Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

3900 üres lakás

2019. január 30. - A Polgi

hajlektalan.jpg

Most olyan témáról beszéljünk, amitől a legtöbb ember szemérmesen elfordul. De elfordul a kormányzat is. Nem is beszénekl róla, azt gondolva, hogy amiről nem beszélnek az nem is létezik.

A magyarországi hajléktalanok számáról nincs pontos adat, de a legutóbbi kutatásában mintegy tízezren vettek részt. Budapesten a fővárosi önkormányzat, alapítványok, egyházak, egyesületek fenntartásában 34 éjjeli menedékhely működik 2308 férőhellyel. Magyarországon, az idei tél eddig 81 áldozatot szedett. Ennyien fagytak meg. Az éjjeli menedékhelyek kihasználtsága telente országos szinten a 80 százalékot is meghaladja, de egyes régiókban telt házas éjszakák is előfordulnak.

Hol van a többi 7000 ember? Az erdőkben, parkokban éjszakázik? Ki foglalkozzon ezekkel a szerencsétlen emberekkel? Talán az egyház?

Beer Miklós váci püspök kijelentése, amely így jellemezte az egyházak hajléktalansághoz való hozzáállását: Fájó, amit mondani fogok, de eszünkbe sem jut a hajléktalanság kérdésére megoldást keresni”.

Akkor marad az állam. De hiszen azért fizetjük fizetésünk felét adóba és adózott pénzünkből vásárlunk újabb és újabb adókkal terhelt élelmiszerelt, hogy legyen pénze az államnak a stadionépítésen felül a kötelező feladatait is ellátni. Ilyen lehet pl. a rászorultakról való szociális gondoskodás. Most, hogy kiderült az, hogy Budapesten 3909 lakás áll üresen van egy kérdésem! Ugyan miért ne lehetne alkalmazni egy olyan eljárást, ami bizonyítottan bevált. Hogy mire is gondolok?

Utah fővárosa Salt Lake city, ahol közel kétszázezren laknak. Az állam 2008-ban megalkotott egy rendhagyó hajléktalan stratégiát, melynek célja az volt, hogy véget vessen a krónikus hajléktalanságnak és csökkentse azok számát, akik hosszabb rövidebb ideig fedél nélkül élnek. Mára 78%-al csökkent a hajléktalanok száma, Utah bebizonyította, hogy van kiút a hajléktalanságból. De hogyan csinálták. A város vezetői szerint ez egyszerű, otthont adtak az embereknek.. Egy közterületen élő hajléktalan ember ellátása Utah-ban átlagosan évente 16 670 dollárba kerül, a költségek tartalmazzák az utcai szociális munkások költségét, a romló egészség miatt szükséges ellátásokat és életmentő egészségügyi ellátásokat, a jogszabálysértési eljárások és esetleges büntetés végrehajtás költségeit. A HousingFirst (Elsőként lakhatást) program 11000 dollárba kerül fejenként. Tehát a város úgy döntött olyan megoldást választ, ami olcsóbb és humánusabb.

  • Megfizethető lakhatás: Olyan lakásmegoldásokat alakítanak ki, amelyek elérhetőek és megfizethetőek azoknak, akik már régebben az utcán élnek. Valamint megerősítik azokat a szolgáltatásokat, amelyek gyorsan megoldást találnak a lakhatásukat frissen elvesztőknek. –
  • Megelőzés: A megelőzés érdekében megerősítik azokat az intézményeket, amelyekből utcára kerülnek az emberek (rehabilitációs intézmények, kórházak, utógondozó otthonok, börtönök).
  • Támogató szolgáltatások: A célcsoportra fókuszált kiegészítő szolgáltatásokat nyújtanak, (például: egyéni szociális munka, közösség pszichiátriai ellátás, álláskeresési tanácsadás, életvezetési tréningek formájában)
  • Hajléktalan Menedzsment Információs rendszer bevezetése: Egy állami szintű adatkezelő felület bevezetése, amely közvetlenül méri a program eredményeit.

Magyarországon lenne haszna egy ilyen programnak?  Hát persze!

Megállítható lenne az üres lakások állagromlása.

Emberhez méltó körülmények közé kerülnének a hajléktalanok és esélyt kapnának az újrakezdésre.

Társadalmi szinten olcsóbb lenne a hajléktalanellátás költsége.

Mi a hátránya egy ilyen programnak? Hát az nincs! Akkor, most miért ne?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr10014597976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ellenzéki Tüntető 2019.01.31. 01:57:39

"Megfizethető lakhatás: Olyan lakásmegoldásokat alakítanak ki, amelyek elérhetőek és megfizethetőek azoknak, akik már régebben az utcán élnek."

Mondjuk az ingyenes szálló szerintem elég megfizethető, de mindegy.

darlacko 2019.01.31. 02:28:17

Salt Lake City egy Debrecennél is kisebb lakossággal rendelkező, de jóval gazdagabb város. Perszehogy megoldották a hajléktalankérdést.
Arról is érdemes lenne beszélni, hogy pont Amerikában jellemző, hogy a gazdagabb államok, városok deportálják a hajléktalanokat. Kalifoniába sokan mennek USA más államaiból a hajléktalanok, mert a klíma kitűnő és elég toleránsak az emberek az utcán élőkkel szemben. De Kalifornia állam és egyes városai működtetnek programokat, aminek keretében Greyhound buszjegyet vagy fapados repülőjegyet vesznek a hajléktalanoknak az ország távoli városaiba, ingyen elutaztatják őket, de a jegy csak az odaútra szól. Tehát áttolják a hajléktalanproblémát máshova, mert elég gazdagok, hogy ingyen egyirányú jegyekkel dobálják meg a hajléltalanokat.

Attól, hogy egy lakás üresen áll, nem biztos, hogy be kell oda költöztetni hajléktalanokat.

Az 50-es években a polgári lakásokat leválasztották, a burzsujok nyakára prolikat ültettek. Ez a hajléktalan beltelepítés számomra kicsit hasonló ízű sztori.

Rogán Antal lakása amúgy évente nő egy kicsit, ott mindig lenne hely egy újabb hajlékonynak.

bontottcsirke 2019.01.31. 06:22:10

Persze, más élete végéig nyögi a hitelt vagy spórol, gerinctelen alkeszokat meg beteszünk piaci értéken 20-40 millás lakásokba.

megvagyhadnagy 2019.01.31. 06:22:19

"Megállítható lenne az üres lakások állagromlása."
Muhahahaaaaa.....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.31. 07:17:28

Elvadult embereknek lakást adni buta ötlet. Ez pont olyan, mint félnonád cigányokat beköltöztetni a panelbe: kitépik a vízvezetéket a falból, majd tábortüzet gyújtanak a nappaliban, aztán mennek vissa a pustzába.

A hajléktalanoknak nem saját lakás kell, hanem felügyelt szállás, ahol az őrség vigyáz, ne tudjanak tombolni, rombolni.

A te módszerekkel az üres lakások további, de immár gyorsított leromása lenne biztosítva.

A Polgi 2019.01.31. 07:39:30

Drága jó fideszes barátaim! Ez a kormányotok álláspontja, vagy csak ti vagytok ilyen gyökerek? Mi nem érthető? Ha mint kivűlálló nem beszélsz az emberségről, akkor lásd a dealt benne. Olcsóbb a társadalomnak egy bérlakást adni, - hiszen 2/3 -duk visszatér a munkaerőpiacra és fizethet megint adót - mint életen át gondoskodni róluk és a végén fizetni a köztemetést.

Amineknevetadokelveszik 2019.01.31. 07:53:16

@A Polgi: egyreszt tenyleg szornyu latni mit tesz egy emberrel a hajlektalansag.
Masreszt tenyleg ertheto, hogy az atlagember aki a fizuja 40%-at lakhatasra kolti, inkabb nem adna ingyen lakast senkinek.
Lehetne tomegszallasokon is emberi korulmenyeket biztositani...
Olcso berlakasra meg joval szelesebb tarsadalmi igeny is lenne.

bontottcsirke 2019.01.31. 07:55:22

@A Polgi: a hajléktalan nem fog visszatérni, csak a bokorba a bástya-borral meg a kisvilmossal. Naiv vagy, hogy ilkyen baromságokat elhiszel. Egy lakástalan prolibandán még lehetne valahogy segíteni, de aki az elmúlt 50 évben egy 30négyzetméteres panelt vagy egy szőlődombi összkomfortot nem tudott venni önerőből az menjen a picsába.

chrisred 2019.01.31. 07:58:06

@darlacko: Neked az a deportálás, ha valakinek vesznek egy buszjegyet?

Az ötvenes években magántulajdonú lakásokat államosítottak, és a volt tulajdonosokhoz költöztették az új lakókat. Ezek viszont önkormányzati tulajdonú lakások, senkinek sincs több joga hozzá, mint akit éppen az önkormányzat beköltöztet. Szóval a két dolog köszönőviszonyban sincs egymással.

Behajtó70 2019.01.31. 07:58:25

“fizetjük fizetésünk felét adóba”

15% az SZJA! Sem a matek, sem az igazmondás nem erősséged. Ennél a felütésnél nehéz tovább olvasni, mert ha már a legegyszerűbb tényeket is háromszorosára hazudod, akkor nyilván ezt fogod tenni a cikk hátralévő részében is.

Ehhez egyébként sajnos jogod van. De az index kihozza címlapra a hazugságaidat, miközben függetlennek hazudja magát. Ennek két oka lehet: már minden olvasni tudó szerkesztő elment az indextől, vagy direkt félreinformálják az olvasókat a kormány elleni hazug hangulatkeltés céljából.

Én ez utobbira fogadnék. Szánalmas hazudozók vagytok!

chrisred 2019.01.31. 08:00:00

@bontottcsirke: Te is nagyon el vagy tévedve. Senki sem spórol azért hosszú időn át, hogy valahol bérlő lehessen. Legfeljebb azért, hogy saját tulajdonú lakása legyen.

Behajtó70 2019.01.31. 08:02:08

@A Polgi: a józan ész nem fideszességtől függ. Te egyszerűen hülyeségeket beszélsz és agresszívan “gyökerezed” az olvasókat. Mondd te bátor, akkor ki itt a gyökér?!

chrisred 2019.01.31. 08:04:18

@Behajtó70: Jó neked, ha nem fizetsz egyéb adót és járulékot. Mások fizetnek áfát, eszj-t, nyugdíjjárulékot, és valójában a munkáltató által befizetett szochót is a munkavállalóra jutó bruttó bértömegből vonják le. Magyarországon a keresetekre jutó adóék alig kevesebb mint 50%.

chrisred 2019.01.31. 08:10:02

@Amineknevetadokelveszik: Személyre szabott, kit mi háborít fel. Én inkább a haverok között áron alul eladott vagy kiadott köztulajdonú ingatlanok helyzete bosszant, és nem az, ha egy üresen álló szociális szükséglakásba beköltözik valaki, akinek tényleg szüksége van rá.

Medgar 2019.01.31. 08:37:06

@A Polgi: Recskre velük a fajtád jó szokása szerint...

Szelid sunmalac 2019.01.31. 08:37:43

Hogy sok hajlektalan amugy is visszaesne, vagy visszakerulne az utcara? Talan. Hogy van aki mar annyire leromlott, hogy nincs neki kiut? Biztosan. Vannak, akik lelaknak a kapott lakast? Sejtheto.

1. Amig nincs kiprobalva hosszutavon, rendes szervezes, atgondfolt tervek, megfelelo menedzsment, kiepitett szocialis halozat nelkul, addig ezek sejtesek es tippek, nem tenyek, tehat sem dontest nem lehet rajuk alapozni, sem indokkent nem lehet felhozni. Amugy a fenti harom problemara szinte azonnal kinalkozik egyszeru megoldas, csak szolok. Pl. a lakasokat es embereket rendszeresen ellenorizni kell, aztan ha gond van, akkor ki vele.
2. Anelkul, hogy tudnank a lehetseges visszesok szamat vagy aranyat, mar akkor megeri, ha a masik resze vissza tud terni a rendes kerekvagasba es adot fizet.
3. Ha te voltal szarban, szerettel volna meg egy lehetoseget kapni (ez nem kerdes)
4. Anyagilag a szamitasok szerint eleve megeri. Mit gondolsz, a rendori intezkedeseket, az aluljarok tisztitasat, a birok es kirendelt ugyvedek dijat, a mentoket stb. ki fizeti baszod? A joistenke? Te nem, csak a szomszed? Na akkor melyik eri meg jobban neked, ha barmilyen esely van csokkenteni a felesleges kiadasokat, vagy ha biztosan legalabb ennyi penzt szorsz ki az ablakon?

Zuzer78 2019.01.31. 08:40:15

A valóban hasznot hajtó embereknek kellene segíteni, nem a többségében menthetetlen utcán élőknek.

nnnnnnnn 2019.01.31. 08:42:06

dejó hogy ennyi üres lakás van! akkor adjuk oda az embereknek, kezdjük mondjuk azokkal akik adót fizetnek, dolgoznak, stb. na, el is fogytak az üres lakások.

midnightcoder2 2019.01.31. 08:45:51

Valóban meg kellene oldani ezeknek az embereknek a helyzetét, de nem úgy hogy teljes értékû lakást kapnak - ez finoman szólva nem lenne annyira korrekt azokkal szemben, akik egy életen át dolgoznak ugyanezért, és õk is fizetik azt az adót amibõl ezeket lakáshoz juttatnák. A megoldás pici, max. 10 négyzetméteres szükséglakások építése lehetne, minimális áram és víz ellátással, ingyen vagy jelképes összegért. Ami arra lehetne elég, hogy az illetõ le tudja pakolni a cuccait, biztonságban és kényelemben tudjon aludni, tisztálkodni tudjon, fel tudja tölteni a mobilját. Ezt létre lehetne hozni pár stadion árából, különösen ha üresen álló, állami vagy önkormányzati tulajdonban lévõ épületeket alakítanánk így át. Ezzel a hajléktalanoknak azt a részét, akin még lehet segíteni meg lehetne menteni. A maradéknak az lenne a megoldás, ha az Alföld közepén nyitnának egy szeszkutat ahol bárki annyit iszik ingyen amennyit akar, csak elvinni nem lehet.

chrisred 2019.01.31. 08:46:52

@nnnnnnnn: Tényleg sok értelme lenne odaadni ezeket a lakásokat azoknak, akiknek már van egy saját lakásuk.

bontottcsirke 2019.01.31. 08:49:27

@chrisred: Valóban nem spórolnak. Nincs is semmijük, csak hitelre.

nnnnnnnn 2019.01.31. 08:53:24

@chrisred: rengeteg ember van akinek nincs saját lakása, albérletben, szülőknél él. és dolgozik, adót fizet, stb. először nekik adnék lakást, nem a lumpen alkeszoknak.

chrisred 2019.01.31. 09:01:16

@nnnnnnnn: Ha valaki bérlakásban él, minek költözne át egy önkormányzati szükséglakásba, hogy azt bérelje? Ugyanez a helyzet azokkal, akik a szüleikkel együtt élnek.

nnnnnnnn 2019.01.31. 09:05:36

@chrisred: azért mert saját lakásban lakhat akkor amit nem kell bérelnie és nem kell a szüleivel laknia.

Treff Bubi 2019.01.31. 09:08:53

Elolvastam ezt a cikket a utah-i programról. Ami érdekes, hogy állításuk szerint a Housing First megoldása összességében kisebb költséget jelentett, mint a mentők folyamatos kiszállása az utcán élőkhöz, a rendőri intézkedések, bírósági tárgyalások, adott esetben az elítéltek eltartása a börtönökben, stb.

www.npr.org/2015/12/10/459100751/utah-reduced-chronic-homelessness-by-91-percent-heres-how

chrisred 2019.01.31. 09:16:30

@nnnnnnnn: Ha olyanok a körülmények, ahol együtt él a szüleivel, akkor van lehetősége megpályázni önkormányzati szociális bérlakást. Dehát ezek a lakások feltételezhetően nem véletlenül állnak üresen.

chrisred 2019.01.31. 09:17:10

@nnnnnnnn: Azért bérelnie kell ezt is.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.31. 09:19:20

Salt Lake City olimpiát rendezett. Nálunk a buta csőcselék lefújatta.
Ki lehet számolni. 7000x11000 dollár az kb. 21 milliárd forint. Azaz a Gyurcsány által felvett 4.000.000.000.000 milliárd Ft IMF hitel csupán fél százaléka.
FÉL SZÁZALÉKA !
0,5 % !

Na, és mi épült belőle?

HaCS 2019.01.31. 09:24:08

Khm...

A címadó alaptézist sikerült ennyival elintézni?

"Most, hogy kiderült az, hogy Budapesten 3909 lakás áll üresen..."

Lehet én vagyok tudatlan, de ez miből is derült így ki? Milyen üres lakás? Kinek a tulajdonában?

Legalább egy linket, ha lehetne...

Amúgy vegyél nagy levegőt! Budapesten kb. 100000 nem lakott lakás van.

index.hu/gazdasag/2018/04/25/rengeteg_az_ures_lakas_magyaroszagon/

chrisred 2019.01.31. 09:25:37

@Ma is mentek gecizni?: Kereken 4 trilliárd forint, nem semmi.

midnightcoder2 2019.01.31. 09:30:38

@Ma is mentek gecizni?: Ja, a görögök is milyen jól jártak az olimpiával. Ja bocs, nem is. Fasza dolog a szórakoztatóipar, de talán nem közpénzbõl kellene finanszírozni.

midnightcoder2 2019.01.31. 09:34:48

@chrisred: Pl. hogy ne menjen el a fizetése a lakhatásra. Tudok olyan tanítónõrõl aki azért hagyta ott a pályát és ment el máshová dolgozni, mert az albérlet + rezsi kifizetése után 25 ezer forintja marad meg.

chrisred 2019.01.31. 09:43:33

@midnightcoder2: Én nem ismerek olyan tanárt, aki anyagi megfontolásból beköltözne ezekbe az önkormányzati szükséglakásokba. Nagy részük közművesítve sincs teljesen.

chrisred 2019.01.31. 09:56:16

@balfaszokkal sáncoló: Társasházak esetén mindig problémás lehet, ha az egyik tulajdonos kiadja a lakását.

chrisred 2019.01.31. 10:14:14

@balfaszokkal sáncoló: Biztosan van olyan alapítvány, akinek adakozhatsz az adózott keresetedből, ha fontos neked ez a cél. Vagy felajánlhatod az 1+1%-ot. De a befizetett adóban nem csak a te pénzed van.

midnightcoder2 2019.01.31. 10:28:21

@chrisred: Én tanítónõrõl beszéltem. És ha azt nem is, de iskolatitkárt ismerek aki örömmel költözött be egy ilyenbe. Ez az egész persze az oktatási rendszernek is a szégyene.

chrisred 2019.01.31. 10:52:44

@balfaszokkal sáncoló: Ezért rohadnak szét, mert nincs pénz a karbantartásukra, felújitásukra.

_B_ 2019.01.31. 10:55:00

De miért járna ezeknek ingyen lakás? Más 10-20-30 évig keményen dolgozik a saját lakásért. Vagy azért, hogy hónapról hónapra kiköhögje a bérleti díjat.
Aki meg lófaszt nem csinál, azt jutalmazzuk ingyen lakással?
Szánalmas ötlet.
Az itthoni kiskapukultúrát ismerve pár éven belül az ország 30%-a hajléktalan lenne papíron.
Az ötlet abszolut nem előremutató, nem fenntartható, csak egy szivárványos lázálom.

_B_ 2019.01.31. 10:56:12

@balfaszokkal sáncoló:
"Akkor ezt a 3900 önkormányzati lakást talán olyan kisgyerekes családoknak kellene kedvezményesen kiadni, akik jelenleg jó sokat fizetnek az albérletért, és a szülők dolgoznak, valamint büntetlen előéletűek.."
Jól beszélsz. Ennyi. Ez pl egy előremutató irány lenne.

chrisred 2019.01.31. 11:03:58

@balfaszokkal sáncoló: Kezdjük az elején. Arról volt szó a posztban, ha a hajléktalanszállókon nem elég a hely, akkor télen nyissák meg az üresen álló önkormányzati szükséglakásokat, hogy ne az utcán fagyjanak halálra az emberek. Ez az a témafelvetés, amivel egyet lehet érteni vagy sem. A többi független a felvetett témától.

_B_ 2019.01.31. 11:06:55

@Behajtó70: Márpedig az alkalmazott fizetésének fele (45%-a) adóba megy.A nettó fizetés 82%-a megy az államhoz) lásd itt:
www.hrportal.hu/berkalkulator_2019.html?edt_brutto=200000&edt_elt=0&edt_gyerekek=0&edt_egyedulnevel=0&edt_frisshazas=0&edt_kedvezmeny=0&edt_munkaido=40

A lényeges adatok:
Összesen havonta az államnak fizetendő: 109.000 Ft
Munkaadó összes havi költsége: 242.000 Ft
Nettó havi munkabér: 133.000 Ft

De beírhatod a saját számaidat is. Mivel az adózás arányos, a százalékok nem foglnak változni.

felső határ nincs 2019.01.31. 11:25:53

Csak 81?

Meg a vegen iden nem lesz meg a ballipsi demokrata eves 150-200as atlag.

konrada 2019.01.31. 11:50:55

Tényleg jó volna tudni, hogy jött ki ez a szám.
Ez a 3900 lakás mind önkormányzati?
Ebből mennyi van üresen vis major esetekre visszatartva? (Minden önkormányzatnak fent kell tartania bizonyos számú lakást olyan esetekre, amikor hirtelen sokak lakhatása válik lehetetlenné valamiféle katasztrófa-helyzet miatt: háztűz, -omlás, stb..)
És mennyi ebből az, amit szanálnak, de még nem vonták ki a regiszterből?

...s ha ezt tudjuk, akkor lehet arról beszélni, mennyit kéne abból a csövik között kiosztani...

Populista Pista 2019.01.31. 11:52:30

Az egyik ilyen hajléktalan akit a háziak segítettek, elrabolta a 13 éves lányukat és megerőszakolta, hosszú időn keresztül másodfeleségként tartva hármasban éltek. Egy közel 60 éves vallási fanatikus alkoholista csöves volt az illető, bár Salt Lake Cityben mindenki vallási fanatikus.

Populista Pista 2019.01.31. 11:56:50

@Populista Pista:
Részleteket lásd:

Kidnapping of Elisabeth Smart wikipedia

Populista Pista 2019.01.31. 12:04:51

A kihűlés miatt meghaltak számával dobálódzni meg teljesen irreleváns, mivel nagy többségük saját otthonában hűl ki. Ez egy teljesen más problémakör, náluk pont nem a lakás hiánya a bajforrás.

midnightcoder2 2019.01.31. 12:11:38

@konrada: És azt sem ártana megnézni, hogy hányan pályáznak ezekre...

darlacko 2019.01.31. 12:57:11

@chrisred: Amerikában van pár szuperliberális város, mint San Francisco is, ahol a techmilliárdosok és a pénzes kínai egyetemisták Teslákkal száguldoznak, közben meg minden sarkon emberek ürítenek mindenféle nyílásukból mindenféle undorító dolgot.
San Franciscoban pont emiatt már van telefonos app is a hajléktalanszarok követésére, ugyanis senki se akar belelépni.

m.sfgate.com/bayarea/article/SnapCrap-app-San-Francisco-poop-feces-dirty-street-13281837.php

Amerikában horribilis egészségügyi költségek miatt a mentális betegek jó része kezeléshez se jut, nekil egyenes az út a híd alá.

2019.01.31. 13:06:47

@_B_: nem mintha olyan lényeges lenne, de a 200-nak a 133 az 66 százaléka, ergo 33 körüli a levonás. Az, hogy a munkaadó még mit fizet a munkavállaló után az államnak, az más, azt nem a munkavállalótól veszik le.

chrisred 2019.01.31. 13:10:38

@Kolompár Magneto: Azt a pénz is a munkavállalóra jutó bruttó bérköltség része.

chrisred 2019.01.31. 13:18:17

@darlacko: Amerika egészében véve szuperliberális hely, ahol az alkotmány olyan jogokat biztosít az egyénnek, ami Europában elképzelhetetlen lenne, lásd fegyverviselés vagy magánlakás sérthetetlensége. Cserébe a közösségnek szinte semmi kötelezettsége nincs az egyénnel szemben.

Amineknevetadokelveszik 2019.01.31. 13:50:09

@chrisred: engem speciel tobb dolog is fel tud haboritani. Pl az is ha stadion lesz az adombol rendes szocialis halo helyett. De altalaban nem szoktam felsorolni mi mindennel vagyok elegedetlen ;p

2019.01.31. 14:20:11

@chrisred: de ő beleszámolta a munkavállaló levonásába, így jött ki neki a fizu fele

chrisred 2019.01.31. 14:25:25

@Kolompár Magneto: És igaza is van, mert a a bért terhelő egyik adónem, mindenütt beleszámítják az adóékbe.

midnightcoder2 2019.01.31. 15:10:13

@chrisred: Igen, az USA Európával ellentétben alapvetõen egy szabad ország. De az ottani liberósbolsik már lelkesen dolgoznak azon, hogy az USA is olyan nyomorult hely legyen mint Európa.

chrisred 2019.01.31. 16:11:25

@midnightcoder2: Nem az ország szabad, hanem a polgárok, ezt hívják liberalizmusnak. Bolsik inkább errefelé vannak, volt KISZ titkárból meg KGB tisztből átvedlett politikusként.

midnightcoder2 2019.01.31. 16:21:05

@chrisred: Azért a Bernie Sanders sem volt piskóta.

Nagykörúton túli magyar 2019.01.31. 17:56:49

@midnightcoder2:
"Ja, a görögök is milyen jól jártak az olimpiával."
Jah, de még milyen jól! Mostanában kb. Venezuela szintjén járnának, ha nem rendezték volna meg.

chrisred 2019.01.31. 19:38:09

@chrisred: A szociáldemokrácia inkább ellentéte a bolsevizmusnak.

darlacko 2019.02.01. 04:41:41

@chrisred: A hajléktalanszállók sajnos nem telítettek szinte soha, hisz a hajléktalanok nem hajlandóak oda bevonulni, a ballibek meg adják alájuk a lovat.

A megoldás bekamerázott, erősen felügyelt hajléktalanszállók építése lenne. Ahol nem lehet lopni, inni, erőszakoskodni. Ja, ez már csaknem fasizmus... Mert ha a hajlékony nem szarhat az utcán, adnának neki szálló helyet, az fasizmus.

chrisred 2019.02.01. 05:19:55

@darlacko: A cikk szerint ilyenkor télen 80%-os kihasználtságúak, ha teljesen megtelnének, akkor is csak pár százzal több ember befogadását jelentené. ami a töredéke a kinn rekedteknek.

2019.02.01. 09:06:16

@chrisred: oké, ezt a lóvét tőled vonják, vagy a munkáltatótól? Mert ha nem tőled, akkor nem számolhatod bele a tőled levontba.

chrisred 2019.02.01. 09:48:49

@Kolompár Magneto: Az egyéni vállalkozó is köteles fizetni szochót, szerinted az a pénz kié? A munkáltató a munkavállaló bérjövedelme után köteles szochót fizetni, tehát a a bérhez tartozó kifizetés. Ha a munkáltató nem fizetne bért, akkor szociális hozzájárulást sem lenne köteles fizetni, tehát az a bért terhelő adók egyike.

chrisred 2019.02.04. 05:32:57

@balfaszokkal sáncoló: "De van elég hely."

Ezt kellene igazolni valahogyan.
süti beállítások módosítása