Minden, amiről beszélni kell...

Minden, amiről beszélni kell...

Legyen bolt

2020. január 16. - A Polgi

nyugdjas-vasarol-24-hu.jpg

 

Nagybátyám egy Pest környéki településen lakik, Szentendre mellett. Családi ünnepeken látjuk egymást. Keresztelő, esküvő, bár az utóbbi években inkább temetések. Ilyenkor mindig mellém ül az asztalnál és osztja nekem az észt. Úgy érzi, hogy segítségemre lehet. Persze füstölög is sokat nekem a saját települése miatt. Tanácsot is kér, mert hát én hivatalos ember vagyok. A két legutóbbi találkozónkon a kisboltok bezárásával volt elfoglalva.

  • Te még ilyet úgyse hallottál. Már a harmadik kisbolt is bezárt a faluban. Érted te ezt? Hova menjek, ha kell valami?
  • Hova jársz vásárolni? Kérdeztem érdeklődően.
  • Mindenhova! Megjönnek az akciós lapok és megnézem hol mi olcsóbb. Tudod, hogy van. Kevés a nyugdíj. Tejért elmegyek az Auchanba, húst a Lidlben vettem meg. Akciós volt a sertéscomb. Láttad volna milyen gyönyörű! A Tescóban meg 7 Ft volt a vizeszsemle darabja. Ha már ott voltam vettem tejfölt is. Tudod azt az olcsóbbik fajtát. A frissföl felirattal.
  • De hát akkor mi baj?
  • Hogy hogy mi a baj? Sára odatette a levest főni, mikor eszébe jutott, hogy nincs otthon vegeta. Elszaladtam volna a boltba, de már nincs bolt! Érted te ezt? Miért nem nyit a tanács egy boltot? Vagy miért nem csinál olyan vállalkozóbarát környezetet, vagy hogy rossebbe is hívják.
  • De ott van a Coop! Azzal meg mi bajod van?
  • Ne legyél már ilyen érthetetlen! Tudod milyen drága az? 14 forintot is elkérnek egy kifliért. Hát ki tudja azt megfizetni? Nem vagyok én milliomos. Kéne egy olyan szociális bolt. Tudod milyen!
  • Egy önkormányzat nem folytathat kereskedelmi tevékenységet. Aztán meg vállalkozói szabadság van. Az nyit kisboltot, aki akar. Unokaöcséd nem dolgozik már két éve. Itt lakik a szomszédodba. Ott az utcára nyíló garázs. Tök jó volna benne egy kisbolt. Nem akar nyitni?
  • Elment az eszed? Hát ott álljon egész nap és várja, hogy valaki vesz egy csokor petrezselyemzöldjét? Te tanult ember vagy! Kiszámoltad már milyen órabére lenne? Megaztán itt állna meg az a sok kocsi. Egész nap csak csapkodnák az ajtókat. Tudod, hogy Bözsike nénéd beteges. Nem lenne egy perc nyugta sem a fékcsikorgástól.
  • Bocsáss meg Ferkó, de elfelejtettem. Mondtam, már visszakozva az egész ötlettől. Hol lenne neked jó az a kisbolt? Kérdeztem elhaló hangon.
  • Hol, hol? Ekkora marhaságot. Hát ott a Vargáék üres boltja két utcával odébb. Tudod, ami virágos volt addig, amíg Jolán nyugdíjba nem ment. Bolondok ezek a Vargáék, hogy nem nyitnak egy kisboltot. Látod mekkora szüksége lenne rá a falunak! Beszélj már velük, te mégiscsak egy hivatalos ember vagy.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apolgi.blog.hu/api/trackback/id/tr6415412542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása