Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Zaporozsec-politika

2019. október 23. - A Polgi

zaporozsec.jpg

 

Kormányunk külpolitikai vergődésének nem a szervilis híradókban látható szakértők az igaz fokmérői, hanem a legnagyobb magyar fapados repülőgépjárat desztinációi. Első pillanatra meghökkentő lehet az állításom, ezért most részletezem.

Talán néhányan emlékeznek még a „keleti nyitás” politikájára. Amikor kormányunk elmagyarázta nekünk, hogy a Nyugat hanyatlik és nem csak a Nap kel fel keleten, hanem ott virrad az új jövőnk is. (Mintha apám ugyanezt az ócska szöveget hallotta volna az átkosban…) Ekkor olyan desztinációk nyíltak meg – állami támogatással – mint a kazah fővárost, Asztanát és Budapestet összekötő járat. (Csak az ínyenceknek említem meg, hogy 2019. március 20-án a kazah parlament egyhangúlag úgy határozott, hogy a város az államelnök, Nurszultan Nazarbajev tiszteletére a Nur-Szultan nevet vegye fel.) A másik hasonló a Budapest – Baku járat megnyitása volt. Hát bizony Azerbajdzsán sem a demokrácia zászlóvivője.

Ezt követte a magyar külügy balkáni kalandja. Kormányunk pályázatot írt ki a balkáni járatok megnyitására. A pályázat lényege az, hogy amennyiben nem hozzák a járatok az elvárt profitot, akkor az elmaradt hasznot a kormányzat az adófizetők pénzéből odaadja a légitársaságnak. Így juthatott el a polgár Podgoricába, Szarajevóba, vagy akár Skopjéba, oda-vissza akár 10.000 forintért. A légitársaság nem volt érdekelve abban, hogy hasznot termeljen a járat. Csak úgy dobálta a 2.990 forintos jegyeket. Az ebből összejött bevétel pedig még a kerozinra sem volt elég. De kérem, ne feledjük, amit az utazó megtakarításként élt meg, azt a másik közel tízmillió magyar embernek az adójából jótékonykodta az állam. Ez a kaland még most is megélhető, de már nem sokáig. Gruevszki szöktetése betett a balkáni nagypolitikai terveknek.

Ám itt az új sláger, emberek! 2020 közepétől olcsón lesz látogatható pl. a festői szépségű Zaporozsje. Festői, már ha szereti valaki az iparvárosok szépségét. Persze külön vonzerőt jelenthet olyanok számára, akik párás szemmel emlékeznek vissza a szovjet autóipar csúcstermékére, a Zaporozsecre.

Ugyancsak fillérekeért lesz látogatható Harkov és Lvov is. Ha felütöm a bedekkert, észrevehető, hogy szerény látnivalót rejtenek ezek a városok. Akkor meg miért?

A fapados légitársaság egyre inkább a vendégmunkások szállításából él. Eddig a magyarokat vitte Londonba, Dublinba, Dortmunba stb. Most új szintet lépett. Most az ukrán vendégmunkásokat fogja szállítani – kormánymegrendelésre – Magyarországra, az ukrán iparvárosokból.

Elsőre akár jónak is gondolható az ötlet, hiszen egy munkaalapú társadalom fejlődéséhez a rendelkezésre álló munkaerő elengedhetetlen. A tudásalapú társadalomban ez máskép van, de nálunk ez nem téma. Az olcsó ukrán munkaerő viszont letöri béreket. Ugyan miért emeljen az állami cég bármely dolgozójának fizetést? Hiszen itt van Oleg Zaporozsjéból, aki megcsinálja ugyanazt, sőt még olcsóbban is. Meglátásom szerint ez a rendszer betonba önti a munkaalapú társadalom téveszméjét és tartósítja az olcsó bérmunkára épülő (pl. autó összeszerelő üzemek) egészségtelen gazdasági szerkezetet.

Persze van jó oldala is az ügynek, már ha érdekel valakit a Zaporozsec múzeum. Mert akkor 15.980 forintért oda-vissza megússza a megtekintését célzó utazást. Ha van tagságija, akkor még ebből leugrik 20%! Hát a hülyének is megéri, nem?

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr1615256930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2019.10.24. 14:12:11

Ez az egész tudásalapú társadalom egy kurva nagy bullshit. 30 éve még lehetett abban hinni, hogy az okos európaiak majd megmondják a frankót, a kis keleti makimajmok meg jól összeszerelnek, csak mostanság a legjobb egyetemek közt egyre több a kínai. És a globalizált tudás korában egyre naivabb dolog abban hinni, hogy egy társadalom meg fog élni a tudásból. Pláne úgy, hogy az iskolák itt Európában egyre kevésbé a tudásra koncentrálnak, és egyre inkább a softskillekre. Csakhogy a softskillek világpiaci ára kb. a nullához konvergál. A vakbélmûtétnél hiába kedves a doki, ha a vakbeledet a wikipedián keresi.

Mad Marx 2019.10.25. 06:43:23

Az meg van, hogy, ha át jössz ukrajnából, akkor 24órán belül nem mehetsz vissza?

Pöff 2019.10.25. 07:11:37

@Mad Marx: nem is mennek vissza...(a cégek szállást adnak nekik vaskos pénzért...amit a magyarra is költhettek volna)
csak ha szavazás napja van.
MEgmondanád, hogy ellenőrzi ugyan bárki is, az útlevélbe nem perc alapon pecsételnek...
ország közepe tegnap este tesco hát nem sokan voltak, de annak a fele szerb vagy ukrán volt.

Pöff 2019.10.25. 07:17:47

@midnightcoder2: a munka alapú társadalom még ennyire se működőképes.
Az egyetlen működőképes társadalmi berendezkedés, az az, ha egy másik országot kizsákmányolsz.
Vagy van nyersanyagod. Fenntartod a magas életminőséget (környezet, lakótér)
Az hogy az USA-ban EU-ban softskillre építenek az 1 dolog...nah az pont nem tudás alapú.
A kínaiak meg másolni tudnak, jó persze sok okos ember van....de nem kreatívak, a kettő (közel)kizárja egymást. persze ez még változhat társadalmilag

midnight coder 2019.10.25. 07:30:11

@Pöff: Ha az okosság és a kreativitás kizárná egymást, ma egy szépen kifestett barlangban élnénk. Igazából nagyon sok okos ember van, és köztük pont annyi a kreatív, mint a mûkörömépítõk között. Ugyanakkor simán lehetsz kreatív úgy is, ha nincs agyad. Az állatkerti csimpánzok is egész pofás absztrakt képeket tudnak festeni. Na, ez utóbbi vár szerintem Európára is, hacsak nem csinálnak valamit elég gyorsan az oktatással, és általában a kultúrával.

midnight coder 2019.10.25. 07:40:24

@Pöff: Ami a munkaalapú társadalmat illeti, szerintem kb. egy adott társadalom úgy 40%-a képezhetõ valami értelmes munkára, ezen belül is lesz olyan 20% akibõl tudsz mérnököt, orvost, stb. csinálni, és lesz 1% akibõl kutatót. A 60% viszont max. fizikai melóra alkalmas. Ennek vagy tudsz valamilyen melót adni egy összeszerelõ üzemben vagy építkezésen vagy más hasonló helyen, vagy segélyt kell hogy adj neki, vagy közmunkát. Ez utóbbi annyival jobb, hogy legalább a gyerekei nem abban nõnek fel, hogy apuka a farkából is megél, és ha a képezhetõ 40%-ba esnek akkor kis szerencsével lehet belõlük valaki.
De akár a segílyhez, akár a közmunkához pénz kell. Ezért jó, ha vannak összeszerelõ üzemek, ahol a fenti 60% kitermeli a saját fizuját, és nem a 40%-nak kell az adójából eltartani õket. Annál is inkább, mert ez a 40% mobilisabb, és könnyen hagyja ott az országot, ha máshol jobb fizut kaphat a melójáért. Ergo, az újraelosztás nem nõhet az égig.

Stenonis 2019.10.25. 07:50:15

Azért Lemberg megér egy-két nap turistáskodást.
Hiába Ukrajna, a történelmi emlékei a Monarchiából származnak és egy közép-európai egyből otthonosan mozog benne.

Sir Galahad 2019.10.25. 08:07:12

Szerintem az ukrán vendégmunkások inkább magáncégekhez mennek, nem államiakhoz, tehát a kormánynak nem sok köze van a jelenséghez - legfeljebb betilthatná, ami megint egy ürügy lenne a vegzáláshoz az EU-nak.

nemecsekerno_007 2019.10.25. 09:59:50

Megint egy fika-bajnokság?!?!
Muszáj valakiknak megtermelni a magyar nyugdíjakat ha már sok magyar külföldön van és az ottaniakat termeli. Erre pont jók az ukrán melósok. Az európai értékek, a jogállamiság meg bullshit, aki beveszi az meg is érdemli, de ezekért az üveggyöngyökért nem adjuk el a fél országot mint korábban történt...

midnight coder 2019.10.25. 10:14:51

@nemecsekerno_007: Az úgynevezett európai értékek leginkább a kommunista értékek. Akkoriban, amikor a mai Európa felépült (kb a rómaiak bukása és a II világháború között) a fasorban sem voltak a legtöbb országban, egyes "értékek" pedig sehol.

chrisred 2019.10.25. 10:55:51

@midnightcoder2: Vagyis a kínaiak hisznek a tudásalapú társadalomban. Egyébként ők pont ugyanazt csinálják, mint az európaiak, gyarmatosítják a fejletlen régiókat (Afrika, Kelet-Európa), és kiszervezik oda az alacsony hozzáadott értékű (összeszerelő) munkákat. Ez a folyamat egyébként kapcsolatban áll a társadalom elöregedésével, ami Kínában az egykepolitika áldásai miatt sokkal gyorsabb és drasztikusabb folyamat lesz, mint Európában.

chrisred 2019.10.25. 10:56:55

@midnight coder: Legalábbis hozzánk nem sok jutott el belőle.

sas70 2019.10.25. 11:18:16

@Sir Galahad: A probléma az, hogy a kormány munkahely teremtési támogatást és adókedvezményt ad olyan magáncégeknek, amik aztán külföldi munkavállalókat alkalmaznak, olcsóbban. Így aztán közvetve, magyar adófizetői pénzből támogatjuk, a külföldi munkavállalókat, miközben átképzés és betanítás helyett, közmunkásokat fizetünk akik pedig sokszor még munkába járási támogatást sem kapnak, hogy 30-50 kilométerre elmenjenek dolgozni.

midnight coder 2019.10.25. 11:25:07

@chrisred: A kínaiak abban hisznek, hogy ha jó terméket akarnak gyártani, ahhoz jó mérnökök és egyéb képzet dolgozók kellenek, akiknek a képzésébe érdemes befektetni. És ha ezek tényleg jók, akkor az nekik versenyelõny. Ezzel szemben az európaiak a tudásalapú társadalomban hisznek, ami ma kb. úgy néz ki, hogy a társadalom minél nagyobb részének legyen minél magasabb képzése, függetlenül attól, hogy aztán tud-e bármit is kezdeni vele. Mert abban hisznek, hogy a tudás (értsd bármilyen tudás) automatikusan hozza magával a prosperitást is. Csakhogy azzal, hogy van egy rakás bölcsészed aki lelkesen süti a hambit a mekiben, még nemigen fog megnõni a GDP.

midnight coder 2019.10.25. 11:25:47

@chrisred: Miért, gondolod hogy az ipari forradalom idején gürcölõ londoni prolihoz sokkal több jutott ?

chrisred 2019.10.25. 11:38:27

@midnight coder: Abból, hogy három másik kontinensre is magával cipelte ugyanezeket az értékeket.

chrisred 2019.10.25. 11:43:10

@midnight coder: Nem, a GDP attól nő, hogy a bölcsész olyan tudományokkal foglalkozik, amik élhetőbbé teszik a világot körülöttünk. Az ősközösségek óta az emberi társadalmak már nem kizárólag arra szerveződnek, hogy a tagjai minél tovább életben maradjanak, hanem hogy érdemes is legyen minél tovább élniük.

Kopasz Szuzukis 2019.10.25. 11:59:43

@Sir Galahad: az ukrán vendégmunkások magáncégekhez mennek dolgozni, ÁLLAMI segítséggel. Vagy inkább úgy fogalmaznám, hogy kormányzati "segítséggel". Bizonyos kormányzati politikus eftásoknak munkaerő-közvetítő cége, cégei vannak. Jónéhány, vidéki magáncég csak úgy kaphat működési engedélyt, hogy igénybe veszi ezen cégek "áldásos " tevékenységét. A menedzsmentbe, közvetlen termelésirányításba azt vesz fel, akit akar, de az egyszerűbb fizikai munkára nem.

Wildhunt 2019.10.25. 12:05:53

@chrisred: igaz. Mi például nem akasztottuk fel a cigányokat mint derék nyugati szomszédaink.

midnight coder 2019.10.25. 12:12:47

@chrisred: "Abból, hogy három másik kontinensre is magával cipelte ugyanezeket az értékeket."

Egészen pontosan az indiánok kiirtására gondolsz, az ópiumháborúra, a keresztes háborúkra vagy esetleg az amerikai rabszolgatartásra, netán a Kelet-Indiai társaság tevékenységére vagy az afrikai gyarmatosításra ?

"Nem, a GDP attól nő, hogy a bölcsész olyan tudományokkal foglalkozik, amik élhetőbbé teszik a világot körülöttünk."

Ja. Például kihozza a kaját amit rendeltem.

midnight coder 2019.10.25. 12:14:09

@Kopasz Szuzukis: Errõl van valami hiteltérdemlõ infó is, vagy csak hallomás alapján terjed ?

N. Barbie 2019.10.25. 12:41:27

@midnight coder: Parancsolj, csak egy pelda. Ajanlom a cikket teljes elolvasasra, utana lehet szajkozni, hogy nincs is semmi gond az ukranok foglalkoztatasaval.

midnight coder 2019.10.25. 12:48:56

@N. Barbie: Valahogy a cikk mintha lemaradt volna :-)

2019.10.25. 13:26:59

A kormánynak olyan jól megy a foglalkoztatás, hogy már az ukránokat is foglalkoztatják.

midnight coder 2019.10.25. 13:38:29

@N. Barbie: Ez valóban jogos kérdés, ilyenkor nyugaton a szakszervezetek szoktak lépni. Csak nálunk - hazai ipar híján - nem igazán vannak életképes szakszervezetek.

Másrészt, ezt igazából EU-s szinten kellene megoldani, mert ha teszem azt ide nem jöhetnek az ukránok, de Pl. a románokhoz vagy a szlovákokhoz igen, akkor több cégnek megérheti az egész üzemet megfogni és szõröstõl-bõröstõl átrakni a határon. Igen, ez pénzbe kerül, de ha igazán munkaerõigényes a dolog, akkor megérheti. Elvégre már eleve azért jött ide a cég, mert ócsított munkaerõ kell neki.

chrisred 2019.10.25. 13:38:44

@midnight coder: Nem, az amerikai alkotmányra gondolok vagy Ausztráliára. A közhatalom önkénye nem európai érték, a világ összes népénél előfordult a történelem során, a korlátozása viszont igen.

chrisred 2019.10.25. 13:40:08

@Wildhunt: Csak átküldtük öket hozzájuk.

chrisred 2019.10.25. 13:42:41

@midnight coder: "Ja. Például kihozza a kaját amit rendeltem."

Emberi közösségekről volt szó, ez az állatvilág szintje.

Pécsi bölcsész 2019.10.25. 15:07:13

@chrisred: ebben a nyugdíjrendszerben? miről beszélsz? miért lenne érdemes tovább élni?

midnight coder 2019.10.25. 15:10:30

@chrisred: Azért az amcsi alkotmány meg az átlag európai joggyakorlat eléggé nagy kettõ. Az amcsiknál az államot alapvetõen szabad emberek alkotják, míg az európaiak mindig is alattvalók voltak. Az, hogy európában a közhatalom mennyire korlátozza önmagát, az mindig esetleges. Pl. a németeknél is voltak korlátok, aztán jött a kis kefebajuszos.

midnight coder 2019.10.25. 15:12:48

@chrisred: Szerinted az elmúlt 100 évben, amióta a bölcsészek és különféle társadalommérnökök túltermelõdtek itt Európában, a technológiai fejlõdésen túl jobb lett bármivel is a normális átlagpolgár élete ?

Nzoltan 2019.10.25. 15:28:42

@Pöff: Tévedés. A távolkeletiek rendelkeznek a legmagasabb átlag iq-val. Csak a társadalmi berendezkedésük tartotta őket vissza, néhány századon át. Nézzük csak meg Japánt, Koreát, Kínát.

Na, az átlag fekete-afrikai, az tényleg valahol a maki és a csimpánz között van. Csak arról meg nem polkorrekt dumálni.

Hiryu 2,0 · http://theidf.blog.hu/ 2019.10.25. 16:03:20

@N. Barbie: na. pontosítsunk flex: évtizedek óta olyan szar bért foóizet, hogy csak a "nekimármindegymivan" munkavállaló marad meg, aki nem tud máshol állást találni. Ezek viszont lassan elfogynak, per pillanat megrendelés van, nem szakmunkás meg kellene, vagy nem teljesített szerződések, leállhat a gyár. Ezért az ukrán munkások. ráadásul de facto nem olcsóbban, ugyanazt a bért kapják, +plusz szállás. A fő ok hogy miért érdemes a Flexnek ukránokra építenie, az így valóban alacsonyan tartott munkabér- kb netto 140E a soron, több műszakban : az ukrán dologzoó jobban és precízebben dolgozik. A bértárgyalás pedig kin is múlik? ja a szakszervezeten, ami a flex zsebében.

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 18:19:31

Aha letöri a munkabéreket..Akkor tehát a magyar se menjen melózni nyugatra, mert letöri az ottani munkabéreket?

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 18:33:42

@chrisred: Valóban? Esetleg arra gondolsz, amikor az ipari forradalom előtti száz évben a brit kereskedők hajókkal mentek nyugat-Afrikába, bevásároltak fekete rabszolgából, akiket eladtak Jamaicán miután brutális körülmények között áthajóztatták őket az óceánon, majd a kapott pénzből telerakták a hajóikat dohánnyal,barna cukorral, meg teával, amit busás haszonnal adtak el otthon, miután visszahajóztak.Ezt hívták gymás között arany háromszögnek. Hát igen, valóban három földrész..:)
Vagy arról hallottál, hogy a dicsőséges angol polgári forradalmat követően Cromwelléknek köszönhetően harmadával csökkent Írország lakossága? Jamaica első rabszolgái nem feketék voltak, hanem írek..

chrisred 2019.10.25. 19:25:07

@CSOKKI MÁLNA: Kérdés, hogy ehhez mi köze az ipari forradalom angol munkásainak. Ja, tudom:

m.mult-kor.hu/cikk.php?id=17184&fbrkMR=cookie

CSOKKI MÁLNA 2019.10.25. 20:02:54

@chrisred: Te a britekről beszéltél, meg a három földrészről..

2019.10.25. 20:11:33

Aki nem érti mi a különbség a nyugati és keleti értékrendben, az gondolkodjon el azon, hogy lenne szívesebben túsz egy terrorista akcióban, Moszkvában vagy Párizsban?

]{udarauszkasz 2019.10.25. 21:24:16

@Hiryu 2,0: az ukran precizebben dolgozik? Ezt felolvasom a felesegemnek;D

]{udarauszkasz 2019.10.25. 21:31:35

@roli101: Parizs: addig targyalgatnak, amig te bele nem halsz. A ruszki meg romma lovi/ mergesgazositja a terepet, civilekre valo tekintet nelkul.

apro_marosan_petergabor 2019.10.25. 23:51:59

Most mi is fáj a szerzőnek:
Az, hogy a magyar munkaerőhiány pótlására ukarán vendégmunkásokat alkalmaznak?
Ahelyett, hogy tízszer ennyi iskolázatlan, mohamedán afrikait segélyeznénk, szállásolnánk el Mo-on, akikből kiválogatható lene esetleg a tizedük - útkaparásra?

Willkommenskultur 2019.10.26. 01:42:43

Ekkora baromsagokat is ritkan olvas az ember.

Kazahsztan olajallam, nagyhatalom, a magyar GDP tobbszoroset termeli, Azerbajdzsan ugyanugy. Tovabb nem volt ertelme olvasni.

Aki buta mint a fold, minek dicsekszik vele?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.26. 06:30:45

Atya Isten, Zorbán nem üzen hadat az egész keletnek??? Botrány!

midnight coder 2019.10.26. 06:55:52

@roli101: Én inkább egyik helyen sem lennék túsz.

midnight coder 2019.10.26. 06:57:43

@MAXVAL bircaman közíró: Azért amikor az EU épp pofán akarja csapni népirtó barátunkat, akkor annyira nem kellene tiltakozni ez ellen. Amúgy Orbánék mostanság nem túl okosak: Erdogan pofáncsapása legrosszabb esetben egy rakás migrit eredményez, a rakás migri pedig azt jelenti, hogy Viktor barátunknak újra van muníciója.

chrisred 2019.10.26. 07:01:24

@CSOKKI MÁLNA: "midnight coder2019.10.25. 11:25:47
@chrisred: Miért, gondolod hogy az ipari forradalom idején gürcölõ londoni prolihoz sokkal több jutott ?"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.26. 07:03:47

@midnight coder:

Az Eu saját magát se tudná pofáncsapni, szóval ez eleve nem szempont.

tatárfejű kutya 2019.10.26. 09:00:23

@midnight coder:

" több cégnek megérheti az egész üzemet megfogni és szõröstõl-bõröstõl átrakni a határon"

Aha...Ukrajna például pont jó hely lenne erre...csak előtte szólni kellene az oroszoknak, hogy ne ágyúzzanak:)))))))

"Szerinted az elmúlt 100 évben, amióta a bölcsészek és különféle társadalommérnökök túltermelõdtek itt Európában, a technológiai fejlõdésen túl jobb lett bármivel is a normális átlagpolgár élete ?"

Szerinted a társadalombiztosítás rendszerét, amiben meggyógyítanak-oktatnak, ki a fasz hozta létre, ha nem az általad átkozott bölcsészek?!
Vagy a 40 órás munkanapot a szakszervezeteket, ki a fasz kényszerítette ki a munkáltatóktól?

Mekkora egy idióta vagy öreg....

tatárfejű kutya 2019.10.26. 09:03:44

@CSOKKI MÁLNA:

"Akkor tehát a magyar se menjen melózni nyugatra, mert letöri az ottani munkabéreket?"

Nem...kedves. Ez az EU egyik alapja, hogy az Eu-s munkaerő szabadon áramolhat, határok nélkül. De a cikkben említett munkavállalók, egyáltalán nem Eu-s állampolgárok, ha jól tudom;)

midnight coder 2019.10.26. 10:39:30

@tatárfejű kutya: Okoska, az ukránokat nem az egész országban bombázzák az oroszok. Viszont nem EU tagok, ergo a multiknak nem annyira jó ötlet oda költözni.

A szakszervezeteket pedig nem a bölcsészek hozták létre, hanem a munkások. Ahogy a betegbiztosítás is eredetileg a bányászoktól indult.

tatárfejű kutya 2019.10.26. 14:59:30

@midnight coder: biztos baromi9 nagy jog és közbiztonság van egy olyan országban, ahol az egyik régióját elcsatolták(Krím) míg a keleti felén háború van:)))
Vagy a Balkánra gondoltál, "átrakni a határon"a gyárakat? Vagy Romániára Bulgáriára? Csak ott se nagyon van már munkaerő...

"szakszervezeteket pedig nem a bölcsészek hozták létre"

Ja nem...nyilván nem a bölcsész újságírók írták azokat a cikkeket, amik kiváltották az igényt arra, hogy a munkások szakszervezetekbe szerveződjenek...és nyilván a munkások hozták létre a kötelező betegbiztosítást is stb...

CSOKKI MÁLNA 2019.10.26. 22:06:30

@tatárfejű kutya: Ettől még letöri az ottani béreket..És hogyha Ukrajna bekerülne az EU-ba, attól még továbbra is letörné az onnan beáramló munkaerő az itteni béreket..
Arról nem is beszélve, hogy kifejezetten olyan szektorokba szerződtetik őket, ahol nincs elég magyar munkás.. Pl szalagmunka,építkezés..

CSOKKI MÁLNA 2019.10.26. 22:10:12

@apro_marosan_petergabor: Igen, jól látod. Ez fáj nekik. Hasonló,amikor egy török magániskolán őrjöngnek, de egy afgán mecset, ahol dzsihád Ali szónokol, nem zavarná őket..

CSOKKI MÁLNA 2019.10.26. 22:13:59

@chrisred: Ezt hogy érted, hogy "magával cipelte"?

chrisred 2019.10.28. 06:01:17

@CSOKKI MÁLNA: Úgy, hogy például az amerikai és az ausztrál alkotmányban is fellelhetőek.

chrisred 2019.10.31. 05:25:02

@CSOKKI MÁLNA: Az "úgynevezett európai értékek".

CSOKKI MÁLNA 2019.11.04. 18:57:05

@chrisred: Ezek mentén az értékek mentén gyilkolászták az indiánokat..?

chrisred 2019.11.05. 05:39:24

@CSOKKI MÁLNA: Nem tudom, hogy az ipari forradalom angol gyári munkásainak leszármazottai milyen arányban képviseltették magukat az indián háborúkban. De van olyan gyanúm, hogy elsősorban az amerikai elit irányította a hadsereget, Custernek például semmi köze nem volt hozzájuk.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.07. 10:48:09

@chrisred: Ht az ipari forradalom gyári munkásai nem túl nagy arányban lehettek jelen, lévén, hogy a 17.században kivándorolt telepesek még jóval az ipari forradalom előtt alapították az első telepeket..

"hogy elsősorban az amerikai elit irányította a hadsereget"

Hát az elnököt már akkor is a nép választotta a világ legelső demokráciájában aki:

mult-kor.hu/csak-a-halott-indian-a-jo-indian-7-veres-meszarlas-az-amerikai-indianok-trtenelmebol-20180309?pIdx=3

"Jackson nem csak hadvezérként, de elnökként is jócskán kivette részét az indián törzsek életének megkeserítéséből. Az 1829 és 1837 között hivatalban lévő elnök meggyőződése volt, hogy az amerikai telepesek Istentől rendelt joga, hogy meghódítsák az amerikai vadont és annak helyén egy virágzó civilizációt építsenek fel. Az ültetvények és az új városok létrehozásának útjában azonban ekkor még sok helyen ott voltak az indiánok által birtokolt hatalmas területek."

chrisred 2019.11.08. 05:49:26

@CSOKKI MÁLNA: "Ht az ipari forradalom gyári munkásai nem túl nagy arányban lehettek jelen, lévén, hogy a 17.században kivándorolt telepesek még jóval az ipari forradalom előtt alapították az első telepeket.."

Igen, erre céloztam én is, a hadseregben az amerikai elit képviseltethette magát, főleg a déliek. Az angol ipari munkások leszármazottai legfeljebb a déliek ellen foghattak fegyvert a polgárháborúban. Jackson is déli volt.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.08. 20:11:55

@chrisred: A déliek?? A "könnyek útja" néven elhíresült etnikai tisztogatás jóval az észak-déli polgárháború előtt történt.. Geronimo főnök indiánjait pedig 20 évvel a polgárháború után győzte le az amerikai hadsereg (északi egyenruhában..:)..(Láttad Az utolsó szamuráj c. filmet?A főhős egy egykori északi katona,akit rémálmok gyötörnek a korábban indiánok ellen elkövetett atrocitások miatt..)
Arról egyébként tudsz, hogy faji szegregációs törvények északon voltak érvényben a 19. század első felében? Hisz délen nem volt szükség rájuk. Északon viszont igen, hogy a feketék tudják, hogy hol a helyük.Vagy arról hallottál, hogy Abraham Lincoln nem túlzottan kedvelte a feketéket? És az volt az elképzelése, hogy a rabszolgaság felszámolása után eltünteti őket az államokból visszatelepítéssel, illetve bérmunkásként a Panama csatorna építkezéseire.. Végül egyikből sem lett semmi, mert kapott egy golyót a fejébe..
Jóval később a II. világháborúban a fogságba esett amerikai fehér katonák reklamáltak a németeknél, hogy legyen külön wc a feketéknek, és a Pentagonban is azért van rohadt sok wc ,mert bizony eleinte (1940-es évek) szegregált wc-k jellemezték..

"Az angol ipari munkások leszármazottai legfeljebb a déliek ellen foghattak fegyvert a polgárháborúban."

A 17. századi kivándorlás idején még nem voltak ipari munkások.Az első kivándorlók fanatikus protestánsok voltak..

chrisred 2019.11.09. 06:47:11

@CSOKKI MÁLNA: Láttam az Utolsó szamurájt, de a Tom Cruise által játszott katona a valóságban egy francia tiszt volt, de az a sztori Hollywoodban senkit sem érdekelt volna.

"A 17. századi kivándorlás idején még nem voltak ipari munkások.Az első kivándorlók fanatikus protestánsok voltak."

Igen, pont ezt írtam, az ő utódaik alkottak az amerikai elitet, vezették a hadsereget, és voltak a felelősök azért, amiket leírtál. Míg az ipari forradalom munkásainak kivándorolt leszármazottai nyilvánvalóan csak később érkezhettek, ezért legfeljebb a rabszolgatartás ellen harcolhattak a polgárháborúban. És ha láttad a Lincoln című filmet, akkor tudnád, mi a különbség a kettő között: 1. a rabszolgatartás intézménye ellen harcolni (jogi egyenlőség) 2. a feketék jogaiért harcolni (faji egyenlőség). A XIX. század társadalmi-kulturális viszonyai között ugyanúgy nem volt természetes a feketék szavazati joga, mint a nők szavazati joga - vagy Magyarországon a jobbágyok/volt jobbágyok közéleti jogai.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.09. 21:27:43

@chrisred: Az európai kivándorlás Amerikába az 1870-es években gyorsult fel jelentősen, vagyis a polgárháború után Elsősorban olaszok, írek , németek mentek ki..

"És ha láttad a Lincoln című filmet, akkor tudnád, mi a különbség a kettő között: 1. a rabszolgatartás intézménye ellen harcolni (jogi egyenlőség) 2. a feketék jogaiért harcolni (faji egyenlőség)"

Ez nem változtat azon a tényen, hogy Lincoln nem tartotta jónak, hogy nagy számú fekete él az USA-ban.Humánus visszatelepítésben gondolkodott..

"A XIX. század társadalmi-kulturális viszonyai között ugyanúgy nem volt természetes a feketék szavazati joga"

Az USA-ban (északon is), még az 1940-es években is jellemző volt a faji szegregáció. A világ első számú demokráciájának hadseregében is..:)

chrisred 2019.11.10. 06:46:01

@CSOKKI MÁLNA: Az észak-amerikai bevándorlás első nagy hulláma 1840-1890 között volt, akkoriban elsősorban angol, ír és német származású bevándorlók érkeztek, és főleg az iparosodott északi államok lakosságát növelték.

"Ez nem változtat azon a tényen, hogy Lincoln nem tartotta jónak, hogy nagy számú fekete él az USA-ban."

Ez nem változtat azon a tényen, hogy a 13. kiegészítés nem a fekete bőrűekről, hanem a rabszolgatartásról szól.

CSOKKI MÁLNA 2019.11.13. 22:43:18

@chrisred: Az 1870-es évektől gyorsult fel jelentősen az európai kivándorlás az USA-ba..

"Ez nem változtat azon a tényen, hogy a 13. kiegészítés nem a fekete bőrűekről, hanem a rabszolgatartásról szól. "

Ez nem változtat azon a tényen, hogy a faji szegregációt északon sem tudták megszüntetni 80 évvel a rabszolga felszabadítást követően sem, holott nem ez van a köztudatban.
Valamint az USA hadserege a konföderáció veresége után súlyos atrocitásokat követett el az indiánok ellen..
süti beállítások módosítása