatott, fosztogathatott tönkretéve mindent és mindenkit.

A szar a te billentyűzetedről ömlik mesüge, amikor ismeretlen embereket fidesznyikezel le egy fos poszt alatt, csupán ezért, mert nem értenek egyet az eszement marhaságaitokkal.

2018.11.30. 12:43:40

@Szelid sunmalac: " Remelem te fogod szemelyesen elcipelni Mari nenihez a tuzifajat es persze fel is vag apritod neki ha mar ottvagy kiskocsog!"

Kösz, a sajátommal vagyok elfoglalva. Egyébként közvetve én aprítom és én is szállítom ki, mivel az adómból fizetik.

"Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy kizarolag fizetett kormanyzati trollok olvasnka rendszeresen ellenzeki mediat. "

Aham.... értem. Akkor gondolom te az vagy. :-)

2018.11.30. 12:51:07

@Éhesló: Pedig már kezdtem azon gondolkodni, hogy beperellek :-)

John Brennan 2018.11.30. 12:53:18

@abcdefghijklmm: "Kb. olyan, mint mikor szidják a kúrmányt, hogy ellopják az EU támogatásokat, a másik oldalon meg a gazdasági növekedést kizárólag az EU támogatásoknak tulajdonítják."

Az ellenzékre egy kerti pöcegödör ásását se bíznám rá.

abcdefghijklmm (törölt) 2018.11.30. 12:56:16

@John Brennan: Szerintem vannak köztük sokan, akik normális emberek és jót akarnak, de mint szervezet egy rakás szar az egész. A széljobbtól a szélbalig. Ilyen tekintetben a Fidesz mérföldeket ver rájuk. Persze rájuk is igaz, hogy jó sok balfasz van a soraikban.

John Brennan 2018.11.30. 13:09:53

@abcdefghijklmm: Egyetértek. A Fideszben sok karrierista van.
De amit az ellenzék művel, arra már elfogytak a negatív jelzők.

d.j 2018.11.30. 13:20:55

@Éhesló: Te hülye vagy. Nem tudom finomabban kifejezni az ostobaságodat.

nemecsekerno_007 2018.11.30. 13:42:23

Ez az, toljátok csak a panaszkodást! Biztos ettől fog lemondani a patás, az emberek meg amúgy se szoktak sokat panaszkodni... Ja, de. Ha már csak ez maradt az ellenzéknek akkor az gáz.

Dzendör Sztadiz 2018.11.30. 14:08:52

Persze, a szemét patásorbán nem megy személyesen mindenkihez begyújtani a kályhát.
Szánalmas poszt.

quantico 2018.11.30. 15:15:42

@Éhesló: számolj.

Piroskanéni (35 négyzetméteres garzon): gáz+villany a 12000 Ft. Támogatás a közösből: 3000 Ft.
Annuskanéni (280 négyzetméter+fűtött medence 36000 Ft. Támogatás a közösből: 9000 Ft.

Annuskanéni 3x annyit érdemel az államtól (a mi közös pénzünkből) mint Piroskanéni?

$pi$ 2018.11.30. 15:34:54

@quantico: "Annuskanéni 3x annyit érdemel az államtól (a mi közös pénzünkből) mint Piroskanéni?"

Igen, mert vagy tízszer annyit fizetett be adóba, mint piroska néni.

illiberalisberlo · http://illiberalisberlo.blog.hu/ 2018.11.30. 16:38:35

Igazából rezsit sem kell fizetni ha ingatlant bérelsz, sajnos egyre több több parazita alkalmazza. S vannak ügyvédek akik simán segítenek benne.

Scott Tenorman Must Die 2018.11.30. 17:11:38

@quantico: melyik tesz be többet a közösbe?

abcdefghijklmm (törölt) 2018.11.30. 18:37:49

@$pi$: touché! ;-)

hümhüm 2018.11.30. 18:48:42

@to:rppapa: " A szilárd tüzelőt használóknak beigérték, hogy ők is megkapják a 12000- et. Miért, miért nem, nekik valahogy nem akaródzott ezt mind a mai napig kifizetni. "
Gondolkozz egy kicsit....
A gázzal fűtő felhasználókról van nyilvántartás és van közműszolgáltató. A villannyal fűtőkről már kevésbé van nyilvántartás, ott egy kissé bicsaklott is a dolog, de valahogy megpróbálták a 12000-et odaadni.
Ezeknél gázt vagy villanyt adni természetben nyilván nem lehet, így pénzt adtak.
A szilárd tüzeléssel fűtőkről egyáltalán nincs nyilvántartás, tehát úgymond központilag pénzt kiutalni nekik lehetetlen. Marad az önkormányzat igénybevétele, az ellenőrzés, és utána lehet természetben adni: akinek fa kellett, az fát kap, akinek szén, az szenet. Így tényleg a fűtést támogatják.
Kíváncsi lennék, a sok nagyokos fröcsögő hogyan oldaná meg jól a problémát...
Ami a gáz meg villany világpiaci árát illeti, felejtsétek már el ezt a faszságot: attól, hogy olcsóbb a világpiaci ár, nem adják olcsóbban a szolgáltatók a lakossági energiát a többi európai országban sem, főleg nem 20 meg 30%-kal. Nézzetek utána.

Éhes Ió 2018.11.30. 18:55:17

A sok hülye akkor sem vette észre h átbasztuk őket amikor 2011-ben még tovább emeltük a gáz árát, majd amikor csökkent a világpiaci ár a sok majom elhitte hogy jót tettünk velük.

Éhes Ió 2018.11.30. 18:57:01

@abcdefghijklmm: Nagy ügy, bircánál úgy is van egy szobám Szófiában, amióta összemelegedtünk a Pride-on.

Larry SiIverstein 2018.11.30. 19:00:42

@Éhesló: "Nem vagyunk rokonok, barátok és ismerősök sem, így a tesókád sem lehetek faxfej.
Cucuskázd a sarki kurvaként kemény munkát végző családtagjaidat! " - szóval akkor te is tehetségtelen és érvtelen vagy? Te, birca szajhája?

Éhes Ió 2018.11.30. 19:01:35

@Larry SiIverstein: Mi közöd van ahhoz hogy vagyunk mi bircával?

morph on deer 2018.11.30. 20:13:20

@Éhesló:
“A komcsi álmaitokban pedig a gazdagok szabadon kifoszthatók (legyilkolhatók, internálhatók, elüldözhetők, halálra éheztethetők stb.”

Te csak tudod...
Erre gondolom abból következtettél ilyen “okosan”, hogy rákérdeztem, mégis milyen alapon KAPNAK támogatást olyanok, mint Gyurcsány meg Rogán és Mészáros, mivel én kizárólag a pluszként kapott kedvezményeiket kifogásoltam!
Itt es most.)

De ez a fejlett orbánhitű gondolkodásmód velejárója - sosem arra válaszol, amiről kérdezték!

Arról viszont fideszesként fogalmad sincs, kis kedves, hogy a szociális alapú támogatás - miután az, - hogyan működik máshol Európában, ez nyilvánvaló. Különben nem próbálkoznál a a “rezsicsökkentés” néven elhíresült elcseszett ötlet megvédésére ezzel a mondattal:

“Tisztességes országban egyenlő bánásmód jár és egyenlő teherviselés.”

Az első kérdés mindjárt az, hogy melyik országra gondolhattál, amikor ezt írtad?
Gondolom, majd ezt is akkor fogod megnevezni, mint azokat a “komcsi” álkamokat, ahol CSAK a rászorulók kapnak segítséget!
Mégpedig úgy, hogy a rászoruló(k)nak az egy före eső jövedelméből egy normatíva alapján levonják a szükséges megélhetési költségeket, és a maradékot kiegészítik úgy, hogy a rezsit fedezze.

Az áram kereskedelmi áron kapható, mindenki annyit fizet, amennyit kialkudott a szolgáltatójával, szóval senkinek sem olcsóbb, így a szolgáltató is megél a piacról, de a szegény sem fagy meg, mert ő kap hozzá támogatást.
Akinek viszont a jövedelme ezt nem indokolja, az meg nem!

Ha érdekel, akkor a “komcsi” svédeknél így van, és ezt az ottani milliomosok sem érzik igazságtalannak, mivel nem igazságtalan, és mivel egy szolidáris társadalomban élnek, amely ráadásul alkotmányos monarchia, királlyal, ahogy illik.

Nem egy elcseszett nemzetiszocialista kiskirályságban, egy levitézlett labdarúgóval az élen, most képzeld!

Amúgy, cuncimókus, nem szólítottalak “tesókámnak”, én azt mondtam:”testvér”, ahogy a régi szép nemzetiszocialista időkben volt szokás, ami illik a fideszes gondolkodásmódodhoz.
Ez nem ugyanaz!

Amúgy honnan ismered a sarkon dolgozó rokonaimat? Csak nem te is sarkkutató vagy?

Sir Gombóc 2018.11.30. 20:14:56

@John Brennan: ez eddig rendben. de orbánékra sem szabad bízni, mert a végére a felét ellopják. :-)

morph on deer 2018.11.30. 20:19:50

@$pi$:
“mert vagy tízszer annyit fizetett be adóba”

És az mióta számít a villanyszámlánál?
Most komolyan!
Vagy csak én nem figyelek eléggé?
(Ami egyébként igaz, de ez most mindegy :))

TBone 2018.11.30. 20:21:01

A 12.000 Ft elég volt egy normál méretű lakás egy havi gázszámlájára.
Tűzifára vajmi kevés lesz, kb. egy negyed köbméter (49.000Ft/köbméter átlagár). Az meg egy talicska fa.

$pi$ 2018.11.30. 20:36:57

@morph on deer: "És az mióta számít a villanyszámlánál? "

Múlthét szerda. Koradélelőtt, olyan 9 felé... ;)

morph on deer 2018.11.30. 20:41:26

@hümhüm:
“Kíváncsi lennék, a sok nagyokos fröcsögő hogyan oldaná meg jól a problémát...”

Most, hogy így a nevemen szólítottál:
Úgy, hogy nem az energiahordozók árát csökkenteném, - mert így a szolgáltatók szívnak, az áfabevétel kevesebb, - hanem a felhasználókat támogatnám, akik aztán vagy áramot, vagy gázt, vagy szenet, vagy fát vesznek a támogatásból.
Ez lenne a megoldás.

Jó, tudom, erre az a válasz, hogy biztosan elinnák. Viszont képzeld el, ha mondjuk NERzsébet utalvány helyett mondjuk energia-ajándékutalványt kapnának az érdekeltek?
Egy vouchert, amit csak számlafizetésre és tüzelővásárlásra lehet fordítani?

Tudom: eladnák, és aztán elinnák, ja.
Mert a fát meg a szenet nem lehet eladni?

Mindenesetre IGEN, lehetséges LENNE megoldani, csak szándék kérdése.
Mert az kizárt, hogy egyedül én lennék a nagyokos, gondolom ezzel egyetértesz!)

Éhesló 2018.11.30. 20:52:12

@ÉhesIó: te csak egy elmebeteg seggfej nicktolvaj vagy, aki a nicknevemben a kis l betűt nagy I- re cserélva baromkodik.
Ez a karakterlapodon is világosan látható te rohadék allat.
Takarodj a tolvaj kurva anyádat megbaszni a ravatalán a lopkodas helyett!

Éhesló 2018.11.30. 20:52:44

@ÉhesIó: @ÉhesIó: te csak egy elmebeteg seggfej nicktolvaj vagy, aki a nicknevemben a kis l betűt nagy I- re cserélva baromkodik.
Ez a karakterlapodon is világosan látható te rohadék allat.
Takarodj a tolvaj kurva anyádat megbaszni a ravatalán a lopkodas helyett!

Éhesló 2018.11.30. 20:53:42

@Larry SiIverstein: összekeversz a kurva anyáddal vagy a ribanc lányoddal mesüge.
Alapos hiba.

Sir Gombóc 2018.11.30. 20:53:58

ezt a felugró fosbuk reklámot nem lehetne eltüntetni?

Éhesló 2018.11.30. 20:56:24

@d.j: nem. Szerintem az a magadfajta a hülye, akinek a friss fos se elég büdös, érve nincs, esze sincs, de hülyezni szakmányban tud a legutóbb is alaposan elbukott választast követően a következő ordas bukásuk előtt.

Éhesló 2018.11.30. 20:58:40

@quantico: igen.
Mindenkinek aranyosan ugyan annyi jár.
A teherből és a jóból is.
Mivel aki többet fizet, többet is kap.
Egyszerű, nem?
A komcsi vircsaftnak vége.
Szerencsére.

$pi$ 2018.11.30. 21:23:35

@morph on deer: Igazából nem tudom, hogy a fűtéstámogatás jó ötlet -e vagy nem. Nem is nagyon érdekel. Vannak az életben fontosabb dolgok is.

Attól viszont mindig fára mászok, amikor azt hallom, hogy X kapott Y forintot az államtól, de miért csak Y-t, amikor a másik egy kicsivel többet kapott. Mint amikor az ovisok azt sasolják, hogy a másiknak egy hangyányit nagyobb tortaszelet jutott és felbuzog bennük az igazságvágy.

Nagyon bolsevik hozzállásnak tartom, nagyon unalmas már az a túlspilázott egyenlősdi. A vége mindig az lesz belőle, hogy azok, akik az életbe nem tettek keresztbe két szalmaszállat üvöltve követelik, hogy a többi tartsa el őket, mert ők legalább annyit érnek, legalább olyan fontosak mint a másik.

Ez a nem tanultam általános iskolába, nem jártam középiskolába, nincs diplomám, az életbe nem volt normális munkahelyem, de felháborítónak tartom, hogy a sebész meg a mérnök jobban él mint én. Az egyenlősdi mindig ide köt ki, azok, akik egész életemben kigúnyoltak amiért keményen dolgoztam el akarják venni a munkám gyümölcsét, mert megkívánták.

Az orbán rendszerben először ez életemben több marad és kevesebbet vesznek el, nem velem akarják kifizettetni az ingyenélők számláit. Ezen háborognak az ingyenélők, közbe meg eszükbe sem jut, hogy harminc éven keresztül cipeltem őket a hátamon.

És mindig a másik kapott tanácsi lakást, vállalati üdülést, munkáltatói kölcsönt, jutalmat, prémiumot, ingyen franc tudja mit.

Nos, nem, elég volt. Alamizsnát, azt lehet, azt nem sajnálom, nem vagyok én rossz ember. Alamizsnát, aztán lehet megköszönni, beállni a sor végére, nem a fizetésem felét elvinni és kiröhögni, amikor megyek melózni, mert az nem okés.

$pi$ 2018.11.30. 21:24:57

@Éhesló: "Mivel aki többet fizet, többet is kap.
Egyszerű, nem?
A komcsi vircsaftnak vége."

Így van! Sajnos még nem tökéletes a rendszer ebből a szempontból sem, de érezhető az előrelépés.

$pi$ 2018.11.30. 21:37:50

@morph on deer: "Úgy, hogy nem az energiahordozók árát csökkenteném, - mert így a szolgáltatók szívnak, az áfabevétel kevesebb, - hanem a felhasználókat támogatnám, akik aztán vagy áramot, vagy gázt, vagy szenet, vagy fát vesznek a támogatásból.
Ez lenne a megoldás. "

Nem, nem lenne megoldás, miért lenne? Az ilyen "az állam ad pénzt csak úgy" rendszerek működésképtelenek. Csak arra jók, hogy a fél ország korrupt. Nem csak a politikusok, hanem a fél ország. A vége mindig az, hogy minden erkölcstelen, korrupt, hazug csaló jogosult mindenféle támogatásra, a csendes, visszahúzódó, becsületes emberek meg épp kimaradnak, mert nem olyan ügyesek, mint a gazemberek.

"Jó, tudom, erre az a válasz, hogy biztosan elinnák. Viszont képzeld el, ha mondjuk NERzsébet utalvány helyett mondjuk energia-ajándékutalványt kapnának az érdekeltek?"

Az állam bevezet egy újabb fizetőeszközt, amit célzottan lehet használni. A végén kialakul a szervezett bűnözés azokból, akik harmadáron beváltják az utalványokat és lefölözik a hasznot. Hosszú távon minden társadalomban, ahol jegyrendszer van kialakul ez. Ha kell, akkor az udvarról adják el a tüzifát.

A piacot nem lehet megerőszakolni, a dolgoknak ára van és ha valaki ár alatt jut hozzá a dolgokhoz, az eladja.

"Egy vouchert, amit csak számlafizetésre és tüzelővásárlásra lehet fordítani?"

Ha a társadalom számára elfogadhatatlan, hogy emberek fázzanak és az emberek fáznak, akkor tenni kell valamit, oké. De az, hogy adsz az embereknek pénzt az nem fogja elérni azt, hogy senki sem fog fázni. Akkor sem, ha a pénzre ráírod, hogy "tüzelő".

Ilyen megoldás kizárólag katasztrófahelyzetben, hadiállapotban elfogadható, békeidőben, hosszú távon ez olyan állapotokhoz vezet, amit a társadalom nem fogad el. Különben is, mi a vége, hatvanféle pénz lesz, mindegyikre ráírva, hogy

- gyógyszer
- kaja
- ruha
- tüzelő
- szappan
- villany

csak azért, mert a polgárra nem lehet rábízni, hogy arra költse a segélyt, amire a társadalom értékrendje szerint költenie kellene? Akkor már inkább gyámság alá kellene helyezni, nem?

Minden ballib bérretteg 2018.11.30. 21:41:33

Így van. Nagyon igaz írás. Mennyivel jobb is volt az elkúrók alatt, mikor az egész EU egrdrágább gáz és villany számláját fizetthettük.
Moscskos rezsicsökkentő fasz ez a Fidesz féle brancs.
Inkább 10-szer ennyit fizetek csak takarodjanak.

- Gondolja az egyszeri ballib bérblogger, miközben felveszi a pénzt a rezsicsökkentett tüzelőre a ballib elkúróktól.

élhetetlen 2018.11.30. 21:46:31

@abcdefghijklmm: Érdekes a hozzáállásod. Próbáld meg elképzelni a következőt. Az önkorinak nincs pénze a házhoz szállításra. Egy télre nem elég a 12 eft-nyi tüzelőanyag. Ha a támogatott megkapja 12 ezret, és időben, akkor hozzácsapja a pénzéhez, és megveszi egy helyen, egy szállítással a téli tüzelőt, ott, ahol neki megéri. Egy szállítási költség, egy cirkusz. Neked nem ez jut eszedbe, hanem az, hogy elissza.

Éhesló 2018.11.30. 21:54:13

@morph on deer:
Válaszoltam, de nem érted, nem akarod érteni, vagy csak hazudozol ész nélkül.
De legyen egy jó napod, nekifutok másodjára is:
"... mégis milyen alapon KAPNAK támogatást olyanok, mint Gyurcsány meg Rogán és Mészáros, mivel én kizárólag a pluszként kapott kedvezményeiket kifogásoltam! Itt es most. .."
A válaszom ez volt:
Tisztességes országban egyenlő bánásmód jár és egyenlő teherviselés.
Mindenkinek.
Sajnos tudom mit jelent a magadfajtáknak a "szociális alapú támogatás". Emlékszem rá jól. A bűnöző cigányokat és más lumpen mocskokat, nemfizetőket, dologtalanokat megveszitek kilóra.
Ez nem került nektek sosem sokba, másokkal fizettetétek meg, miközben loptatok, mint a szarka a multinacionális cimboráitokkal együtt. De a cigány maradt cigány, a lumpen meg lumpen, csóró mind.
Ellenben a középosztályt, no meg a szegény de dolgozó, önfenntartó, rezsijét tisztességgel fizető embereket - létminimum felett - már sarcolandó fejőstehénnek használtátok ti mocskos kommunista tetvek.
A vircsaftnak véget vetettek. A multik eltakarodtak, a rezsit pedig fizetni kell, a köztartozások alaposan csökkentek és az árak nem kevésbé. Minden magyar jól járt. Szar ügy ez. Nektek.

Nem érdekel, hogy mi, mitől és hogyan működik máshol Európában, hogy nem az egyenlő kötelességek, egyenlő jogok alapján, ez nyilvánvaló. A szavazatvásárlás a középosztály pénzén olcsó buli minden kommunistának, hordjon bármilyen köpönyeget.

Nem vagyok híve - ha eddig nem derült volna ki - a fosztogatás, osztogatás komcsi módszereinek.

Nem érdekel mi van a komcsi svédeknél, ahogy az sem érdekel, hogy az elbuzult, nemtelenedett, önvédelemre és önfenntartásra képtelen, a migriknek áldozatul vetett svédek mit gondolnak.
Sőt.
Az a meggyőződésem, hogy ha automatikusan mindent fordítva teszünk, csak jobban járhatunk, mint ahogyan ők jártak.
De szerencsére Magyarország nem ilyen, nem is volt soha. Remélem nem is lesz soha.
De ha neked a svéd módi a kóser, húzz el oda bátran, mert itthon neked, meg a magadfajtáknak nem sok babér terem már 12 éve és még lesz 3 év, miután megint elküldünk benneteket a fenébe a kedvenceitekkel együtt, mint idén tavasszal, mit 4 éve és mint 8 éve is...

Az, hogy nem fosztogathattok és osztogathattok kedvetekre, még nem nácizmus, hanem egy normális magára találó nemzet, amit még így is sok sok olyan kötelék köt gúzsba, amit a kommunista terrortól örököltünk.

Nem vagyunk rokonok, barátok és ismerősök sem, így a tesókád sem lehetek faxfej.
Cucuskázd a sarki kurvaként kemény munkát végző családtagjaidat!

élhetetlen 2018.11.30. 22:07:00

@Éhesló: Ezt írtad: „Milliókon segített, holott azt hazudtátok, hogy csak a gazdagoknak segít.”. Nem hiszem, hogy bárki is ezt hazudta volna, legfeljebb azt mondták többen, köztük én is, hogy teljesen épeszűtlen, hogy valaki csak havi ezer forint rezsitámogatáshoz jut, mert csak akkora a háztartása, van, aki meg havi 30 ezerhez, mert van egy fűtött uszómedencéje. A rezsicsökkentés a gazadagoknak többet segít, és ez nem hazugság. És, ha nem érted, akkor hiába is magyarázom. Nem megyek bele, hogy hogyan kellett volna csinálni, ha már csinálták.
Más. Még a példabeszédeid sem indokolják, hogy miért annak kell nagyobb kedvezményt adni, akinek bőven van pénze.

élhetetlen 2018.11.30. 22:18:42

@John Brennan: Így is, úgy is hülyén halsz meg. Ettől függetlenül leírom neked is. Egy télre nem elég a 12 eft-nyi tüzelőanyag. Ha a támogatott megkapja 12 ezret, és időben, akkor hozzácsapja a pénzéhez, és megveszi egy helyen, egy szállítással a téli tüzelőt, ott, ahol neki megéri. Egy szállítási költség, egy cirkusz. Ha van pénze az önkorinak házhoz szállítani, akkor sem tudja azt a pénzt értelmesebb dologra fordítani. Ha nincs, akkor vigye el, aki kapta, de akkor nem 12 ezret kapott, hanem 12 ezer minusz egy szállítási költséget. Itt megint nem a cél rossz, hanem a kivitelezés agyatlan, bár adott fűtőanyag értékesítőknek jól jöhet.

Éhesló 2018.11.30. 22:35:44

@élhetetlen: könnyű dolgom van.
A saját mondatomat keresőbe írva első helyen ezt hozza ki:
hvg.hu/gazdasag/20130201_MSZP_a_gazdagok_jarnak_csak_jol_a_rezsics

Egyenlő kötelezettségek mellé egyenlő jogok járnak egy normális társadalomban.
A rezsicsökkentés arányaiban mindenkinek ugyan annyit segít.ugyan olyan arányban csökkent a rezsije.
Olyan, mint az szja.
Mindenki ugyan annyit fizet a jövedelméből: 15%-ot. Ez egységes kötelezettség mindenkinek akinek ez alá az adónem alá eső jövedelme alapján megfizetendő adója van.

Egy normális állam nem ad semmit senkinek.
Nem is vesz el többet, mint ami az állami alapfeladatokon túl szükséges lenne.
Nem fosztogat, nem is osztogat.
Nem vesz el attól, aki a több és jobb munkájáért többet szerez és nem ad annak, aki a silány teljesítményével keveset keres.
Az a komcsik szokása, nem egy a teljesítményt és a munkát elismerő és megbecsülő társadalomé.

élhetetlen 2018.11.30. 22:39:37

@John Brennan: @Éhesló: ”Jól szórakozok az érvtelenségükön” . Komoly dolog, és elszántnak kell lenni ahhoz, hogy, ha teljesen épeszű érveket nem értesz meg, akkor ezt elintézed azzal, hogy nincsenek. De helyesek vagytok, előre a fülkeforradalmi pártért!

Éhesló 2018.11.30. 22:48:54

@élhetetlen: "teljesen épeszű érvek?"
Hol?
Kitől?
Tőled?
Itt?

élhetetlen 2018.11.30. 22:54:16

@Éhesló: Hát így is lehet. Nem számít a lényeg, szavakon lovagolsz. Ez úgy is érthető, hogy a gazdagok járnak csak jól, de nagyon, a többiknek csak leesik pár fillér. Mert ez van. Gazdag ez a magyar nyelv, van, aki képes átgondolni egy mondat értelmét is, van, aki nem. A másik, de ez már hosszú lenne, „aki a több és jobb munkájáért többet szerez és nem ad annak, aki a silány teljesítményével keveset keres„. Hol élsz, királylány? Egy normális országban, ahol az ápolónő, a védőnő, a tanár csak azért keres keveset, mert silány a teljesítménye? Na, ezt hagyjuk.

élhetetlen 2018.11.30. 23:01:35

@Éhesló: Írtam: Egy télre nem elég a 12 eft-nyi tüzelőanyag. Ha a támogatott megkapja 12 ezret, és időben, akkor hozzácsapja a pénzéhez, és megveszi egy helyen, egy szállítással a téli tüzelőt, ott, ahol neki megéri. Egy szállítási költség, egy cirkusz. Ha van pénze az önkorinak házhoz szállítani, akkor sem tudja azt a pénzt értelmesebb dologra fordítani. Ha nincs, akkor vigye el, aki kapta, de akkor nem 12 ezret kapott, hanem 12 ezer minusz egy szállítási költséget. Itt megint nem a cél rossz, hanem a kivitelezés agyatlan, bár adott fűtőanyag értékesítőknek jól jöhet. De ez szerinted nem épeszű érv a rossz kivitelezés ellen. És igen, könnyű dolgod van, gondolkodnod nem kell.

élhetetlen 2018.11.30. 23:17:47

@$pi$: „Igen, mert vagy tízszer annyit fizetett be adóba, mint piroska néni.”. Biztos? Nézzük egy nagy cég alkalmazottját, aki félidőben távmunkában dolgozik. Fizeti a rezsijét, fűtés villanyszámla, és vesz egy széket 140 eft-ért, amin lehet tíz órát ülni, és fizeti az adót a teljes jövedelme után. Két személyes cég, iroda a lakás, minden beszerzés után áfa vissza, rezsi az költség, sőt, ha bérli a saját lakását, már az is költség, és a maradék jövedelem után fizet adót. Hogy látod?

Éhesló 2018.11.30. 23:20:50

@élhetetlen: szavakon lovagolok?
Szó szerint idéztem őket!
Velük vitasd meg, ne velem.

A munkaerő piac.
Nem kommunizmus van.
Tanulni kell első sorban.
Ha a sulinak vége, akkor nem kell szar munkát választani, vagy ha sikerült szart valasztani, váltani kell.

Miért kellene, hogy elég legyen a 12e HUF?
0Milyen komcsi szabály szabja meg, hogy közpénzen a koldus és a barátai által szabott módon kellene tápolni, ápolni, életben tartani egy felnőttet?
Dolgozzon, keressen pénzt az igényeihez.
Van meló dögivel.
Vegyem magának, ha kevesli, amit kap.
Ha rajtam múlna, nem kapna semmit, míg munkára fogható.
Az pedig, hogy még a helyébe is vigyék, arcátlanság.
Aki jótékonykodni akar, tegye.
De ne kötelezővé tegye.
Szabad ember vagy.
Arra költöd a pénzedet, amire akarod. Az idődet detto.
De az enyémet te ne költsd!
Viccből se!

élhetetlen 2018.11.30. 23:27:43

@abcdefghijklmm: „touché! ;-)”. Vagy egy félrement sörét, ha megnézed, ki, mi után adódik.
2018.11.30. 23:17:47-kor írtam erről $pi$-nek.

Éhesló 2018.11.30. 23:28:42

@élhetetlen: vállalkozni kell.
Úgy látom.
Ha majd csinálod, rájössz, hogy minden fillérért keményen dolgozol és qrvara nem szeretnéd kolomparék tütifaját megvenni egész télre.
Elég ha fizeted a szociális bérlakásukat, az emelt családipótlékukat a szoctámogatásukat, az ingyen kaját és tanszert az értelmi fogyatékos, de hiperagresszív purdéiknak, ingyen orvost mindnek, no meg eukonform börtönt is a családfenntartónak párévente párévre.

Szólj, ha valamit kihagytam!

élhetetlen 2018.11.30. 23:58:21

@Éhesló: Ez az, szó szerint idézted, nem értelmezve. Ennyi. Te tényleg nem érted? Nem arról beszéltem, hogy elégnek kellene lenni a 12 eft-nak, csak arról, hogy ahogyan adják, azt eltolták. Nem érted, hogy itt ülök a seggemen, és semmit nem kellett csinálnom ahhoz, hogy jóváírjanak 12000-t, akkor, aki fát kér, az miért költsön el ebből az összegnyi pénzből még a szállításra is. Ez olyan bonyolult kérdés? „Ha rajtam múlna, nem kapna semmit, míg munkára fogható.„. Ezt is lehetne, de akkor ne kapjon senki, márpedig egy csomó ember kapta, aki dolgozik. Miért pont a fafűtésüek ne kapjanak annyit, mint akik gázzal fűtenek, ha már a kormány azt mondja, hogy mindenki kap? Hol a logikád? „Az pedig, hogy még a helyébe is vigyék, arcátlanság.”. Csak annyit mondtam, hogy a fatüzelésű csak akkor kapna 12000-t, mint én, ha házhoz is vinnék. De így, vagy a kedvezményezett fizet, vagy az önkori, de mindkét esetben kevesebb marad a kedvezményezettnek, vagy nála, vagy az önkorinál. És próbáld meg felfogni, hogy nem én költöm a pénzedet, nem én találtam ki a 12000-t, én csak arról beszélek, hogy ha már hoztak egy ilyen határozatot, nem én, akkor lehetett volna egy normálisabb végrehajtás. Pl. Nekik is átutalják az összeget. Egyszerűen nem értem, hogy mit nem értesz, és ezt már nem tudom szájbarágósabban elmagyarázni.

élhetetlen 2018.12.01. 00:14:02

@Éhesló: „vállalkozni kell”. Na, erre már nem tudok normális hangnemben válaszolni. Falusi védőnő vállalkozó lesz. Este nyolckor telefon, hogy lázas a gyerek. Először utaljon át 5000 ft-t, és akkor megmondom, mit csináljon. Vagy megmondom, de, ha holnap nincs itt a pénz, akkor többet ne hívjon. Ha rendelési időben még be is hozza a gyereket, az tízezer. Ja, ha erre nincsen pénze, dögöljön meg a gyerek. Nem, nem hiszem, hogy kihagytál valamit, teljesen zárt vagy, úgy agyilag. Ideológiailag is. De tiéd a szép jövő, csak a pénz számít az emberség ideje lejárt.

élhetetlen 2018.12.01. 00:32:11

@Éhesló: Jaj, találtam még egy jó bejegyzésedet. „Tisztességes országban egyenlő bánásmód jár és egyenlő teherviselés.„. Aha. Mindenkinek kötelező az online pénztárgép a saját költségén, Vajna meg bemondás alapon adózik az ingyen kapott kaszinója után. Milyen tisztességes országról beszélsz? „A vircsaftnak véget vetettek. A multik eltakarodtak„. Tessék? Most kezdek rájönni, hogy nem egy elfogulttal, hanem egy elmebajossal vitázok. Most jön a multiknak kedvező 400 óra túlóra, három éves elszámolással. Hát, várd a sok babért, ami majd neked terem, ehhez nem tudok többet hozzáfűzni.

abcdefghijklmm (törölt) 2018.12.01. 07:59:45

@élhetetlen: " Érdekes a hozzáállásod. Próbáld meg elképzelni a következőt. Az önkorinak nincs pénze a házhoz szállításra. Egy télre nem elég a 12 eft-nyi tüzelőanyag. Ha a támogatott megkapja 12 ezret, és időben, akkor hozzácsapja a pénzéhez, és megveszi egy helyen, egy szállítással a téli tüzelőt, ott, ahol neki megéri. Egy szállítási költség, egy cirkusz. Neked nem ez jut eszedbe, hanem az, hogy elissza. "

A szomszéd néni, akihez semmi közöm, tehát tök idegen, megkérdezte tőlem, hogy ha valamikor megyek a városba, nem hoznék-e neki szenet a tüzepről? Mikor legközelebb mentem, ráakasztottam az utánfutót a kocsira, aztán hoztam neki 10 mázsát és még le is lapátoltam neki. Falun így mennek a dolgok. Mindenki ismeri egymást, és segít. Szóval simán megoldható az ingyen fuvar.

12.000 Ft-ért kb 0,8 m3 szórt akácot kapsz. Az jó, ha 500 kg. Egyetlen utánfutón elfér.

Nekem sem tetszik a Fidesz jó pár húzása, de nem ilyen ökörségeken kellene rugózni. Inkább azt firtassuk, hogy hol vannak az 5 éve beígért egyéni nyugdíjszámlák? Az tétel.... a fa szállítási ára meg picsafüst.

quantico 2018.12.01. 09:13:57

@$pi$:
"Igen, mert vagy tízszer annyit fizetett be adóba, mint piroska néni. "
Gondolod?
A vállalkozók jó-része a be-nem fizetett adókból él.

Akkor minek adót fizetni??? és ebből támogatást visszafizetni?
Mindenkinek maradjon meg amit megkeresett!!

Ja? Nem jó...
Akkor nincs mit szétosztogatni a haveroknak, támogató szervezeteknek, alapítványoknak (amik majd mindenféle szakértéseket rendelnek a haveroktól) stb...

quantico 2018.12.01. 09:22:03

@Éhesló:
"Mivel aki többet fizet, többet is kap.
Egyszerű, nem?"

Nem! Akkor felesleges befizetni. Semmi értelme hogy beadom a pénzt, aztán visszakapom...
Nem! Nincs közvetlen összefüggés a valós jövedelem (elköltött pénz) és a befizetett adó között.

Szerintem ezt te is tudod.

morph on deer 2018.12.01. 11:40:11

@Éhesló:
“Aki jótékonykodni akar, tegye”

Világos.
Gondolom, akkor azzal is egyetértesz, hogy pártunk és kormányunk épp most több mint két milliárddal támogatja két mexikói templom renoválását.. !

Tehát: 2 MILLIÁRD, MEXIKÓI TEMPLOMOK renoválására!

És képzeld, a te pénzedből is!
Meg mindenki máséból. Akiket - veled szemben - nem kérdeztek meg arról, hogy egyetértenek-e a pézük ilyetén elköltésével. Gondolom, te ezzel egyetértesz, azzal meg nem, hogy leszegényedett magyar honfitársaidnak segítsen a kormányod.

Vesszen a férgese, nem igaz?
Vesszen a magyar, ha már öreg, beteg, vagy csak az adósságcsapda rabszolgája, semmi gond!

Hiszen jönnek majd helyette a vidám és életerős ukránok, hogy legyen aki szakadásig dolgozik a multiknak.
Akik amúgy nincsenek is, az előbb mondtad.

Egyébként is, mi az a rongyos kétmilliárd támogatás Mexikónak, mikor az csak alig pár tízezer ember helyzetén javított volna egyébként is, az meg kit érdekel?

Jó, azok is javarészt fidesz szavazó, magyar honfitársaink, de majd lesz helyettük másik!
Hiszen alig várják a reménybeli “új” magyarok, hogy legyen végre magyar útlevelük, kapjanak munkát meg lakhatást nálunk, - mivel a nemlétező multik már alig találnak dolgozót,- szóval minden rendben!
De jó!

Aki meg ezt nem tartja minden világok legjobbikának, az dögöljön nyugodtan meg, majd a hozzátartozói elkaparják.

morph on deer 2018.12.01. 12:51:18

@Éhesló:
“De szerencsére Magyarország nem ilyen, nem is volt soha. Remélem nem is lesz soha.
De ha neked a svéd módi a kóser, húzz el oda bátran, mert itthon neked, meg a magadfajtáknak nem sok babér terem...”

Kösz a tanácsot, nagyon jó, kár, hogy késtél vele.
Harminc évet.
(Mégis, mit tippelsz, honnan ismerem, hogy ott mi hogyan működik?)

”Nem érdekel mi van a komcsi svédeknél, ahogy az sem érdekel, hogy az elbuzult, nemtelenedett, önvédelemre és önfenntartásra képtelen, a migriknek áldozatul vetett svédek mit gondolnak.
Sőt.
Az a meggyőződésem, hogy ha automatikusan mindent fordítva teszünk, csak jobban járhatunk, mint ahogyan ők jártak.”

Látszik is az eredménye, minden szempontból!

Ezért aztán Magyarországon sokkal jobban, boldogabban és tovább élnek az emberek, mint Svédországban, mert elégedettek, nem rettegnek éjt nappallá téve a Sorostól meg a bevándorlóktól!
Az ország is jól boldogul, a saját ipari fejlesztései és termelése mindezt lehetővé teszi, - nem a külföldi multik érdekeitől függ a jövőjük!

Ja nem, várjál csak..:
Az átlag svéd cirka 6,5 évvel tovább él, mint egy átlag magyar, mindezt jobban és elégedettebben teszi!

A qrvaanyját, mi? Mert nem olvassák, amiket te itt írsz, azért nem tudják, hogy nekik rosszabb!
Trehány egy gendersemleges népség, ja.
Nem csoda, hogy eltunyultak, hiszen ott nemcsak vécépapír van a kórházi vécében, de szappan, kéztörlő, fertőtlenítő, és kis műanyag poharak is, ha vizet innál. A kórtermekben ezen felül meg gumikesztyűk dobozszám, három méretben, törlők, fürdősapka, kötény meg egyszeri védőcucc a fürdetést végzőknek, stb. És ez még holnap is ott lesz, meg holnapután is.
A hülyéi képesek odafigyelni arra is, hogy ha már tovább élsz, akkor ezt olyan életminőségben tedd, hogy érdemes legyen!
Szörnyű, na! Képzeld el, hogy találkozol egy idősebb svéddel, és ránézésre nem tudod eldönteni, hogy most hetvenes, vagy már a kilencvenes éveiben jár, mert nem látszik! Hát micsoda dolog ez, mi?!
Ugyanúgy utazik, túrázik meg meg síel, mintha öven se lenne...

Igazad van, mindent pont fordítva kell csinálni, és akkor a magyarok garantáltan nem járnak “így”!
Mert egy igyazi szittya bírja a ridegtartást, meg a szakadt egészségügyi ellátást, a hideget, a fertőzéseket, nem úgy, mint a mamlasz vikingek..!

Nem is lesznek ők soha azon a szinten, mint a magyarok, soha a büdös életben!
Arról még csak ne is álmodozzanak!

Mert nekünk van a viktorunk, aki a garancia arra, hogy ez nem fog megtörténni...

Majd nézd meg, hogy milyen országokkal vagyunk egy társaságban ezen a táblázaton, csak hogy szokjad a csapatot:

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

Éhesló 2018.12.01. 19:35:30

@élhetetlen: a szó szerinti idézetem pontos.
Azt állítottam, hogy a szocik azt hazudták: A GAZDAGOK JÁRNAK CSAK JÓL A REZSICSÖKKENTÉSSEL
Te ezt kétségbe vontad.
Én adtam rá forrást:
hvg.hu/gazdasag/20130201_MSZP_a_gazdagok_jarnak_csak_jol_a_rezsics
Valóban ezt hazudták, soktucat helyen soktucatszor is megismételve.
Az, hogy te maszatolnál ezek után, nem az én ügyem. Velük beszélgess róla.

Nem tolták el. Adták. Van felénk egy régi mondás: ajándék lónak ne nézd a fogát. Te most a ló pofáját vizslatod. Mindegy milyen a foga, te belekötnél. Mert csak.
Aki ajándékot kap, vigye el. Vitesse el. Vagy ne fogadja el. Pont leszarom.
Ez olyan bonyolult kérdés?
A kormány azt mondja, kapnak mások is, nem csak azok, akik gázzal, villannyal fűtenek.
Kaptak. vigyék, ha kell, ne vigyék, ha nem kell.

Te csak kötözködsz, a poszterrel kéz a kézben. Fikázod azt, aki ad. fikázod, ahogy ad. De anno nem adtak semmit. Senkinek. Azt nem fikáztad. Most sem azt fikázod.
csak arról beszélek, hogy ha már hoztak egy ilyen határozatot, nem én, akkor lehetett volna egy Egyszerűen nem értem, mire fel a követelőzés és a fikázódás, amikor a qrmány ADOTT.
Mindenkinek.

Akinek nem kóser a közszolgálat (védőnő, orvos, bárki más állami csecsen lógó, vállalkozói jövedelemre áhítozó) az vállalkozzon. Ezt erre a kommentedre írtam válaszul:
"„Igen, mert vagy tízszer annyit fizetett be adóba, mint piroska néni.”. Biztos? Nézzük egy nagy cég alkalmazottját, aki félidőben távmunkában dolgozik. Fizeti a rezsijét, fűtés villanyszámla, és vesz egy széket 140 eft-ért, amin lehet tíz órát ülni, és fizeti az adót a teljes jövedelme után. Két személyes cég, iroda a lakás, minden beszerzés után áfa vissza, rezsi az költség, sőt, ha bérli a saját lakását, már az is költség, és a maradék jövedelem után fizet adót. Hogy látod? "
Nos én így látom, ahogy leírtam. Kétszer is.

Szerintem nem kapott Vajna ingyen kaszinót és az emberek többsége (itthon is) tisztességesen adózik. Kivéve pártízezer soros kaliberű gazembert, a hazai oligarchákat is beleértve, mert nekik van olyan könyvelőjük, jogászuk tucatnyi, aki képes megfirkálni a fél világot is, ha az megéri.

A közszolgáltatásokról és a rezsicsökkentésről írunk itt. Ezért írtam, hogy innen a multikat kitakarították.
Aki akart eddig is túlórázott.
Ez után is túlórázhat.
Aki meg nem akar, az majd nem teszi és olyan helyet keres, ahol nem kell dolgozni, de dől a lé.
Nincs röghöz kötöttség, nincs rabszolgaság.
Munkaerőpiac van, egységes az egész Eu.-n belül.
Fontos vívmány.

Éhesló 2018.12.01. 19:38:15

@quantico: tévedsz.
A poszt a rezsicsökkentésről szól.
A komment, amire válaszoltam két rezsicsökkentés hasznait élvező nyuggerről szólt, az egyik csóró, aki keveset fogyaszt, a másik nem csóró és sokat.

Most akkor, miután látod a válaszom előzményét, fuss neki ismét.
Köszi!

Éhesló 2018.12.01. 19:46:14

@morph on deer:
Egyetértek, hogy a demokratikus felhatalmazással rendelkező kormányunk épp most több mint két milliárddal támogatja két mexikói templom renoválását, már, ha igaz a hír.
Ha adnál erre forrást, a véleményem még megalapozottabb lehetne.
A kormányt a parlament, és az ász ellenőrzi, no meg az ellenzék, ezért azt gondolom, hogy törvényesen teszi. A te pénzedből is és az enyémből is! Meg mindenki máséból.
Nem kell megkérdezzenek senkit, törvényes döntési jogkörük van.

Vesszen a férgese, ez igaz? Darwin törvénye teszi a dolgát, akár akarod, akár nem.
A világ nem egy lányregény, ha neked ez újdonság, akkor ideje felébredned.

Ne hazudj.
A közszolgáltatásokból takarították ki a multik nagy részét, visszavásárolva állami tulajdonba a gázszolgáltatást és az áramszolgáltatást. Erről írtam.
Olvasd el.

Akik amúgy nincsenek is, az előbb mondtad.

Egyébként is, mi az a rongyos kétmilliárd támogatás Mexikónak, mikor az csak alig pár tízezer ember helyzetén javított volna egyébként is, az meg kit érdekel?

Jó, azok is javarészt fidesz szavazó, magyar honfitársaink, de majd lesz helyettük másik!
Hiszen alig várják a reménybeli “új” magyarok, hogy legyen végre magyar útlevelük, kapjanak munkát meg lakhatást nálunk, - mivel a nemlétező multik már alig találnak dolgozót,- szóval minden rendben!
De jó!

Aki meg ezt nem tartja minden világok legjobbikának, az dögöljön nyugodtan meg, majd a hozzátartozói elkaparják.

Éhesló 2018.12.01. 19:47:17

@Éhesló: a rosszul szerkesztett kommentemért elnézést kérek, igyekeztem válaszolni a felvetéseidre és a kommented ott maradt a végére.

Éhesló 2018.12.01. 20:03:11

@morph on deer: no persze.
index.hu/24ora/?cimke=sv%C3%A9dorsz%C3%A1g

Ez nem az origo, a pestisrácok, a 888, hanem a zindex.
Olvasgasd, kint nem olvashatod, mert cenzúrázzák.

Az pedig, hogy a háború és kommunista terror nélküli évszázadaik után jobban élnek még mint mi, nos van ilyen (de miért izgat ennyire orbánisztán onnan a mesés Északról?).

Európa peremvidékén inkább az alkoholba és a depresszióba pusztulnak bele 100 éve, nem a náci és kommunista tömeggyilkosságokba.
Komoly előny, de dolgoznak a pusztításán.
www.lokal.hu/2018-03-svedorszagban-55-kulonosen-veszelyes-no-go-zona-van-video/
A családodra azért vigyázz!

élhetetlen 2018.12.01. 21:25:23

@Éhesló: Értem. Tehát találtál egy cikk címet, amit lehet, hogy nem is a szerző adott, hanem a szerkesztő, és ettől kezdve jöhet a hazudtak szöveg. Az téged nem zavar, hogy a cikk első mondata ez: „Az MSZP szerint a leggazdagabbak járnak igazán jól a tízszázalékos rezsicsökkentéssel, míg a legkisebb keresetűeknél alig érezhető annak hatása.”, ami viszont nem hazugság, és valószínű, hogy ezt mondták sokszor és sok helyen. De mindegy.
Nem kötözködök. Képzelj el két helyzetet. Az egyik, pályáztak, az önkori ellenőrzi, hogy tényleg fával fűtenek-e, listázza, összesíti, beküldi az igényt, megjön a pénz. Az önkori megveszi a kijelölttől, és, ha az három faluval arrébb van is, helybe szállíttatja, és lehet, hogy nincs ekkora tárolója, mert miért lenne, hát kiöntik a főtérre, és elkezdik adagolni. Aztán vagy kiszállítják, vagy, aki kapja, haza szállíttatja. Két felesleges szállítási költség. A másik. Értesítik az embereket, mert nem hiszem, hogy erről mindenki tudott. Ezután pályáznak, ugyanúgy ellenőriznek, de a tételes listát küldik be, névvel, címmel, vagy bankszámla számmal, és vagy utalják, vagy küldik a pénzt. És, aki kapta (és időben), az hozzácsapja a sajátjához, és egy fuvarral hazahozza az egész téli tüzelőt onnét, ahol legolcsóbban megkapja. Ha azt mondom, hogy a második megoldás épeszűbb, az miért fröcsögés, vagy követelőzés? Csak józan, paraszti ész.
Azt sajnálom, hogy nem értetted meg, hogy mivel járna, ha minden védőnő „vállalkozna”. Azt már nem is kérdezem, hogy egy patológus, vagy kórboncnok hogyan legyen vállalkozó, pedig nélkülük megállna az orvostudomány.
A következő. Az, hogy egy vállalkozó leírhatja a tevékenységéhez kapcsolódó összes költségét, és csak a tiszta jövedelme után adózik, míg egy alkalmazottnak is vannak a munkájához kötődő költségei, de nem írhatja le, ezt azért érthetnéd. Nem biztos, hogy arányaiban a vállalkozó fizet több adót. És Andy Vajna bemondásra adózik, nincs pénztárgép.
A túlóra. Most módosították a javaslatot, és ott röhigcsélnek, mert tudják, hogy a dolgozó, ha berendelik, nem mer nemet mondani, mert, ha kirúgják, a másik cégnél ugyanaz a törvény érvényes, és lehet, hogy a másik cég, ahova alkalmas a szakmája, 100 km-rel távolabb van. Erről ennyit.
Az ajándék lóról meg… Kapjál karácsonyra egy rakás szépen becsomagolt kutyaszart, és örülj neki, mert kaptad. Ezzel én befejeztem ezt a meddő vitát, mert amit nem akarsz érteni, azt nem fogod. Boldog karácsonyt!

Éhesló 2018.12.01. 21:44:26

@élhetetlen: a szó szerinti idézetem pontos. 
Azt állítottam, hogy a szocik azt hazudták: A GAZDAGOK JÁRNAK CSAK JÓL A REZSICSÖKKENTÉSSEL
Te ezt kétségbe vontad.
Én adtam rá forrást:
hvg.hu/gazdasag/20130201_MSZP_a_gazdagok_jarnak_csak_jol_a_rezsics
Valóban ezt hazudták, soktucat helyen soktucatszor is megismételve.
Az, hogy te maszatolnál ezek után, nem az én ügyem. Velük beszélgess róla.

Nem tolták el. Adták. Van felénk egy régi mondás: ajándék lónak ne nézd a fogát. Te most a ló pofáját vizslatod. Mindegy milyen a foga, te belekötnél. Mert csak.
Aki ajándékot kap, vigye el. Vitesse el. Vagy ne fogadja el. Pont leszarom.
Ez olyan bonyolult kérdés? 
A kormány azt mondja, kapnak mások is, nem csak azok, akik gázzal, villannyal fűtenek.
Kaptak. vigyék, ha kell, ne vigyék, ha nem kell.

Te csak kötözködsz, a poszterrel kéz a kézben. Fikázod azt, aki ad. fikázod, ahogy ad. De anno nem adtak semmit. Senkinek. Azt nem fikáztad. Most sem azt fikázod.
Egyszerűen nem értem, mire fel a követelőzés és a fikázódás, amikor a qrmány ADOTT. 
Mindenkinek.

Akinek nem kóser a közszolgálat (védőnő, orvos, hidegsebész, bárki más állami csecsen lógó, vagy alkalmazottként vállalkozói jövedelemre áhítozó) az vállalkozzon.

Ezt erre a kommentedre írtam válaszul:
"„Igen, mert vagy tízszer annyit fizetett be adóba, mint piroska néni.”. Biztos? Nézzük egy nagy cég alkalmazottját, aki félidőben távmunkában dolgozik. Fizeti a rezsijét, fűtés villanyszámla, és vesz egy széket 140 eft-ért, amin lehet tíz órát ülni, és fizeti az adót a teljes jövedelme után. Két személyes cég, iroda a lakás, minden beszerzés után áfa vissza, rezsi az költség, sőt, ha bérli a saját lakását, már az is költség, és a maradék jövedelem után fizet adót. Hogy látod? "

Nos én így látom, ahogy leírtam. Háromszor is.
Nincs rabszolgaság.
Nincs jobbágyság, röghözkötöttség.
Szabad Eu munkaerőpiac van.
Annyit kapsz, amennyit a piacon

Aki akart eddig is túlórázott.
Ez után is túlórázhat.
Aki meg nem akar, az majd nem teszi és olyan helyet keres, ahol nem kell dolgozni, de dől a lé. Vagy vállakozik, mert ott is dől a lé (szerinted).
Ismétlem:
Nincs röghöz kötöttség, nincs rabszolgaság.
Munkaerőpiac van, egységes az egész Eu.-n belül.
Fontos vívmány.

élhetetlen 2018.12.01. 23:02:55

@Éhesló: Jól vagy? Írsz valamit, válaszolok rá, bár semmi értelme, és te újra elküldöd az előző választ? Ciklusba estél, vagy megsérült a lemez? Aludd ki magad!

Éhesló 2018.12.02. 09:42:18

@élhetetlen: jól vagyok, köszönöm. Ugyan azokra a marhaságaidra nem tudok és nem is akarok más és mást válaszolni.
Te estél ciklusba, meg a kedvenceid, akikkel támadjátok és támadtátok a rezsicsökkentést - mint a poszter is teszi.
Kialudtam magamat.
Tegnap is.
De ettől még a véleményem nem változik.
Boldog Karácsonyt neked is!
süti beállítások módosítása